Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.

Новият 3-цилиндров бензинов двигател заменя досегашния 1,6-литров атмосферен бензинов агрегат SCe 115 и предлага повече гъвкавост и динамика, като в същото време намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Новият мотор TCe100 има по-голяма енергийна ефективност благодарение на турбокомпресора и осигурява по-добра динамика чрез увеличен въртящ момент, наличен при ниските обороти на двигателя за по-пъргаво ускорение. Новият двигател с работен обем от 999 куб.см е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Със своята максимална мощност от 100 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 160 Нм при 2750 об/мин, новият бензинов турбомотор осигурява още повече гъвкавост както в града, така и извън него.

Новият агрегат намалява разхода на гориво и емисиите на СО2, като при Duster TCe 100 те са с 18% по-ниски от предишния двигател SCe 115. В комбиниран цикъл разходът на гориво е едва 5,5 л/100 км, а емисиите на СО2 са редуцирани до 125 г/км. Двигателят от ново поколение TCe 100 се произвежда в завода на Dacia в Питещ, Румъния и вече се предлага в Dacia Duster за нивата на оборудване Access и Essential. Вариантът Access TCe 100 4x2 стартира от 22 490 лева с ДДС, а Essential TCe 100 4x2 от 26 070 лева. Всъдеходът Dacia Duster продължава да се предлага у нас и с дизеловите двигатели Blue dCi 95 и Blue dCi 115, както и с най-мощния бензинов двигател TCe 150.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.