Деца от неделно училище с онлайн уроци за БГ празници

Деца от неделно училище с онлайн уроци за БГ празници

Малчуганите са изпълнителни и четат допълнително

Дистанционното обучение стартира не само у нас, а и в различни части на Европа и света. Над 300 са неделните училища, в които българчетата трупат знания по български език и литература, история и география на България, фолклор, музика, танци. Как протичат онлайн заниманията на малчуганите от Българско училище „Св. Кирил и Методий“ във Виена разказа пред „Монитор” Симона Захариева, която подготвя клас с деца на между 9 и 11-годишна възраст.

„Първата седмица беше голям хаос - трябваше да измисля начин, чрез който да изпращам до всички родители материали максимално бързо. През втората всичко се нормализира, почти нямаме клас, в който поне 80% от домашните да не се покриват“, сподели Захариева и допълни, че дори и при присъствената форма на обучение имало 20% от децата, които не са успели да се справят с тях. Някои малчугани са започнали и да гледат онлайн уроци за неделните училища по БНТ. Други пък използват и електронни учебници, защото не всеки разполага с тях вкъщи. „Не всеки има принтер и трябва да внимаваме какви материали изпращаме вкъщи“, обясни учителката. Захариева сподели, че родителите се ангажират активно и училището има тяхната подкрепа и разбиране, въпреки че за децата им то е допълнително.

За момента нещата се получават добре. Почти няма разлика с нормалните ни часове, децата са доста изпълнителни. Те не изостават, четат допълнително

, сподели учителката от Виена. Така малчуганите карат онлайн уроци през деня, после пишат домашни, а накрая работят и по задачите си за неделното училище.

 Педагозите също си помагат взаимно. Част от тях споделят с колегите си своите материали, които да бъдат използвани на готово.„Като учител с по 2-3-4 класа на различна възраст, трябва да подготвиш за всеки клас нещо различно, което да е по материала за класа, да бъде близко до проекта за цялото училище, да не бъде всичко еднакво, за да има палитра от мнения”, сподели Захариева.

Учителите използват различни платформи, които са съобразени с възрастта на децата. „За момента повтаряме учени неща и даваме общи проекти, свързани с пролетта и пролетните празници.“, разказа Захариева. Малчуганите получават различни задачи спрямо възрастта си. Най-малките от предучилищните групи и първи клас ще правят рисунка за първа пролет или някой от предстоящите празниците – Цветница, Великден, Лазаровден, Благовещение. Второкласниците пък по учебна програма имат описание на цвете или животно. Като част от дистанционното си обучение те трябва да разкажат за тях или да опишат някой празник, използвайки прилагателни имена. По-големите ученици пък трябва да напишат как се прекарват празниците, следвайки насочващи провокиращи въпроси – какви са традициите, как се празнува вкъщи, празнува ли се и във Австрия, ако говорим за имен ден.

Захариева разказа, че в допълнение нейният клас има и група в едно от мобилните приложения „Приказки за всеки ден“. В нея малчуганите качват клипчета как четат и по този начин едновременно упражняват четенето си и комуникират заедно.

От 5-ти училищата в Австрия са във ваканция за Великден, а след нея ще трябва да започнат и с преподаването на нов материал. В момента педагозите обмислят да възложат на децата да споделят как се чувстват по време на изолация. Сред вариантите за по-малките са да започнат да работят в по-малки групи без камери, за да може да бъде отделено индивидуално внимание на всяко дете. По-големите пък може да се наложи да проявят творчество и да измислят собствени стихчета и гатанки.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.