Даниела Митева се връща начело на Агенцията по вписванията (ОБНОВЕНА)

Даниела Митева се връща начело на Агенцията по вписванията (ОБНОВЕНА)

Ръководството на правосъдното министерство даде отчет за свършеното за месец

Бившата директорка на Агенцията по вписванията Даниела Митева отново ще я оглави, съобщи служебният министър на правосъдието Янаки Стоилов. Досегашната директорка Габриела Козарева вече е освободена от поста.

Одит и Инспекторатът към министъра на правосъдието установили нарушения в работата на Агенцията по вписванията - незаети вакантни бройки, уволнявания и съкращавания на ръба на закона, необработени годишни финансови отчети и др.

Сред проблемите е и наказателната процедура, която откри Европейската комисия, тъй като българският Търговски регистър все още не е свързан с информационната система на бизнес регистрите, което е трябвало да стане преди 4 г. 

Даниела Митева беше освободена от директорския пост в Агенцията по вписванията през 2009 г., тъй като ръководството на министерството не беше доволно от работата й. Министър Стоилов представи отчета на свършената от министерството работа след встъпването в длъжност на служебния кабинет. Някои от констатираните в Агенцията нарушения са нарастване на броя на необработените годишни финансови отчети - в началото на 2017 г. те са били около 350 хил., а в момента достигат почти 1 милион.

"Забавило се е и създаването на Регистъра за овластяването и пълномощията", посочи още министърът. 

"Проведени бяха среща с почти всички организации в правната сфера. По мое предложение ВСС прие да се изготви анализ за 10-годишен период на специализираното правосъдие. Предложихме дискусия по обсъждания модел за нова съдебна карта. Всяка седмица организираме приемна за гражданите - практика, която доста години е била изоставена", каза още министърът.

Сред дейностите, които Стоилов отчете, са срещата му с европейския прокурор Лаура Кьовеши, предложенията за промени по Плана за възстановяване и устойчивост, както и редица проверки, които той е възложил.

В сферата на българското гражданство Стоилов посочи, че се правят опити да се ускори процесът на изхода и на входа на системата. „От момента на издаване на указа до издаване на документа минават 8-9 месеца. Това не само твърде много затруднява хората, но е и условие за създаване на лоши практики. С промяна на вътрешните правила и ангажиране на повече служители, този процес е значително ускорен. Надяваме се срокът да бъде сведен до месец. Подобен проблем има и при подаването на документите. Тъй като това става по електронен път, вече са запълнени сроковете за година напред”, каза още министърът.

Правосъдното министерство е установило неиздаване на около 10 нормативни акта. По някои от тях е започнала работа. Извършва се и проверка на големите обществени поръчки, като по тях все още няма резултати.

„Отсега може да се каже, че в някои случаи са извършени нецелесъобразни разходи. Вътрешният одит установи, че Агенцията по вписванията сключва договор с акционерно дружество. То определя цените, но в същото време е и изпълнител на договора. Стойността му е 1 млн. лв. без ДДС, при положение че за подобна дейност в министерството има изградена система за видеонаблюдение на стойност под 100 хил. лв. без ДДС. Разликата е 10 пъти”, обясни Стоилов.

Той разкри и друг случай на упражняване на строителен надзор и инвеститорски контрол за преустройство и ремонт на архивно помещение. За него са поискани 43 000 лв.  

Стоилов отбеляза, че българските затворници, чрез лавките, са снабдени с най-качественото българско кафе, чиято цена от 8 лв. е стигнала до 30 лв. за килограм. Разполагали и с олекотени завивки и дезинфекционни материали на спиртна основа, което е забранено за внасяне в затворите.

„В заключение мога да кажа, че решаваме реалните проблеми чрез подобряване на организацията, повишаване на взискателността и темпото на работа. Стремим се да действаме от основата към върха”, посочи министърът.

„По отношение на възложените проверки за обществените поръчки. Касае се за 5 проверки по обществени поръчки. Общата им сума е над 75 млн. лева с ДДС., включително и поръчката за храненето в затворите. Другите са за по-ниски суми, но надхвърлят милиони. Те са за дезинфекция, доставка на облекло, храни и напитки на едро в местата за лишаване от свобода”, обясни зам.-министър Мария Павлова.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.