Dacia пусна всички модели със задвижване на газ
10

Като алтернатива на постоянно покачващите се цени на горивата

Dacia пусна всички модели със задвижване на газ

Решението на марката да предложи фабрично двигател, работещ на бензин и пропан-бутан е практично, икономично и екологично

Във времена на постоянно покачващи се цени на горивата, румънската марка Dacia взе смелото решение да пусне всички свои модели със задвижване на газ пропан-бутан, известен още като LPG. Новото гориво вече се предлага за цялата гама на Dacia – за Sandero, Sandero Stepway и Logan, както и за новите модели Duster и Jogger, като носи логото ECO-G. Решението на марката да предложи фабрично двигател, работещ на бензин и пропан-бутан е практично, икономично и екологично.

Абревиатурата LPG означава Liquefied Petroleum Gas, което в превод значи втечнен нефтен газ и представлява смес от леки въглеводороди, главно бутан и пропан. Той е изцяло нетоксичен газ. При изгарянето му почти няма твърди частици и това спомага за намаляване на емисиите NOx, за които е известно, че причиняват респираторни заболявания.

Общо 60% от втечнения нефтен газ идва от природния газ. Горивото пропан-бутан съществува като средство за задвижване на автомобили от 1979 г. и оттогава завладява света. Най-големите потребители са Южна Корея, Русия, Тайланд, Мексико и Турция. Сред държавите в Европа водят Полша, Украйна и Италия. Понастоящем 28 милиона автомобила в света се движат на пропан-бутан.

Репутацията на опасно гориво е отдавна остаряла и напълно неоснователна. Като гориво LPG е усъвършенствано от много десетилетия и сега е безопасно, надеждно и лесно за използване. То е бюджетно гориво, което осигурява по-дълъг автономен пробег, като в същото време е дори по-достъпно от дизела и с по-ниски нива на емисии на CO2 и фини прахови частици.

Пропан-бутанът се счита за чисто гориво в много държави. Възходът на LPG в тези държави може да бъде обяснен или с наличието на изобилни резерви от природен газ, или със стимулиращи данъчни мерки. Горивото LPG щади околната среда, по-достъпно е като цена и е безопасно.

По-голямата част от автомобилите, оборудвани с двигател, работещ на пропан-бутан, са допълнително модернизирани с необходимото оборудване. Процесът изисква специализирани трансформации, осъществяващи се извън мрежите на производителя, но през последните 2 години възходът на LPG набира скорост.

Продажбите нарастват, движени от по-високите цени на бензина и дизела. Във Франция например пазарът се е увеличил четирикратно през първата половина на 2021 година в сравнение с 2020-а и е 15 пъти по-голям, отколкото през 2019 година.

За хората, които никога не са шофирали автомобил на пропан-бутан, преходът към него може да бъде по-бавен и със сигурност възникват въпросите лесно ли е, удобно ли е и как се зарежда. Отговорите на тези въпроси дава Дамиан Лаплан, ръководител на услугите за гамата на Dacia.

Той обяснява защо автомобилите, задвижвани на пропан-бутан (LPG) правят щастливи толкова много клиенти, избрали двигателя ECO-G на Dacia. Веднъж преминали на пропан-бутан, никой вече не гледа назад. „Пропан-бутанът е гориво, което е практично, икономично, екологично и лесно за използване. LPG е изцяло в духа на Daciа”, казва Дамиан Лаплан.

Марката Dacia прави революция в автомобилния свят с уникалния си бизнес модел и с фокуса си върху достъпни и съвременни автомобили, и вярва в моделите LPG още от 2010 г. Към момента Dacia е единствената марка на пазара, която предлага двигателите ECO-G, работещи на бензин и пропан-бутан, като възможност за всеки модел от гамата. Новото достъпно решение се предлага за цялата гама на Dacia - за Sandero, Sandero Stepway и Logan, както и за новите модели Duster и Jogger, носещи логото ECO-G.

Изпробваната и изпитана технология за задвижване с агрегат на бензин и пропан-бутан се монтира на бензиновите турбодвигатели TCe 100 ECO-G директно на производствената линия. Тя има същата продължителност на гаранцията на производителя – 5 години или 100 000 км, същите разходи за поддръжка и график, както и същият капацитет на багажника, като на бензинов модел. Резервоарът за пропан-бутон е поставен на мястото, където обикновено се намира резервното колело.

Капацитетът на багажника остава непроменен, въпреки втория резервоар за гориво. Дюзата за резервоара за пропан-бутан се намира под същия капак, където е отворът за зареждане на бензиновия. Наличният пробег за всеки резервоар е показан на арматурното табло. Автомобилът автоматично превключва на бензин, ако резервоарът за пропан-бутан е празен.

Благодарение на новия двигател и двата резервоара за бензин и LPG, моделите на Dacia предлагат автономен пробег от над 1000 км, а при новата Dacia Sandero той достига 1300 км. Въпреки, че двигателят използва около 15% повече пропан-бутан, отколкото бензин, средната цена на LPG е с 40% по-ниска, така че цената на всеки нов автомобил Dacia със задвижване ECO-G бързо се изплаща. При задвижване с LPG автомобилите Dacia отделят с 10% по-малко емисии CO2 от бензина, като в същото време имат повишени въртящ момент и повече мощност на двигателя.

През 2020 година 78% от продажбите на нови автомобили с марката Dacia във Франция са на пропан-бутан, което говори много за идеалното съответствие между LPG и философията на марката. Отчитайки факта, че технологията LPG се предлага като оригинално оборудване и носи гаранцията на производителя, много нови клиенти се чувстват по-уверени.

Продажбите на моделите, задвижвани с пропан-бутон, представляват 1 на всеки 5 автомобила Dacia през 2020 г. През първата половина на 2021 г. те възлизат на 28% от всички продажби. С толкова много подкрепящи аргументи изборът на LPG в Dacia е очевидно интелигентен и екологичен. Това е печелившо решение както за клиентите, така и за планетата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.