Dacia Sandero Stepway привлича с излъчване на кросоувър
10

Dacia Sandero Stepway привлича с излъчване на кросоувър

Приключенската версия на хечбека изпъква с по-сурова визия и има по-голям пътен просвет

Заедно с новата Dacia Sandero у нас дебютира и приключенската версия на хечбека -  Sandero Stepway. Третото поколение на Dacia Sandero Stepway струва с 2500 лева повече от Sandero, но се очаква отново да бъде по-предпочитана заради по-яркия дизайн с излъчване на кросоувър и по-практичната функционалност с увеличен пътен просвет. Досега от популярния модел Sandero Stepway са доставени над 1,3 милиона автомобила, което представлява 65% от всички продажби на Dacia Sandero.

На външен вид новата Dacia Sandero Stepway привлича с излъчване на кросоувър, което се дължи най-вече на повишения пътен просвет от 174 мм и предпазните черни панели, простиращи се по цялата каросерия на автомобила. Те подхранват по-суровата визията на автомобила и са предназначени да предпазят оригиналния цвят на купето от драскотини. В дъното на предната и задната част са поставени хромирани скари, които предпазват каросерията от камъни, бордюри и други неравности на пътя или извън него.

Предните и задните светлини на модела са същите като при Sandero и в тях изпъква новият Y-образен LED светлинен елемент, но тук решетката е оребрена с хромирани детайли и е добавено хромирано лого Stepway. На покрива са монтирани нови адаптивни масивни надлъжни греди, които са проектирани така, че да могат да бъдат трансформирани в напречни. С помощта на ключ в жабката, те могат лесно да бъдат демонтирани само за няколко секунди и да се превърнат в стойка на покрива с товароносимост от 80 кг. Новото Sandero Stepway е качено на 16-инчови джанти.

В интериора на модела тапицерията носи логото Stepway, а панелите на вратите и арматурното табло съдържат вложки и кантове от оранжев текстил. Салонът почти не се различава от този на стандартното Sandero и предлага всички предимства като основния модел. По-високата позиция на седене на водача му дава по-добър обзор. Новата Dacia Sandero Stepway е с дължина 4099 мм, широчина 1848 мм, височина 1535 мм и междуосие 2604 метра. Новият модел предлага значително повече пространство отвътре и по-голяма функционалност за пътниците и багажа.

В салона са използвани по-качествени материали, а оборудването включва всички необходими удобства за водача и пътниците. Новото арматурно табло е покрито с тапицерия от текстил, а отворите за вентилация са с нова по-интересна форма. Изцяло новото табло е още по-ергономично и разполага с приятни на допир и външен вид материали върху вратите. Позицията на шофиране е по-удобна, благодарение на новата седалка с множество настройки по дължина и височина. Воланът се регулира във височина и в дълбочина.

Новите предни седалки и регулируемите по височина подглавници осигуряват отличен комфорт и чудесна опора за гърба, а тапицерията на седалките е от приятна материя. Пред водача е монтиран дисплей с високо качество на графиката, а на централната конзола е поставен 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система Media Display. Екранът е лесен за използване и има интерфейс, съвместим с Bluetooth и със системите за смартфони Android Auto и Apple CarPlay. Трите въртящи се регулатора на климатичната система са удобно разположени в средната част на централната конзола и са интуитивни за използване от водача.

На втория ред в салона на новата Daciа Sandero Stepway има три седалки, на които могат да седнат удобно двама възрастни пътници, а на кратки разстояния могат да се поберат и трима човека. Багажникът е с обем от 328 литра и разполага с равен под в две позиции, а при необходимост може да нарасне до 1108 литра при сгъване на задните облегалки. В купето има множество места за съхранение на дребни предмети - под подлакътника, в корите на вратите и в тапицерията на предните седалки.

За задвижването на новата Dacia Sandero Stepway се предлага същият 1,0-литров 3-цилиндров двигател, както и при Sandero. Освен това и двата модела се предлагат с новия агрегат TCе 100 ECO-G, който е с фабрична газова уредба на пропан-бутан и може да работи както на бензин, така и на газ (LPG). Моторът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Мощността му при работа на пропан-бутан е увеличена до 100 к.с., а максималният въртящ момент е нараснал на 170 Нм при 2000 об/мин.

На газ моторът работи още по-хармонично и е по-динамичен, отколкото на бензин. Разходът е 7,7 л/100 км, което при цена за литър пропан-бутан от 92 стотинки прави около 7 лева за 100 км. Пълният обем на резервоара за пропан-бутан е 40 литра, но използваемият е 32 литра. Бутилката е на мястото на резервната гума, а зареждането е бързо и лесно, като отнема само 2 минути. Нивото на двата типа гориво се изписва на таблото. Резервоарът за бензин побира 50 литра и благодарение на двата вида гориво, новата Dacia Sandero Stepway ECO-G има автономен пробег от над 1300 км.

Новата Dacia Sandero Stepway се предлага и в съчетание с безстепенна автоматична скоростна кутия CVT, която обаче не се комбинира с газова уредба. Тя работи доста адекватно и с нея колата се ускорява плавно и хармонично. Моделът с автоматичната трансмисия е практичен и разумен избор за градско шофиране, като разходът на гориво е по-висок само с 10%.

Новата Dacia Sandero Stepway е по-лесна за маневриране в града, което се дължи на изцяло електрическото сервоусилване на волана. Скоростният лост вече е по-къс и предавките се превключват по-лесно и отчетливо. При паркиране от голяма полза са предните и задните сензори, но най-много помага камерата за заден ход.

Новата Dacia Sandero Stepway се продава у нас във версията TCе 90 и цената започва от 23 600 лева за ниво Essential, а в по-високото ниво Comfort струва 25 400 лева. Моделът TCе 100 ECO-G с фабрична газова уредба на пропан-бутан струва минимум 24 350 лева, а версията с автоматичната скоростна кутия започва от 25 700 лева.

Технически характеристики

Dacia Sandero Stepway TCе 100 ECO-G

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с газова уредба

6-степенна механична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

177 км/ч максимална скорост

7,7 л/100 км среден разход на пропан-бутан LPG

119 г/км емисии на СО2 (WLTP)

23 600 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.