В гамата на Citroen дълго време нямаше всъдеходи и кросоувъри, но през последните 2 години френският производител пусна няколко модела с повишена проходимост. През 2017 г. дебютира компактният кросоувър Citroen C3 Aircross, а сега при нас е и по-големият му брат C5 Aircross. Моделът е изграден на модулна платформа EMP2, подобно на Peugeot 3008 и 5008. Дължината на автомобила е 4,50 метра, широчината е 1,84 метра, височината – 1,67 метра, а междуосието е 2,73 метра. Теглото е 1430 кг.

Сред най-силните козове на автомобилите Citroen е авангардният дизайн и новият C5 Aircross не прави изключение. Отвън кросоувърът почти не се различава от показания по-рано прототип. Моделът има висок преден капак, леко раздути странични калници и оригинално извита линия на покрива.

Вниманието привлича двуетажната оптика, съединена с голямото лого на френската марка в предната част. Фаровете са напълно LED. Долната част на каросерията е покрита със защитна пластмасова обвивка с въздушни камери Airbump. Профилът е подчертан от хромираните кантове на прозорците. Задните колони са боядисани в черно, което създава ефект на панорамно стъкло. Багажната врата е покрита със спойлер, а в задната част са на каросерията са разположени големите фарове. Като опция новият Citroen C5 Aircross може да бъде персонализиран с двуцветна боя и ярки вложки на въздушните камери Airbump.

Интериорът на Citroen C5 Aircross посреща водача и пътниците с приятни на вид и допир материи, като за облицовката на волана и предния панел са използвани кожа и мек вълнен плат, както и черни лакирани вложки. Елегантният селектор за смяна на предавките на автоматичната трансмисия е във вид на джойстик. Показанията на измервателните уреди се извеждат на 12,3-инчовия дисплей с течни кристали, като неговата конфигурация може да бъде променена. Основаната част от централната конзола е заета с 8,0-инчовия сензорен екран на мултимедийна система.

Потребителите могат да свържат смартфона си със системата и да използват приложенията му директно от екрана. Бутоните на аудиосистемата и климатичната инсталация са малко, а някои от тях също са сензорни. На централния тунел се намира бутонът за стартиране на двигателя и има ниша за безжично зареждане на смартфон. Автомобилът има просторен подлакътник за вещи и много джобове във вратите. Кормилната колона на Citroen C5 Aircross се регулира по височина и в височина, а предните седалки са с електрическо задвижване. Те са много удобни и меки, като в същото време държат добре тялото на водача. Като опция се предлага функция за отопление и дори масаж.

Високата позиция на седене, големите странични огледала и огромната остъклен площ осигуряват добра видимост във всички посоки. Ръчната спирачка е електромеханична. На втория ред има три отделни седалки с променлив ъгъл на облегалките и индивидуално хоризонтално регулиране, като се придвижват назад до 15 см. На задните седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците. В зависимост от позицията на задните седалки, обемът на багажника варира от 580 до 720 литра, а при сгънати облегалки се увеличава до 1630 литра. Като опция се предлага електрическо сензорно отваряне на капака на багажника.

Дори средното ниво на оборудване Feel е много богато и новият Citroen C5 Aircross разполага със система за достъп без ключ, електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, панорамен покрив, автоматични светлини и чистачки, преден и заден парктроник, регулатор и ограничител на скоростта, 6 въздушни възглавници и завеси, стабилизираща система и следене на налягането в гумите, технология за автоматично спиране, система за спазване на платното, разпознаване на пътните знаци и проследяване на слепите зони, както и 18-инчови алуминиеви джанти.

Тестваният Citroen C5 Aircross е оборудван с 1,5-литров турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 131 к.с., а максималният въртящ момент от 300 Нм се достига при 1750 об/мин. Двигателят е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна трансмисия, която работи гладко и рафинирано. Предавките могат да се сменят и в ръчен режим с перата на волана или от селектора на централния тунел. Благодарение на сериозната тяга, дизеловият мотор ускорява кросоувъра много динамично, като на практика не се усеща никаква турбодупка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,6 секунди. Освен че е доста динамичен, новият дизелов двигател е и смайващо икономичен. В градски цикъл разходът на гориво е 6,5 л/100 км, а на междуселищен път е едва 4,5 л/100 км. На магистралата със 140 км/ч колата харчи около 7 л/100 км.

С пътен просвет от 23 см, новият Citroen C5 Aircross осигурява висока позиция за водача, като управлението му не е прекалено директно и е типично за кросоувър. Засега моделът се предлага само с предно предаване, а през 2020 г. ще се появи Plug-in хибрид, който ще бъде със задвижване на четирите колела. За трудни терени извън пътя и за зимата, в колата е монтирана системата Grip Control за контрол на сцеплението с режими за пясък, кал и сняг. Има и асистент за спускане по стръмен наклон.

На пътя Citroen C5 Aircross изпъква с високия комфорт на возене, който се дължи на амортисьорите с вградени прогресивни хидравлични възглавници. Благодарение на тях, неравностите и дупките се абсорбират много по-гладко, подобно на моделите с въздушно окачване. В същото време кросоувърът не се наклонява осезаемо в завоите. Новият Citroen C5 Aircross вече се продава у нас, а цената му започва от 42 780 лева. Моделът с 1,5-литров дизелов двигател и 8-степенна автоматична скоростна кутия и оборудване Feel струва 53 250 лева.

Технически характеристики

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 Automatic

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

131 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

10,6 секунди ускорение от 0-100 км/ч

189 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на дизел

132 г/км емисии на СО2

50 270 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.