COVID-19 удвои жалбите, свързани с пътувания

COVID-19 удвои жалбите, свързани с пътувания

328 от оплакванията – удовлетворени

COVID-19 удвои жалбите, свързани с пътувания, съобщи за „Монитор” директорът на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите (КЗП) Игнат Арсенов. През първата половина на 2020 г. в КЗП са постъпили 773 сигнала от туристи в сравнение с 376 оплаквания за миналата година.

В началото на годината (януари и февруари) броят им е бил 169. Останалите

над 600 жалби са подадени от средата на март,

когато бе обявено извънредното положение. По-голямата част от тях са свързани с отменени резервации или нереализирани пътувания извън страната. По думите на Арсенов резултатите са на лице - 328 от оплакванията са удовлетворени. Разбира се, не липсват и неоснователни сигнали. Освен проверки на място в търговски обекти КЗП инспектира и сайтовете за резервации. Обект са стават посочените в мрежата данни за хотела или къщата за гости, които в последствие са се оказали неверни. Това обикновено се случва след сигнал на потребители, като преди проверката на място се проследяват резервационните платформи или самият сайт на фирмата. Най-често потребителите са подвеждани относно категорията на хотела или наличието на определени услуги.

Не липсват оплаквания и относно цените на плажните принадлежности или тези в заведенията по морската ивица. След зачестяването на измамите по морето Върховната административна прокуратура дори сезира отговорните органи. Масираните проверки от страна на КЗП са установили

4 нарушения на Закона за защита на потребителите и две на Закона за туризма.

По отношение на сигналите за 4-звезден хотел в Царево, който не отговаря на своята категоризация, Арсенов подчерта, че за да се стигне до санкции експертите на КЗП трябва да установят дадено нарушение на място. При пристигането на контролните органи в мястото за настаняване обаче вече са липсвали доказателства за нарушението.

„Изискванията за категоризиране на местата за настаняване са включени в специална наредба, която дава възможност на хотели и къщи за гости да се приведат в съответствие в тримесечен срок“, поясни той.

Плащаме за вила, оказва се стая за гости

Поредните туристи „паднаха в капана“ на измамните оферти в мрежата. От Комисията за защита на потребители (КЗП), съобщиха за „Монитор“, че нашенци са си направили резервация за вила през специализирана онлайн платформа, след пристигането си обаче установяват, че информацията в интернет се различава от действителността.

Според обявата в сайта вилата се намира в курорт в България. Това е първото разминаване в офертата - мястото, където са настанени, се намира в друго населено място. Вторият признак на измамата е самата категоризация на „вилата“ - вместо в мястото, за което са платили, нашенците се озовават в стая за гости.

Благодарение на бързата реакция на потребителска организация те вече са преместени в хотел, а на собствениците на мястото за настаняване ще им бъде потърсена отговорност. Санкциите за подобни нарушения започват от 30 000 лв. за първо нарушение и 50 000 за второ.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.