Данъчните ще ни учат да си искаме касовата бележка в магазина

Данъчните ще ни учат да си искаме касовата бележка в магазина

НАП започва информационна кампания „Къде е Бончето?“

НАП започва информационна кампания „Къде е Бончето?“, за да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка покупка на стока и услуга, съобщиха от приходното ведомство.

Чрез „Фейсбук“ страницата https://www.facebook.com/kasovbon обществеността ще бъде информирана за ползите от изискването и съхранението на касовите бележки. В кампанията ще участват и много популярни личности, които ще споделят мотивите си защо винаги изискват фискални бонове и какви ползи им носи това.

Над 2.5 млрд. касови бележки са отчетени в НАП през последната една година, а 150 хил. граждани ползват мобилното приложение на НАП, с което могат да сканират QR кода на всеки фискален бон и да проверят дали е истински. В последните години НАП отчита трайно увеличение на доброволното спазване на данъчно-осигурителните изисквания, като приходите от данъци и осигуровки за 2020 г. достигнаха 25 млрд. лв. – с над 700 млн. лв. повече от планираното.

Изисквайки фискален бон гражданите едновременно гарантират потребителските си права и намаляват риска търговците да укриват приходи, допълват данъчните. Кампанията ще продължи 12 месеца, а повече информация може да се види във „Фейсбук“ страницата й.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.