Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.

Новият 3-цилиндров бензинов двигател заменя досегашния 1,6-литров атмосферен бензинов агрегат SCe 115 и предлага повече гъвкавост и динамика, като в същото време намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Новият мотор TCe100 има по-голяма енергийна ефективност благодарение на турбокомпресора и осигурява по-добра динамика чрез увеличен въртящ момент, наличен при ниските обороти на двигателя за по-пъргаво ускорение. Новият двигател с работен обем от 999 куб.см е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Със своята максимална мощност от 100 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 160 Нм при 2750 об/мин, новият бензинов турбомотор осигурява още повече гъвкавост както в града, така и извън него.

Новият агрегат намалява разхода на гориво и емисиите на СО2, като при Duster TCe 100 те са с 18% по-ниски от предишния двигател SCe 115. В комбиниран цикъл разходът на гориво е едва 5,5 л/100 км, а емисиите на СО2 са редуцирани до 125 г/км. Двигателят от ново поколение TCe 100 се произвежда в завода на Dacia в Питещ, Румъния и вече се предлага в Dacia Duster за нивата на оборудване Access и Essential. Вариантът Access TCe 100 4x2 стартира от 22 490 лева с ДДС, а Essential TCe 100 4x2 от 26 070 лева. Всъдеходът Dacia Duster продължава да се предлага у нас и с дизеловите двигатели Blue dCi 95 и Blue dCi 115, както и с най-мощния бензинов двигател TCe 150.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.