Диета

Диета "Секси на плажа" ни вкарва във форма за седмица

Дойде време за плаж, а не сме спазили обещанието си за добра форма. Добре, че в последния момент преди море има какво да се направи. На помощ идват монодиетите.

Това е хранене, при което се разрешава само един тип храна за даден ден, но не повече от три последователни. Най-често се прави серия от 5-7 дни с различен хранителен прием и при необходимост се повтаря. Предимството на монодиетите е, че с тях много бързо се свалят килограми – понякога дори над 10 кг за по-малко от две седмици. Това е голям плюс, когато се нуждаем от експресно отслабване преди почивка на море, преди сватба или друго важно събитие.

Отрицателната страна на монодиетите е, че те са доста ограничаващи и на практика не набавят необходимия дневен прием от полезни вещества. Ако се правят повече от 10-14 дни, може да доведат и до негативни последици, защото започва да се изгаря мускулна маса. Затова такива диети не бива да се следват за продължителен период, а е добре и да се комбинират с прием на витамини.

Трудно се спортува

От друга страна, с такъв режим наистина се отслабва много бързо, но и след това много бързо се връщат килограмите.

Друг проблем на монодиетите е, че с тях организмът много се изтощава и е трудно да се следва и режима и физическа натовареност. Добре е, докато сте на такъв тип хранене, да не спортувате усилено, да нямате прекалено забързано ежедневие и да се отдадете на повече сън. Важно условие е също да се пие достатъчно вода всеки ден и да се избягва приемът на сол.

Варианти

В повечето случаи режимът включва един ден прием само на зеленчуци – сурови, без картофи и бобови; един ден консумиране на пилешко месо – бяло без кожа и дреболии; един ден на плодове – без банани и не повече от 1,5 кг за целия ден; един ден на кисело мляко – около 2-3 кофички за целия ден; един ден прием на риба – без мазни като сьомга и без морски дарове; един ден на яйца – до 5 яйца за целия ден.

В някои варианти различните дни следват един след друг и след това цикълът се повтаря, а при други се правят по два последователни от всеки ден – два дни зеленчуци,два дни месо и т.н. В някои варианти има и дни, в които се консумира единствено нискомаслено сирене или извара, или кашкавал – но не повече от половин килограм за целия ден, или само шунка – до 500 г, или само картофи – до 1 кг, но някои жени ги избягват, защото смятат, че с такъв ден в диетата се забавя отслабването. За по-бърз ефект някои дами добавят и един ден само на вода и чайове без мед и захар между два рунда от 5 дни монодиета.

Някои пък практикуват за продължителен период варианта един ден седмично да са на монодиета – само на месо, зеленчуци или плодове. Този вариант е добър за поддържане на вече желаните килограми.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.