Марката Dacia продължава успешното си развитие и бележи успех на пазарите в целия свят. Един от най-значимите модели в гамата на Dacia безспорно е всъдеходът Duster, който дебютира през 2010 г., като продажбите му вече надхвърлят 2 милиона коли. През 2017 г. се появи второто поколение на модела, който продължи развитието си и предлага на потребителите гъвкав, надежден и достъпен високопроходим автомобил. През тази година Dacia Duster продължава да се усъвършенства, като отскоро се предлага с новия 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 150 конски сили.

Моторът с турбокомпресор носи обозначението TCe 150 и е разработен съвместно с Daimler. Максималната му мощност е 150 к.с. при 5250 об/мин. Новият двигател произвежда сравнително висок въртящ момент от 250 Нм още при ниските 1700 об/мин, което допринася за по-динамично ускорение. Новият бензинов двигател е с турбокомпресор и директно впръскване на горивото под налягане, а горивната камера е преработена за оптимизиране на въздушно-горивната смес, както и за намаляването на разхода на гориво и емисиите на CO2.

Стартирам двигателя и имам чувството, че моторът не работи, тъй като е много тих на място. Секунди след потеглянето усещам достатъчно тяга на разположение. Голям принос за пъргавата динамика има 6-степенната механична скоростна кутия, която се превключва прецизно и е добре изчислена, така че разполагам с максималната тяга във всеки един момент. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 10,4 секунди и почти толкова време е необходимо за ускорението от 80 до 120 км/ч при изпреварване на пета предавка. На междуселищен път Duster с новия бензинов турбодвигател бързо се развърта до високи обороти, като звукът му все още e много дискретен.

Моторът се усеща еднакво добре във всички работни режими, той е култивиран, без вибрации. Освен че е значително по-динамичен, с новия бензинов двигател на Duster е и по-икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на каране. При шофиране с равномерно темпо със скорост около 90 км/ч, кросоувърът се задоволява само с 5,3 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 6,8 л/100 км, а в града харчи 7,3 л/100 км. Новият мотор е оборудван с филтър за твърди частици и отделя едва 155 г емисии на CO2 по новия протокол WLTP. Новият бензинов агрегат се предлага в комбинация както с предно предаване, така и със задвижване на всички колела 4x4.

Освен с новия двигател, второто поколение на Dacia Duster дойде у нас в лимитирана серия, наречена Red Line.  Тя се отличава с ексклузивния червен цвят Red Fusion. Освен в червения цвят, моделът се предлага с още един нов светлосив цвят Highland Gray. Лимитираната серия Red Line има червени акценти в екстериора, сред които червени елементи в страничните огледалата и праговете. При новия Duster Red Line са поставени нови 17-инчови алуминиеви джанти с червен акцент в центъра.

В интериора са добавени нови панели от вътрешната страна на вратите, специална тапицерия и декоративни елементи около отворите за въздух. Салонът е със стилен външен вид, с нюанси в светлосиво и загатващи червени акценти, създавайки контраст с тъмното табло. Лимитираната серия е оборудвана с полезни технологии, повишаващи спокойствието и безопасността на водача и пътниците. Кросоувърът разполага с камера с различни перспективи, която обединява четири камери - една отпред, по една от всяка страна и една отзад.

Системата позволява на водача да следи зоната около автомобила и да маневрира спокойно, когато шофира. Тя е полезна и по време на паркиране и се активира автоматично, когато включите лоста на заден ход. Лимитираната серия е оборудвана със заден парктроник, автоматичен климатик, карта за безключов достъп и бутон за стартиране на мотора, система за следене на наличие на обект в сляпата точка и мултимедийна система Media Nav Evolution с възможност за свързване на смартфони, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto.

При Duster със задвижване 4х4, мониторът обединява компас и известява в реално време водача за ъгъла на наклон на колата. Шофирането по наклонен терен е улеснено от система за контрол на спускането, при която водачът не докосва педалите, а системата спуска сама автомобила с равномерна безопасна скорост. На младите шофьори ще се хареса асистентът за потегляне по наклон, който при потегляне по стръмен наклон задържа колата и не позволява тя да тръгне надолу.

Цената на новата Dacia Duster Red Line с бензиновия турбомотор и предно предаване започва от 32 790 лева, а версията със задвижване 4х4 струва минимум 36 790 лева.

Технически характеристики

Dacia Duster TCe 150 4х2 Red Line

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична предавателна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

250 Нм максимален въртящ момент при 1700 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на бензин

155 г/км емисии на СО2

32 790 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Коравият корейски пикап

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.