„Виваком“ е компания, която не просто следва тенденциите, но ги създава - с платформата VIVA SMART се опитваме да опростим живота на хората“, каза за „Монитор“ главният търговски директор на „Виваком“ Димитрис Лиупис.

- Г-н Лиупис, „Виваком“ отбелязва десетия си рожден ден през 2019 г. Как се позиционира брандът „Виваком“ сред потребителите?

- В последните години българският телекомуникационен пазар е много динамичен и конкурентен. Като една от водещите компании на него „Виваком“ полага целенасочени усилия да се позиционира като достъпна и отговорна компания, която предлага отлично съотношение между качество и цена. Стремим се да сме в услуга на клиентите, които стават все по-взискателни. Днес потребителите търсят не просто най-ниската цена, срещу парите си те искат най-доброто. Това е в основата на нашата философия и на отношенията ни с клиентите. Ние предлагаме тарифни планове с повече MB за безплатно музикално и телевизионно съдържание; в нашето портфолио е включена интерактивна телевизия с богато съдържание; 4G мрежата ни получи международни отличия за качеството си; в услуга на клиентите създадохме MyVivacom - нашия портал, който позволява на клиента да управлява услугите си по всяко време и навсякъде. И още – предоставяме отлично обслужване в нашия кол център и в магазините ни и се отнасяме с особено внимание към въпросите на нашите потребителите.

- Какви изненади планирате за клиентите си?

- През септември лятото приключва, хората се връщат на работа, а децата тръгват на училище. Клиентите ни очакват в този период да ги изненадаме с интересни предложения. За нас, във „Виваком“, септември е специален, защото точно сега празнуваме 10-ия си рожден ден. Ето защо се постарахме нашите предложения да са празнични и особено атрактивни. Следвайки стратегията си да предоставяме повече стойност, ние предлагаме на клиентите нови тарифни планове с атрактивни включени неща в тях.

Сега нашите клиенти получават достъп до музикалната платформа TIDAL, в която се срещат българската и световната музика. Потребителите, които ползват голяма част от нашите мобилни планове, могат да свалят приложението напълно безплатно, да слушат музика, да гледат видеоклипове, концерти на живо, интервюта, съдържание, което няма да намерят никъде другаде.

Другият ни подарък за настъпващата есен е безплатен абонамент за една от най-популярните и утвърдени платформи за видеоуроци – „Уча.се“. „Виваком“ дългосрочно подкрепя качественото образование, а това предложение ще даде възможност на децата да учат по по-интересен и ефективен начин. Всеки един потребител може да се възползва от това предложение, като си вземе нашите тарифни планове за мобилен интернет.

Разбира се, предлагаме и огромно разнообразие от устройства, аксесоари и оферти в нашия онлайн магазин, който работи 24/7.

И не на последно място – всеки, който посети наш магазин през септември и се регистрира, може да се включи в томболата за големия подарък по случай рождения ни ден - Toyota RAV4.

- Големите доставчици вече създадоха устройства, които поддържат 5G мрежа. Да очакваме ли скоро и в България да започне продажбата на такива смартфони? Какви други устройства се очакват през есента?

- Изграждането на мрежите от пето поколение – 5G, вече е в ход по света. Разбира се, „Виваком“ е част от тази тенденция. Използването на мобилни данни от новата мрежа може да става само чрез 5G устройства. Ето защо нашите планове предвиждат освен изграждането на мрежа и предлагането на съвместими устройства.

В допълнение нашата есенна селекция от нови устройства не само напълно отговаря на нуждите на потребителите, но и следва световните тенденции по отношение на новите устройства. В нашите магазини клиентите могат да намерят страхотни оферти за устройства във всички ценови сегменти. В допълнение към това през септември имаме отлични оферти за PlayStation. Накратко - стремим се да предлагаме разнообразни устройства, така че всеки клиент да намери това, което отговаря на неговия вкус и потребности.

- Какво според вас търсят клиентите в днешно време?

- През годините клиентите станаха все по-взискателни, а техните нужди - по-сложни. Всяка компания, която иска да стои стабилно на пазара, трябва да отговаря изпреварващо на нуждите на клиентите си – това е нашето мото. Ето защо ние се стремим да поддържаме връзка с клиентите и да се адаптираме към потребностите им. „Виваком“ се стреми да разбере и да задоволи специфичните им нужди и да предостави правилните решения за всички. Потребителите търсят продукти и услуги, които съответстват на техния начин на живот, интереси и стремежи. Знаем, че те обичат да слушат музика с високо качество и без реклами. Това е в основата на нашето решение да предоставим достъп до музикалната платформа TIDAL, която е създадена от световноизвестни музиканти и съдържа огромен избор от музика и видео. Като телеком от ново поколение предоставяме бърз и удобен достъп на клиентите до нашите продукти и услуги чрез приложението MyVivacom. Целта ни е да осигуряваме пълноценно изживяване на нашите клиенти.

- Как компанията подобрява клиентското изживяване?

