Dacia Logan MCV пести пари на пропан-бутан
8

Румънската марка отпразнува 15 успешни години с нова версия

Dacia Logan MCV пести пари на пропан-бутан

Комбито от специалната лимитирана серия Blue Line впечатлява с нов син цвят

Когато преди 15 години румънската марка Dacia беше възродена на европейските пазари, сякаш никой не вярваше в нейния успех и бъдещото развитие. Първият модел, представен в цяла Европа беше Logan през 2005 година, после се появи комбито Logan MCV, а през 2008 г. дебютира и първото поколение на Sandero. В началото на следващото десетилетие беше представен всъдеходът Duster, последван от 7-месният ван Lodgy, а истинска сензация в своя сегмент стана Dokker в пътническа и лекотоварна версия. Днес в гамата на Dacia има 7 различни модела и още куп модификации, които спечелиха доверието на клиентите с практичното си и полезно оборудване, надеждното представяне и най-достъпна цена.

За да отпразнува 15 успешни години от лансирането си в Европа, румънската марка Dacia представя специална лимитирана серия Blue Line и нов наситен син цвят „Метал“. Новата версия се предлага и за комбито Dacia Logan MCV. Освен това Dacia представя и своя нов бензинов двигател TCe 100 Eco-G на пропан-бутан за цялата си гама от автомобили. Новият мотор се предлага и за Logan MCV Blue Line.

За Dacia Logan MCV лимитираната серия Blue Line за е базирана на ниво на оборудване Stepway и предлага богато стандартно оборудване и полезни технологии, включително камера за заден ход и заден парктроник, автоматичен климатик и 7-инчов сензорен екран с навигационна система и аудиосистема Media Nav Evolution.

В екстериора на серията Blue Line правят впечатление 16-инчовите стоманени джанти със специални декоративни двуцветни тасове със син център, имитиращи алуминиеви джанти, страничната колона на вратата с черно лаково покритие и страничните огледала в черен цвят с лаково покритие.

При Logan MCV интериорният дизайн е освежен със специална текстилна тапицерия в черен и син цвят, сини декоративни елементи по дръжките на вратите и въздуховодите, както и черно лаково покритие на централната конзола.

Най-голямата новост в гамата на Dacia е новият 3-цилиндров бензинов турбодвигател TCe 100 Eco-G, работещ на бензин и на пропан-бутан (LPG), който вече се предлага и за Logan MCV. Този двигател подобрява производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и на емисиите на CO2. Той става лесно, достъпно и икономично решение, което отговаря на нуждите на клиентите на Dacia.

Новият 1,0-литров 3-цилиндров турбиниран двигател TCe 100 Eco-G предлага подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм при 2000 об/мин, което позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво. Агрегатът отделя около 10% по-малко емисии на CO2 от еквивалентен бензинов двигател. Цената на горивото пропан-бутан е значително по-достъпна, като винаги е до повече от половината от цената на литър бензин или дизел.

Ако средният разход на двигател LPG е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов. Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.

Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутан присъства в почти 80% от станциите в България. Работата за водача е проста. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина - ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара също е бързо и лесно, като отнема само 2 минути. Още от самото начало, бензиновият мотор е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан.

Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин, така че обемът на багажника остава същият. Освен това моделите на Dacia Eco-G имат осигурен достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80% и не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха.

За моделите на Dacia интеграцията на пропан-бутан се извършва директно в завода. За клиента това означава лесна поръчка без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази горивна технология. Марката Dacia е уверена в тази технология и предлага гаранция от 5 години или 100 000 км подобно на останалите автомобили в гамата.

Новата Dacia Logan MCV вече се продава у нас във версията TCe 100 Eco-G, като цената започва от 21 700 лева, а в лимитираната серия Blue Line струва 26 750 лева.

Технически характеристики

Dacia Logan MCV Blue Line TCe 100 Eco-G

1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

11,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

183 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

6,9 л/100 км среден разход на пропан-бутан

125 г/км емисии на СО2

26 750 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.