Кворума в пленарна зала отновно скара депутатите. Заседанието на НС започна без проблеми, като за него се регистрираха 121 от народните предсатвители. Както се зарекоха, БСП и ДПС не се вписаха. 

Час по-късно, докато течаха дебатите за корпоративното подоходно облагене, където се залага екокомпонент в определянето на данъка за колите, предложението бе силно разкритикувано от социалистите. 

В отговор Станислав Иванов от ГЕРБ поиска поименна промерка с мотива, че иска гласуване на предложение за удължаване на работното време. От БСП обвиниха ГЕРБ в парламентарни трикове. Червеният депутат Георги Свиленски обясни, че видимо в залата са над 100 човека и никой не успорва кворума. 

След броенете в залата се оказа точно 128 депутати.

"Моля, квесторите да поканят БСП и ДПС", каза пък шефката на НС Цвета Караянчева, тъй като опозицията се изнесе от залата по време на преброяването. 

При следващото гласуване на текстовете пък от 128 гласуваха 104 от депутатите. Това пък предизивика подозрение у БСП, че кворумът преди това е бил нагласен. Карачнчева на свой ред оспори твърденията на социалистите и ги обвини във внушения и спекулации.

"Може да прегледате записите. Зад всяко име стои депутат", защити се тя. 

Иначе в зала депутатите дебатираха по текстовете от закона, спред които освен от мощността на двигателя и годината на производство,

данъкът върху колата да включва и екокомпонент.

Той ще се определя от общинския съвет на дадената община на базата на еко стандартите за вредните емисии. Така на практика автомобил в екологична категория "Евро 4" и нагоре ще дължи по-малко данък, а тези с по-ниска - по-висок.

От БСП поясниха, че така няма да се спре покупката на стари коли, а в КАТ имало само един газ анализатор и проверката на вредни емисии при първа регистрация на коли е проформа. В България нямало отказ за регистрация на нито една кола, която не отговаря на екостандартите. Според Георги Божанков управляващите подхождат изцяло бюрократочка  и използват най-лесният начин - да вдигнат данъците за хората. 

Александър Иванов от ГЕРБ пък обясни,че явно опозицията не разбира предложенията. Тази мярка не е фиксална, а екологична, каза той, като уточни, че една от целите е да се намали замърсяването на въздуха. 

БСП обаче не спряха с критиките и обясниха, че 30 % от колите не минавали през годишен технически преглед. В отговор Станислав Иванов обясни, че следващите години, ако газовите емисии, които една кола пуска, надвишават определени стойности, то самата система ще прекратява прегледа им и тези автомобили въобще няма да се движдат по българските пътища. 

Сред другите поправки е и тази данъчните декларации на самоосигуряващите се да се подават само онлайн от 2019 г. Собственик, който има повече от един имот в България и е посочил пред общината две или повече от едно от тях като основно, няма да ползва данъчната отстъпка.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спират временно „Фалкона" на властта, шефът на Авиоотряд 28 иска нов самолет

Правителственият самолет „Фалкон“ ще бъде спрян временно от експлоатация докато не се установи причината за аварията по-рано през деня. Това стана ясно то думите на шефа на „Авиоотряд 28“ ген. Тодор Коджейков, а причината е отказа на системата за навигация на машината при кацане на летище София, докато на самолета са били премиерът Бойко Борисов и водената от него делегация от Солун.

Зорница Русинова: Работна група решава кога първият ден на болничния ще се плаща

До дни работна група в парламента ще реши окончателно, в кои случаи и при какви заболявания първия ден от болничния ще се плаща. Това заяви зам.министъра на труда и социалната политика пред журналисти. Целта не е да бъдат ощетени болните хора, а да се избегнат злоупотреби с болнични листи, коментира още Русинова.