0

П рез 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

Фейслифтът на Vitara не е радикален, а по-скоро прилича на загадките за откриване на десетте разлики. Най-забележимите са новата радиаторна решетка с големи вертикални хромирани ламели вместо хоризонтални и променените фарове, които вече са светодиодни. В долната част на предната броня трапецът вече не е закръглен от двете страни, а дневните LED светлини са подчертани с лъскава лента.

Задните LED светлини са издадени навън, като секциите на капака на багажника са оцветени в червено, а светлината за заден ход в центъра е преместената надолу и е станала бяла. За Vitara се предлагат също и нови алуминиеви джанти, както и два допълнителни цвята на каросерията - ободряващо жълто и спокойното сиво-синьо, като колата на снимките.

В интериора на обновеното Suzuki Vitara има още по-малко нови неща и не всички от тях са забележими, освен ако не обърнете специално внимание. В салона е добавена мека пластмаса върху горната част на таблото за управление, което придава по-приятно усещане при допир и на външен вид. Инструментите също са преработени, като е променен дизайнът на циферблатите, между които е инсталиран 4,2-инчовият цветен дисплей на бордовия компютър.

Добавен е и преден централен подлакътник като стандартно оборудване. Обновеният кросоувър е получил усъвършенствана мултимедия с навигация, поддържа Apple CarPlay и Android Auto, а също и часовник с циферблат, нова тапицерия на седалките от кожа или велур с релефно изображение при по-високите версии на модела и цветен дисплей на таблото с анимирани снимки, които се появяват при превключване на режимите на движение Auto, Snow и Sport.

Клиентите на обновеното Suzuki Vitara могат да избират между 15 модификации, като дори и базовият модел за 36 390 лева има щедро оборудване от автоматична система Stop-Start, централно заключване с дистанционно управление, електрически огледала, асистент при потегляне при наклон, Bluetooth, климатик, 3,5-инчов цветен LCD информационен дисплей, дневни светлини и LED задни стоп-светлини.

При по-високите нива на оборудване се добавят и системи за максимално улеснение на водача като адаптивен круиз контрол, асистент при спускане при наклон, навигация, камера за задно виждане, безключов достъп и стартиране на автомобила, сензори за паркиране, скрити в предната и задната броня.

Най-високата версия GLX стандартно разполага със системи за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци, технология за предупреждение при напускане на лентата и система за предупреждение за странично приближаващ автомобил при движение на заден ход.

При двигателната гама на обновеното Suzuki Vitara отпадат 1,6-литровия атмосферен бензинов двигател, както и 1,6-литровият турбодизелов агрегат. В Европа моделът повече няма да се предлага с дизелови двигатели, тъй като търсенето им рязко намаля през последните години. Сега обновеният кросоувър се предлага с два бензинови двигателя BoosterJet с турбокомпресор и директно впръскване. Малкият е 3-цилиндров с работен обем от 1 литър и мощност 112 к.с.

Двигателят е комбиниран стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия, а срещу доплащане се предлага 6-степенна автоматична трансмисия. По-големият бензинов турбомотор BoosterJet е 1,4-литров 4-цилиндров с мощност от 140 к.с., който стандартно се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична 6-степенна автоматична трансмисия. Задвижването може да бъде само на предните колела 2WD или на четирите колела 4WD от познатата система с четири режима на шофиране All-Grip.

За хората, които обичат спортната динамика, обновеното Suzuki Vitara се предлага с 1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор Boosterjet, комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателят развива максимална мощност от 140 к.с. при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен във впечатляващо големия интервал между 1500 и 4000 об/мин. Благодарение на това, водачът разполага с прилична тяга в почти целия работен режим на мотора.

При старт ускорението от място до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди, което е сравнително добро постижение за компактен кросоувър, а при изпреварване колата се нуждае от съвсем леко подаване на газ за да осъществи маневрата с лекота. За комфортното управление се грижи 6-степенната автоматична скоростна кутия на японската фирма Aisin, която работи плавно, но има и ръчен режим на превключване за пъргаво ускорение на планински пътища например. При умерено темпо на шофиране разходът на бензин е едва 5,6 л/100 км, а в града достига 8 л/100 км.

Системата за разпределение на векторната тяга имитира диференциал с ограничено приплъзване и се противопоставя на недозавиването. Воланът е директен, окачването е стегнато, а шасито се наклонява сравнително малко в остри завои. В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson и полунезависимо задно окачване с торсионна греда. Пътният просвет на Suzuki Vitara е 185 мм и не е от най-големите в класа на високопроходимите модели, но е достатъчен за да се движите с лекота по черен път. Предният ъгъл на атака от 18,2 градуса и задният ъгъл от 28,2 градуса дават възможност на Suzuki Vitara да преодолява пресечени терени.

Системата за помощ при спускане подпомага водача по стръмен наклон. Фирмената система за задвижване на четирите колела All-Grip 4WD предлага четири режима на работа - автоматичен Auto, за сняг Snow, спортен Sport и със заключен диференциал Lock. Режимите се сменят от въртящ се селектор на централната конзола, като променят работата на двигателя и на автоматичната скоростна кутия.

Двойното предаване 4х4 се задейства при скорост до 60 км/ч. В режим Sport моторът поддържа по-високи обороти, а автоматикът превключва скоростите по-късно за по-пъргаво ускорение. Режимът Lock се използва в дълбока кал или преспи сняг и при него системата разпределя поравно тягата между предната и задната ос.

Технически характеристики

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 6AT 4WD

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

220 Нм максимален въртящ момент при 1500-4000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на гориво

143 г/км емисии на СО2

44 580 лева цена на модела GL+