Депутатите от парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление посетиха Националното тол управление, за да се запознаят с напредъка по въвеждането на електронната система за събиране на пътни такси на база изминато разстояние – тол.

Демонстрацията беше по покана на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. На нея присъстваха заместник-министърът на регионалното развитие и благоуйстроството Николай Нанков, проф. Олег Асенов – член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, директорът на Националното тол управление Николай Найденов и началници на отдели на НТУ.

Проф. Олег Асенов представи контролната видеостена в Центъра за управление на НТУ, чрез която служителите на ИТ отдела следят движението на всички 105 мобилни екипи на т.нар. тол контрол, пунктовете за продажба, стационарните контролни точки. Народните представители посетиха и Центъра за данни, в който са т.нар. елки на тола за изчисление на дължимите тол такси.

Пред народните представители беше демонстрирано в реално време как функционират камерите на контролните точки – мобилни и стационарни, както и възможността да се управляват дистанционно. Депутатите наблюдаваха и как системата прави в реално време 3D лазерно сканиране на пътните превозни средства на магистрала „Струма“. На базата на това лазерно сканиране може да се провери дали през съответната контролна точка преминава камион, какви са габаритите му, с колко оси е и т.н.

Депутатите се запознаха и с възможността за купуване на маршрутна карта от терминал за самотаксуване. Това е един от начините, чрез който водачите или собствениците на пътни превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 тона ще могат да плащат тол такса.

Вече има ефективна интеграция между тол системата и системата на Агенция „Митници“, тества се и взаимодействието с МВР, обяви пред още проф. Асенов. Системата наистина е в режим на техническа експлоатация и ние можем да направим всичко по нея, за да започне тя да работи в реален режим на таксуване на база на изминато разстояние, каза още проф. Асенов.

Депутатите се интересуваха дали стационарните контролни точки на тол системата отчитат претоварването на превозните средства и извънгабаритните товари и кой санкционира нарушенията. Проф. Асенов обясни, че тол системата засича претоварване, но законодателството не позволява санкционирането да става през електронната система. Затова съвместно с дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол“ на АПИ сме изработили механизъм, по който тези нарушения ще бъдат санкционирани.

„Виждаме необходимостта от публично представяне на електронната система. Имаме обратна връзка чрез четирите демонстрационни центъра в страната – в Пловдив, София, Варна и Русе, където заинтересованите потребители могат да се запознаят с начина на купуване на маршрутна карта. Предстоят срещи във Велико Търново, Ямбол и Сливен“, каза още проф. Асенов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Air Canada няма да ползва Boeing 737 MAX поне до 14 февруари

Air Canada удължи срокът за забрана за ползване на самолетите си Boeing 737 MAX до 14 февруари 2020 г., съобщи телевизия CBC. Преди време от канадската авиокомпания планираха да няма полети със злополучните боинги до 8 януари. Превозвачът има в авиопарка си 24 такива машини.

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.