Медийната кампания срещу депутата и издател на „Телеграф Медиа“ Делян Пеевски, водена от Цветан Василев и подпомагана от партньорите му олигарси у нас - подсъдимите издатели Иво Прокопиев и Огнян Донев и газовия бос Сашо Дончев, оплете в лъжите си поредна международна медия.

Депутатът е основна мишена на цялата групичка заради законодателните си инициативи, с част от които спря вторичния грабеж на КТБ, а с други направи прозрачно финансирането на вестниците и онлайн медиите в страната. В отговор се превърна в основен прицел на дезинформациите, публикувани в изданията, свързани с олигарсите, като в немалка част от случаите фалшивите новини, захранващи тази фабрика за клевети, идват по линия на работещи на свободна практика журналисти, публикуващи свои статии в чужди издания. Целта на този вид активни мероприятия е т.нар. статии да са препрани със западен имидж и уж да имат по-голяма тежест при мигновеното им препечатване у нас от медиите, финансирани от олигарси. А цялата медийна кампания се захранва с парите, откраднати от вложителите на КТБ.

Този път в мрежите на клеветите, разпространявани за Пеевски, попадна онлайн издание, иначе претендиращо да дава трибуна на сериозни научни и аналитични статии - The Conversation (б.р. - „Разговорът“). Името му е намесено без каквато и да било логична връзка в статия от 6 февруари, публикувана в британското издание на The Conversation и озаглавена „Автокрациите, имитиращи демокрации, са заплаха по целия свят“. И докато авторът на статията Ричард Карни е професор в Китайско-европейското международно бизнес училище,

 в частта, замесваща Пеевски,

тезите са изцяло БГ производство

В материала си, наред с изброяването на авторитарни режими и проявленията им в Африка, Азия, Малайзия, Сингапур и Венецуела, Европа и Русия, Карни лепва абсолютно механично депутата, твърдейки, че прокарва проруски политики, че е изградил медийна империя със заеми от „частично притежавана от Русия банка“ и контролирал около 40% от българския вестникарски сектор и 80% от разпространението на вестници. Все опровергавани десетки пъти твърдения, нямащи нищо общо с истината, но пък основни опорки на кампанията, водена от Цветан Василев и приятелите му олигарси. Това обяснява и защо, макар нито авторът, нито изданието The Conversation да са познати в България, статията беше препечатана почти мигновено от спонсорирания от Цветан Василев сайт на агент Академик на ДС Огнян Стефанов „Фрогнюз“. При това, дописвайки статията с допълнителни свои манипулации. Ден по-късно, към работилницата за фалшиви новини се присъедини и друга брънка от олигархичната машина за манипулации - сайтът "Медиапул" на говорителката на Иван Костов - Стояна Георгиева.

 Каква е истината?

Пеевски няма и никога не е имал проруска ориентация. За разлика от хората, в чиято полза работи очернянето на името му. Както Василев, така и Прокопиев, Донев и Дончев са с комунистическо минало и с пряко свързано с руски интереси настояще. Сред тях с връзките си с Кремъл буквално „блести“ подсъдимият за източване на милиарди от КТБ банкер беглец, който се пробва да открадне под носа на държавата „златните активи“, финансирани от фалираната банка, с помощта на руския олигарх Константин Малофеев и негови подставени лица.

Подобно на издателя си, и медиите от „Телеграф Медиа“ винаги са имали проатлантическа ориентация и това лесно може да бъде проследено в теченията им назад през годините. Делян Пеевски никога не е имал нещо общо с разпространението на вестници в страната, камо ли да държи 80% от пазара – също факт, който лъсва при елементарна проверка в регистрите. Лъжа е и друго от твърденията – че контролира 40% от вестникарския пазар. Според данни на НСИ за 2017 г. вестниците в страната са 245, като 105 от тях са седмичници, а ежедневниците са 37. На този фон вестниците от групата на „Телеграф Медиа“, общо 6 на брой – 2 седмичника, един регионален всекидневник и три национални ежедневника - „Телеграф“, „Монитор“ и „Меридиан мач“, са минимален процент от пазара. Факт е, че в групата е най-тиражният всекидневник в страната, но това се дължи на безусловното обстоятелство, че читателите се доверяват на изданията ни заради тяхната обективност и проверена информация. Всичко това са все публични данни, достъпни и на английски език, и ако авторът на статията, както и изданието, което я е публикувало, си бяха направили труда да проверят фактите, нямаше да пишат лъжи.

Как тогава изобщо абзацът е попаднал в статията? Авторът буквално го е копирал от „изследване“ от 2016 г., което в частта за България е правено от двама сътрудници на Центъра за изследване на демокрацията – Мартин Владимиров и Руслан Стефанов. Това НПО е пряко свързано с бившия премиер Иван Костов, благодарение на когото Цветан Василев придоби КТБ, а партньорите му - бизнес империите си.

Същият Иван Костов, станал известен

като баща на олигарсите у нас

 В най-новото творение на машината за клевети впрочем има и друга българска следа. The Conversation e мрежа от онлайн сайтове под същото име, базирани на няколко континента и със седалище в Мелбърн, Австралия. Принципът, на който се основават изданията в различните държави, е един и същ – сред създателите им са университети и фондации. Така и базираното в Лондон издание с името The Conversation е основано от дузина университети, сред които и University College of London – учебното заведение, в което се е обучавала щерката на банкера беглец, също обвиняема за пране на пари и криеща се в странство от правосъдието у нас, Радосвета Василева. Дали и доколко тя е свързана с публикуването на статията, съдържаща толкова много лъжлива информация, е въпрос, на който може да отговори изданието. Фактът е, че то волно или не се превърна в част от очерняща кампания, финансирана с пари, откраднати от български данъкоплатци.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

По съветски модел: „Свободна Европа“ с активно мероприятие срещу Пеевски

Истинско активно мероприятие по съветски модел спретна българската секция на „Свободна Европа“ срещу депутата от опозиционната ДПС и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски. Българската секция на иначе авторитетното радио показа за пореден път, че не е скъсала пъпната връв с доскорошните си работодатели и все още има уклон да изпълнява техни поръчки. В ущърб на Пеевски, разбира се.

Делян Пеевски тревожи задкулисието

От няколко дни блатото на задкулисните играчи се тресе от силна тревога. Вечният враг на олигарсите и техния обслужващ персонал – депутатът от опозиционната ДПС и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски получи най-много номинации от структурите на партията и вече е част от листата с кандидати за евродепутати на движението. Тази вест буквално накара обитателите на блатото да се въртят в кръг и с удавнически движения да търсят варианти да клеветят Пеевски.

“Капитал” даде сигнал за нова атака фейкове срещу Делян Пеевски

Новината за второто място на депутата Делян Пеевски в листата на ДПС за евровота подейства като аларма за медиите на задкулисието, които очевидно се бяха подготвили да действат по сценарий и само чакаха сигнала за атака.