- Нашата цел номер едно е предоставяне на изключително клиентско изживяване. Потребителите имат високи изисквания към нас, на които ние отговаряме. „Виваком“ постоянно проучва нуждите и изискванията на клиентите и предлага съответните решения. Смело мога да кажа, че ние знаем точно кога и какво да предложим на потребителите. Това познание се базира на дългогодишния ни опит и на целенасочените усилия за получаване на обратна връзка от клиентите. Клиентското изживяване е в центъра на нашата работа като телеком. И не на последно място - знаем, че осигуряването на отличното изживяване на клиентите е начин на мислене и работим върху собствената си фирмена култура. Това е единственият начин да изградим доверие и да направим нашите клиенти посланици на „Виваком“.

- Вие оглавявате „Търговска дирекция“ на „Виваком“. Кои клиенти според вас имат по-високи изисквания - частните или корпоративните?

- И двата сегмента имат големи очаквания към нас, но трябва да отбележа, че те имат различни нужди. Затова ние работим усилено и в двете посоки чрез подобряване и надграждане на услугите, които предоставяме.

По отношение на частните клиенти стъпваме върху концепцията си за съотношение цена-качество, като предоставяме най-подходящото съдържание. Това важи както за мобилните, така и за фиксираните услуги. Стремим се да предлагаме допълнително съдържание за забавление в движение, до което всеки да има достъп чрез мобилното си устройство. При фиксираните услуги осигуряваме атрактивно съдържание, което отговаря на нуждите на всеки член на семейството - HBO пакет и спортни пакети, интерактивна телевизия със страхотен потребителски интерфейс, вече споменах и отличните ни оферти за PlayStation конзоли.

По отношение на корпоративните клиенти имаме различни стратегии, които обхващат двете големи групи – малкия бизнес и големите корпорации. В бранша се смята, че удовлетворяването на потребностите на дребния бизнес е голямо предизвикателство, но ние имаме ясна стратегия за привличането и задържането на този сегмент клиенти, която дава отлични резултати.

На големите корпоративни клиенти предоставяме перфектно обслужване посредством персонални търговски представители. Нашият екип от търговски представители е изключително голям, съставен от професионалисти, които идентифицират индивидуалните нужди на тези клиенти и им предоставят персонализирани мобилни и фиксирани услуги, сред които широколентова връзка, съдържание в облак, ко-локация, смарт решения и др.

- Като казахте смарт решения, все по-често се говори за свързани устройства и интернет на нещата. Работите ли в тази посока?

- „Виваком“ е компания, която не просто следва тенденциите, но ги и създава. Стремим се да бъдем в авангарда на иновативните разработки във високотехнологичния сектор. Нашата LoRa (Long Range) мрежа за трансфер на данни от ново поколение отговаря на концепцията за интернет на нещата (IoT) – свързаността на всички устройства, които обменят информация, като по този начин натрупват полезни данни. Като компания, която винаги се стреми да изпревари тенденциите и да предлага решения за утрешния ден, миналата година „Виваком“ пусна изцяло нова платформа, която обединява всичките IoT проекти - VIVA SMART.

VIVA Smart City е част от този амбициозен проект, който помага за мониторинг, анализ и управление на градската среда. Тя включва модули, които се фокусират върху важни теми за градското население като трафика и мобилността, околната среда, енергията, безопасността. С тази услуга се опитваме да опростим живота на хората, като превръщаме градската среда в „приятелска“. Системата обслужва бизнеса, общините, жителите и гостите на градовете. Има и мобилно приложение с лесен интерфейс и може да бъде изградена и интегрирана в зависимост от конкретните нужди на съответното населено място. Така че мога да отговоря еднозначно на вашия въпрос – ние вече работим активно и допринасяме за развитието на умни градове в България и се готвим активно за следващия етап, който ни очаква с хиляди свързани устройства или интернет на нещата.

ВИЗИТКА:

Има магистърска степен по компютърни науки от Университета на Кардиф и бакалавърска степен по информатика и математика от Университета на Рединг, Великобритания

С повече от 25 години опит в телекомуникациите, последните 10 години в България

От февруари 2017 г. поема поста главен маркетинг-директор и член на УС на „Виваком“

От март 2019 г. е главен търговски директор, като под негово ръководство освен досегашните функции „Маркетингови комуникации“, „Дигитален и търговски маркетинг“, „Продукти и услуги“, „Обслужване на клиенти“ и „Клиентско изживяване“ преминават и всичките търговски – „Продажби магазинна мрежа“, „Корпоративни продажби“, „Продажби на едро“, „Дилъри“, „Продажби на радио и тв услуги“ и „Планиране, отчитане и анализи“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Промишлеността с лек ръст през октомври

По предварителни данни през октомври сезонно изгладеният индекс на промишленото производство нараства с 1.1% в сравнение със септември 2019 г., сочат данни на Националния статистически институт (НСИ).

Шефът на БНБ: Икономическият растеж в България е един от най-високите в ЕС

„Резултатите в банковия сектор се подобряват за четвърта поредна година, кредитната активност е един от основните фактори за икономическия растеж в България, който е един от най-високите в ЕС. Показателите на банките се подобряват, включително рентабилността. Лошите кредити намаляват”. Това заяви в „Неделята на NOVA” управителят на БНБ Димитър Радев.

4 от 10 фирми в Гърция търсят специалисти

Четири на десет фирми в Гърция търсят инженери, химици и адвокати и други висококвалифицирани специалисти, пише „Катимерини“. Недостигът на кадри е независимо от високата безработица в южната ни съседка, която е на ниво от 16,7%.