Dacia Duster превзема града и офроуда с автоматик
9

Dacia Duster превзема града и офроуда с автоматик

С новата скоростната кутия най-продаваният SUV у нас се шофира много по-комфортно и все така икономично

Второто поколение на Dacia Duster дебютира през 2017 година и се превърна в лидер по продажби на SUV в сегмента си. През септември Dacia пусна на пазара обновения Duster, който вече дойде у нас с по-модерно излъчване и по-функционален интериор.

Освен промените в дизайна и салона, Dacia Duster получи като опция за най-мощния бензинов двигател и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. С новия автоматик моделът предлага комфортно и икономично придвижване на пътя.

Новата 6-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя се предлага в комбинация с 1,3-литровия бензинов турбодвигател TCe 150 с мощност 150 к.с. и задвижване на предните колела.

Автоматичната скоростна кутия с двоен съединител носи името EDC, което е съкращение от Efficient Dual Clutch или Ефективен двоен съединител. Тя предлага комфорта и удобството на автоматичната скоростна кутия, като същевременно поддържа разход на гориво и нива на емисии на CO2, близки до тези на механичната скоростна кутия.

Скоростната кутия EDC има два съединителя - един за нечетните предавки и един за четните. Смяната на предавките се управлява от електрически задвижващи механизми. Те се контролират от компютър, който избира идеалната предавка според изискванията на водача.

При смяна на предавката съединителят се отваря, като едновременно с това съединителят на следващата предавка се затваря. Смяната на предавките е бърза, а предаването на въртящия момент е непрекъснато. Липсата на загуба на енергия и придърпване допринася за ефективността и комфорта на движение.

Трансмисията гарантира намаляване на въртенето на двигателя, като гарантира, че автомобилът е на възможно най-високата предавка за дадена скорост, като по този начин осигурява перфектен контрол на разхода на гориво и емисиите на CO2.

Благодарение на високата ефективност и принципа на работа, новата Dacia Duster с автоматичната скоростна кутия EDC и предно предаване постига комбиниран разход на гориво от 6,2 л/100 км, който е идентичен с този при модела с 6-степенната механична скоростна кутия. На извънградски път със скорост около 90-100 км/ч, консумацията е едва 5,3 л/100 км, а в града разходът на гориво варира между 6,5 и 7 литра, в зависимост от трафика.

Шофирането на новата Dacia Duster с 6-степенната автоматична скоростна кутия е много по-комфортно в града, тъй като на водача не му се налага да превключва ръчно скоростите. Няма педал на съединителя и процесът на превключване се извършва напълно автоматично и самостоятелно.

Благодарение на новата технология шофирането на Dacia Duster в натоварения градски трафик става комфортно и без да се налага досадното пълзене на полусъединител в задръстването. Новата трансмисия се отличава с прецизна и мека работа, като предавките се сменят бързо, неусетно и без загуба на тяга по време на самото превключване.

В комбинация с 1,3-литровия турбобензинов двигател с мощност 150 к.с. и въртящ момент от 250 Нм при 1700 об/мин, новата трансмисия EDC демонстрира зряла синхронизация. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,7 секунди, а максималната скорост е 199 км/ч.

Комбинацията между динамичния и икономичен бензинов турбомотор и автоматичната трансмисия осигурява приятен комфорт на шофиране. За тези, които искат сами да превключват скоростите, е предвиден и ръчен режим на смяна на предавките. Автоматичната трансмисия включва и асистент за потегляне по наклон, който задържа колата, за да позволи на водача да натисне педала на газта, преди автомобилът да се върне назад.

С автоматичната скоростна кутия Dacia Duster е чудесен семеен автомобил, както за ежедневните маршрути, така и за дългите пътешествия през уикендите и ваканциите. Благодарение на високия пътен просвет и новите гуми, колата е практична както на пътя, така и извън него. Изцяло електрическото сервоуправление е калибрирано при шофиране със средна и висока скорост.

От 70 км/ч кормилното управление става малко по-твърдо и осигурява по-добра обратна връзка на водача за прецизен контрол. Версията със задвижване на предните колела е снабдена стандартно с екологични гуми с по-ниско съпротивлението при търкаляне. Благодарение на пътния просвет от 217 мм и големите гуми, новият Duster с лекота се качва на високи бордюри, минава неусетно през легналите полицаи и преодолява неравностите и дупките на пътя.

С новата автоматична скоростна кутия цената на Dacia Duster TCe 150 EDC започва от 39 790 лева за ниво на оборудване Comfort и 41 490 лева за най-високото Prestige. Като опция се предлага система за пълен 360-градусов обзор от 4 камери - предна, две странични и задна, така че водачът получава образ от всички страни на колата.

Технически характеристики

Dacia Duster TCe 150 EDC

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

250 Нм максимален въртящ момент при 1700 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на бензин

141 г/км емисии на СО2

39 790 лева цена на модела (Comfort)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.