Dacia Spring дойде у нас с революционна цена
14

Dacia Spring дойде у нас с революционна цена

Новият изцяло електрически автомобил стана най-достъпният модел със задвижване на ток на българския пазар

Новата Dacia Spring дебютира на автомобилния пазар у нас като най-достъпният модел, задвижван изцяло на ток. Новият електромобил прави истинска революция с цена от 33 500 лева за базовия модел с оборудване Comfort. Серийното оборудване на модела включва климатик, Bluetooth радио, USB входове, дневни LED светлини, 14-инчови стоманени джанти, текстилна тапицерия и зареждащ кабел.

В по-високото ниво на оборудване Comfort Plus електромобилът струва 36 350 лева, но вече разполага с мултимедийна система MediaNav със 7-инчов екран и дублиране на смартфон, навигация с карта на Източна Европа и България, USB порт, камера за движение на заден ход и задни сензори за паркиране, черна тапицерия с оранжеви елементи, оранжеви декоративни елементи и оранжеви странични огледала.

Като опция за двете нива се предлага зареждащ кабел Шуко срещу 790 лева, а за второто ниво има комбиниран порт Combo CCS за бързо зареждане за 790 лева. Стандартните цветове са снежнобял, сив „Диамант”, син „Морски бриз” и червен, а срещу 500 лева се предлагат и няколко варианта на цвят металик.

Освен двете нива за частни клиенти Comfort и Comfort Plus, новата Dacia Spring ще се предлага и във версия Business за споделено пътуване, както и във версия Cargo с голям багажник и спецификация N1. Версията Business е оборудвана с черна тапицерия със сини елементи, зареждащ кабел и електрически странични огледала за задно виждане. Версията Dacia Spring Cargo е идеален електромобил за занаятчии и куриерски доставки, като е без задни седалки, има обем на багажника от 1100 литра и полезен товар от 325 кг.

Новата Dacia Spring Electric е универсален и практичен градски автомобил, който се отличава със свеж екстериор, просторен салон, семпъл и надежден електрически двигател и оптимален пробег на електрическа енергия. Първата среща с новата Dacia Spring е с модела в най-високото ниво Comfort Plus, което бих казал, има всичко най-необходимо за ежедневните градски маршрути и за пътуване до близки дестинации.

Външният вид на новата Dacia Spring Electric не е произведение на изкуството, но бих казал, че е симпатичен и се отличава с висок просвет от 150 мм, големи арки на колелата и греди на покрива, които му помагат да прилича на малък кросоувър.

В същия дух изглеждат мускулестият силует, агресивната предна решетка и задната защитна кора под каросерията. В модерния дизайн на предната решетка е скрито гнездото за зареждане, което се отваря от купето на автомобила. Смелият външен вид на Dacia Spring Electric е допълнен от оранжев пакет, който включва капаците на страничните огледала, част на гредите на покрива и тънки лайстни в каросерията.

Новата Dacia Spring е типичен градски автомобил със скромни размери - дължина 3,73 метра, широчина 1,58 метра и височина 1,52 метра, а междуосието от 2,42 метра е допринесло за просторния интериор и сравнително големия багажник. Салонът е приветлив и добре оборудван.

В компактния градски автомобил с четири врати могат удобно да седнат четирима възрастни човека, стига и четиримата да не са с ръст над 1,90 метра. Но ако отпред седнат високите хора, то отзад могат да седнат пътници с ръст до около 1,70 метра или обратно.

Водачът разполага с електрически усилвател на волана, дистанционно централно заключване и четири електрически стъкла. Пред погледа му е новото арматурно табло с 3,5-инчов цифров дисплей, а на централната конзола е монтиран 7-инчовият сензорен екран на мултимедийна система MediaNav с гласово управление и дублиране на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto.

За комфорта на пътниците в салона има климатик и електрически странични огледала. Багажникът е с обем от 300 литра, което е най-доброто постижение в този сегмент. Задната облегалка може да се сгъва и така осигурява товарен капацитет до 620 литра.

Новата Dacia Spring предлага богат избор от опции за зареждане за по-голяма независимост. Времето за зареждане на 80% от литиево-йонната батерия с капацитет 27,4 кВтч е 56 минути на бързозарядна станция с мощност 30 кВт, 4 часа и 51 минути на станция Wallbox с мощност 7,4 кВт, 8 часа и 28 минути на станция Wallbox с 3,7 кВт и 13 часа и 32 минути в контакт от домашната мрежа с мощност 2,3 кВт.

Ускорява бодро на ток до 60 км/ч и вози меко по паветата

За задвижването на Dacia Spring Electric се използва изцяло електрически синхронен двигател с мощност 33 кВт, еквивалентни на 45 к.с. Електромоторът се захранва от литиево-йонната батерия с капацитет 27,4 кВтч. Производителят твърди, че моторът е надежден, здрав и безопасен. Неговите предимства са плавно линейно ускорение с незабавен въртящ момент от 125 Нм, липса на необходимост от смяна на предавките, движение без шум и вибрации, никакви замърсители или вредни емисии на CO2.

При старта от място новата Dacia Spring тръгва пъргаво и се ускорява бодро до около 50 км/ч. Според производителя това отнема 5,8 секунди. След това обаче тягата сякаш се изпарява и ускорението е много по-бавно. Пак според данните на производителя, колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 19,1 секунди, което превръща шофирането по извънградски път и магистрала в истинско предизвикателство. Но все пак Dacia Spring е предимно градски автомобил, който е достатъчно динамичен до 60 км/ч.

От Dacia обещават, че лекият и компактен Spring има комбиниран автономен пробег от 230 км по цикъла WLTP и цели 305 км по цикъла WLTP City, който включва само градската част. През зимата обаче, при външна температура от 5 градуса и пуснато отопление, пробегът спада до 136 км. При подържане на скорост около 90 км/ч, автономността се ограничава до 97 км. Пробегът може да бъде увеличен с почти 10% в режим Eco с натискане на бутона ECO на арматурното табло, който ограничава мощността до 31 к.с. и лимитира максималната скорост от 125 км/ч на 100 км/ч.

Новата Dacia Spring е много приятна за шофиране, особено в града. Благодарение на малкия радиус на завой от само 4,8 метра, колата маневрира с лекота по тесните улички и прави обратен завой без допълнителна маневра. Малката градска кола вози относително меко по неравните софийски улици и павираните булеварди, като само най-големите дупки и високите легнали полицаи предизвикват сътресения в купето.

Освен това малкият електромобил стои смайващо стабилно на пътя и има напълно предвидимо пътно поведение, благодарение на ниския център на тежестта, заради монтираната под задната седалка батерия. В завоите каросерията не се наклонява осезаемо, воланът се върти леко, но управлението е достатъчно информативно.

Новата Dacia Spring е много изгодна за шофиране и струва по-малко от подобен автомобил с бензинов или дизелов двигател, тъй като разходите за обслужване са много по-ниски. Електромоторът е надежден и работи без масло и ангренажен ремък, затова и неговото обслужване струва по-малко. Гаранцията на Dacia Spring е 5 години или 100 000 км, а на батерията - 8 години или 120 000 км.

Технически характеристики

Dacia Spring

3-фазен синхронен електромотор

1-степенна автоматична трансмисия

45 к.с. максимална мощност

125 Нм въртящ момент

125 км/ч максимална скорост

5,8 секунди ускорение от 0 до 50 км/ч

19,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

26,2 секунди ускорение от 80 до 120 км/ч

13,9 кВч/100 км смесен разход на електроенергия

230 км комбиниран автономен пробег (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

36 350 лева цена на модела (Comfort Plus)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.