К огато преди 15 години румънската марка Dacia беше възродена на европейските пазари, сякаш никой не вярваше в нейния успех и бъдещото развитие. Първият модел, представен в цяла Европа беше Logan през 2005 година, после се появи комбито Logan MCV, а през 2008 г. дебютира и първото поколение на Sandero. В началото на следващото десетилетие беше представен всъдеходът Duster, последван от 7-месният ван Lodgy, а истинска сензация в своя сегмент стана Dokker в пътническа и лекотоварна версия. Днес в гамата на Dacia има 7 различни модела и още куп модификации, които спечелиха доверието на клиентите с практичното си и полезно оборудване, надеждното представяне и най-достъпна цена.
Когато преди 15 години румънската марка Dacia беше възродена на европейските пазари, сякаш никой не вярваше в нейния успех и бъдещото развитие. Първият модел, представен в цяла Европа беше Logan през 2005 година, после се появи комбито Logan MCV, а през 2008 г. дебютира и първото поколение на Sandero. В началото на следващото десетилетие беше представен всъдеходът Duster, последван от 7-месният ван Lodgy, а истинска сензация в своя сегмент стана Dokker в пътническа и лекотоварна версия. Днес в гамата на Dacia има 7 различни модела и още куп модификации, които спечелиха доверието на клиентите с практичното си и полезно оборудване, надеждното представяне и най-достъпна цена.
За да отпразнува 15 успешни години от лансирането си в Европа, румънската марка Dacia представя специална лимитирана серия Blue Line и нов наситен син цвят „Метал“. Новата версия се предлага и за комбито Dacia Logan MCV. Освен това Dacia представя и своя нов бензинов двигател TCe 100 Eco-G на пропан-бутан за цялата си гама от автомобили. Новият мотор се предлага и за Logan MCV Blue Line.
За Dacia Logan MCV лимитираната серия Blue Line за е базирана на ниво на оборудване Stepway и предлага богато стандартно оборудване и полезни технологии, включително камера за заден ход и заден парктроник, автоматичен климатик и 7-инчов сензорен екран с навигационна система и аудиосистема Media Nav Evolution.
В екстериора на серията Blue Line правят впечатление 16-инчовите стоманени джанти със специални декоративни двуцветни тасове със син център, имитиращи алуминиеви джанти, страничната колона на вратата с черно лаково покритие и страничните огледала в черен цвят с лаково покритие.
При Logan MCV интериорният дизайн е освежен със специална текстилна тапицерия в черен и син цвят, сини декоративни елементи по дръжките на вратите и въздуховодите, както и черно лаково покритие на централната конзола.
Най-голямата новост в гамата на Dacia е новият 3-цилиндров бензинов турбодвигател TCe 100 Eco-G, работещ на бензин и на пропан-бутан (LPG), който вече се предлага и за Logan MCV. Този двигател подобрява производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и на емисиите на CO2. Той става лесно, достъпно и икономично решение, което отговаря на нуждите на клиентите на Dacia.
Новият 1,0-литров 3-цилиндров турбиниран двигател TCe 100 Eco-G предлага подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм при 2000 об/мин, което позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво. Агрегатът отделя около 10% по-малко емисии на CO2 от еквивалентен бензинов двигател. Цената на горивото пропан-бутан е значително по-достъпна, като винаги е до повече от половината от цената на литър бензин или дизел.
Ако средният разход на двигател LPG е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов. Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.
Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутан присъства в почти 80% от станциите в България. Работата за водача е проста. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина - ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара също е бързо и лесно, като отнема само 2 минути. Още от самото начало, бензиновият мотор е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан.
Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин, така че обемът на багажника остава същият. Освен това моделите на Dacia Eco-G имат осигурен достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80% и не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха.
За моделите на Dacia интеграцията на пропан-бутан се извършва директно в завода. За клиента това означава лесна поръчка без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази горивна технология. Марката Dacia е уверена в тази технология и предлага гаранция от 5 години или 100 000 км подобно на останалите автомобили в гамата.
Новата Dacia Logan MCV вече се продава у нас във версията TCe 100 Eco-G, като цената започва от 21 700 лева, а в лимитираната серия Blue Line струва 26 750 лева.
Технически характеристики
Dacia Logan MCV Blue Line TCe 100 Eco-G
1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател
5-степенна механична скоростна кутия
100 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин
170 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин
11,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
183 км/ч максимална скорост
5,5 л/100 км среден разход на бензин
6,9 л/100 км среден разход на пропан-бутан
125 г/км емисии на СО2
26 750 лева цена на модела
Монитор