Dacia е лидер на пазара у нас за девета поредна година
10

Dacia е лидер на пазара у нас за девета поредна година

Renault заема второ място по продажби на нови автомобили в България за седми пореден път с 3258 доставени коли

Марката Dacia запази лидерската си позиция на пазара на нови автомобили у нас за девета поредна година с 4004 продадени коли и пазарен дял от 12,83%, а Renault зае второ място по продажби в България за седми пореден път с 3258 регистрации.

И двете марки постигнаха ръст в продажбите си към частни клиенти в сравнение с 2020 г., който е 40% за Dacia и 9% за Renault. С убедителните резултати и с пускането на много нови модели, марките Dacia и Renault навлизат смело в 2022 година.

Заради пандемията и кризата с полупроводниците, пазарът на нови автомобили в България не успя да възвърне темпото си от 2019 година и регистрира спад от 28% в сравнение с тази година, но отбелязва ръст от 14% спрямо кризисната 2020 година.

На този фон марките Dacia и Renault реализираха ръст от съответно 10% и 2% спрямо предходната година. В условията на възстановяващия се пазар, марката Dacia запази лидерското си място за девета поредна година с 4004 регистрации на нови автомобили, което е ръст от 10% спрямо 2020 година.

Марката постигна пазарен дял от 12,83%. Новото предложение на Dacia ECO-G с фабрично задвижване на бензин и пропан-бутан продължава да набира популярност с обем от 1886 автомобила и съставлява 45% от общите продажби на марката, тъй като безспорно е екологично, икономично и практично. Почти всеки втори продаден нов автомобил Dacia през 2021 г. е с технологията ECO-G.

Третото поколение на Sandero носи безпрецедентен ръст в интереса към модела. Моделът Sandero остана най-достъпният нов автомобил на българския пазар, а интересът от страна на аудиторията към версията Stepway продължава да нараства и продажбите на този модел съставляват 79% от общия обем.

През есента на миналата година беше обновен високопроходимия модел Dacia Duster, който отбеляза 1152 регистрации на нови коли и стана третият най-продаван модел в България. Моделът се предлага отново с автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, което среща заслужен интерес от потребителите.

Наред с актуализацията на съществуващите си модели през 2021 г. Dacia реализира и третата си революция в лицето на изцяло електрическия модел Spring. Градският модел с външен вид на кросоувър започна да печели фенове с отварянето на поръчките си през март, а в края на годината най-нетърпеливите сред тях вече се радват на първите доставки на модела.

Марката Dacia има за цел да запази инерцията си и през 2022 г. През първата половина на годината гамата ще бъде допълнена от най-достъпния 7-местен автомобил на пазара - Jogger. През втората половина на годината ще бъде актуализирана визуалната идентичност на марката с внедряването на новото лого в мрежата и върху автомобилите.

Марката Renault зае второто място по продажби на нови автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%. През 2021 година Renault започна повторното си завладяване на С-сегмента с лансирането на Arkana със 110 реализирани продажби, като повече от всяко трето продадено Renault Arkana е електрифициран хибрид от гамата на Renault E-Tech.

Разнообразието от хибридните версии E-Tech и на високото ниво на оборудване R.S. Line потвърдиха успеха на иновативната хибридна система и новата стратегия на Renault, ориентирана към стойността. Моделът приключва годината със значително портфолио от поръчки с предстояща доставка в началото на 2022 година.

На пазара на лекотоварни автомобили, който е по-слабо засегнат от трудностите в сектора, Renault за пореден път затвърди лидерството си в сегмента на средните ванове и разшири позициите си, благодарение на новото двойно предложение в сегмента на малките ванове - Express и Kangoo със 1242 регистрации.

Големият ван Master реализира рекордна година на продажби с ръст от 30% спрямо 2020 г., Express бързо набира популярност и отчита 240 регистрации, а Kangoo беше удостоен с наградата „Международен ван на годината за 2022” от жури от 24 европейски журналисти.

Основните цели на марката Renault за 2022 година, очертани от стратегическия план Renaulution, са завладяването на С-сегмента, подобряването на електрическата мобилност и разширяването на хибридните предложения в гамата E-Tech. Тези цели ще бъдат подкрепени през 2022 година с лансирането на новите модели Renault Megane E-Tech Electric, Captur E-Tech Hybrid, Kangoo E-Tech Electric и изцяло новия кросоувър Renault Austral.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.