Диета зигзаг сваля килограми без глад

Диета зигзаг сваля килограми без глад

Редувайте три дни ограничителен режим с умерено хранене

Едва ли има жена, която да не се е захласвала по моделите от лъскавите модни списания. Опитвайки се да подражават на идолите си и в стремежа си да постигнат перфектната фигура, девойките се впускат в опасни приключения в храненето и не съзнават вредите от това.

Експертите по диететика са единодушни, че бързата редукция на килограми е стресова за организма. Тогава той няма време да се адаптира към по-ниското тегло.

„При силната рестрикция организмът има нагласа да си върне старите размери на мастните клетки. След много силни ограничителни периоди неговата нагласа е да изяви вълчи апетит и да насочва метаболитните механизми към съхраняване на приетата храна под форма на запаси. Те са предимно мастни натрупвания. Всички сме наясно, че след бързо сваляне на килограми при силни ограничения рискът да се върнат с плюсова добавка и булимичен глад е факт“, обясни пред „Монитор“ експертът по хранене и диететика проф. Донка Байкова.

При стръмна редукция организмът губи най-напред водата си, хидратацията на клетките и след това първата реакция на организма


е да изгуби и мускулна маса


На по-късен етап се засягат и мастните резерви.

„Когато сте решили да отслабнете - от зимата или след дълги празници, не е препоръчително да сваляте килограми с плодово-чаена диета. Трябва просто да намалим енергийния внос през първите дни, а не да изключим изцяло различните видове храни. След като сме минали на по-нисък калориен прием, можем за три дни последователно да минем на разтоварителен режим. Ако решим по-дълга детокс програма, можем да го правим чрез зигзази - от време на време. Например три дни да сме на плодово-чаен или зеленчуково-плодов прием, след което да консумираме умерено по-нискокалорийна храна, след това отново три дни разтоварваме организма, тоест зигзагообразно“, коментира проф. Байкова. Тя уточни, че някои хора пък предпочитат да редуват ден разтоварване с ден умерено хранене, което също е подходящо за организма.

Не е препоръчително обаче през целия ден да сме само на вода или на кафе и цигари. Това е ограничителен режим само с напитки, който не е здравословен. Вярно е, че кофеинът в кафето има диуретичен ефект и потиска глада, но това е за известно време. След това организмът минава на вътрешните си резерви. Това се случва и при пушенето.


Доказано е, че никотинът също потиска апетита


а катранът в него намалява клетъчното хранене. Тогава обаче организмът отново разчита на вътрешните си резерви.

Много световноизвестни актриси пък разчитат на детокса с кленов сироп, за да свалят килограми. Той обаче разчита на въглехидрати и антиоксиданти и е абсолютно равностоен на плодово-чаените диети. „Съветвам хората да не прилагат този метод повече от три дни. За да има истински редуциращ ефект, редувайте разтоварване с умерено хранене. Кленовият сироп разчита, че мозъчните клетки ще работят, защото в него има концентрирани прости захари. Но тогава пък изтощаваме мускулатурата, защото няма белтък. Затова не бива да прилагаме както плодово-чаени диети, така и да консумираме въглехидратна храна повече от три дни“, обясни проф. Байкова.


Спортът като част от отслабването

Като говорим за отслабване - спортът е неотменна част от това. Затова и диетите са подходящи, но на фона на един подходящ и индивидуален режим. Това обясни проф. Донка Байкова.

„Ако един човек е много пъле, и го вкараме да тренира във фитнес зала, рискуваме той да натовари сърдечната физиология и да получи здравословни проблеми“, коментира проф. Байкова.

Експертите съветват енергично ходене поне един час на ден, джогинг, кардиоупражнения във фитнес залите, аеробни гимнастики по 15 минути“, каза още експертът.

Танците и колоезденето също са подходящи при отслабване. Причината е, че при тях мастните капчици в мастните клетки освобождават енергия. Имайте предвид, че силовите упражнения не са свързани с разграждане на мастните натрупвания, те се препоръчват, когато изграждаме тялото.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.