Чужденците, решили да купят ваканционен имот в български ски център, предпочитат в повечето случаи да сключат сделката през топлите месеци на годината, научи „Монитор”.

Само за първите 9 месеца на годината броят на покупко-продажбите в сегмента с участието на граждани на други държави

 бележи ръст от 15%.

 „Причината за подобно поведение е, че големите ни и известни планински курорти функционират през цялата година и няма мъртви месеци, както е на морето”, обясни Полина Стойкова от Bulgarian properties. „Активността на купувачите не е свързана със зимния сезон и почивките за каране на ски. В повечето случаи, хората идват през зимата, в някои от трите големи курорта, харесва им и през пролетта или лятото след това търсят възможност да си купят имот в избраното място. Освен това, през активния сезон в курортите апартаментите са заети от туристи и има затруднения с огледите”, добавя тя.

Според нея от планинските центрове чужденците се насочват основно към Банско,

 а българите - към Боровец и Пампорово.

 Дори в Банско обаче, подобно на Слънчев бряг, половината от купувачите са си българи.

На въпрос купувачите от кои държави преобладават, Стойкова обясни за липса на ярко изявена група на инвеститори във ваканционни имоти в ски центровете ни. По думите й, има от много държави - и британци, сърби, граждани на Република Македония и на Израел. Относно излизането на Острова от Евросъюза тя обясни, че в последните 2-3 месеца вече има индикации за активизация на албионците и нарастване на интереса им към българските ски центрове, който обаче е далеч от бума отпреди повече от едно десетилетие. „Стресът около Brexit не може да продължава вечно”, смята Стойкова.

По думите й, от балнео курортите интересът е основно към Велинград, но отново главно от българи. От чужденците засега няма конкретни запитвания към подобни дестинации. „Интересът го има, когато близо в зимния или морския курорт или близо до него има минерален извор и възможности за спа туризъм,

 защото по този начин се удължава сезонът.

 „Около Банско има подобни селища и със сигурност това оказва влияние и вдига интереса”, коментира тя.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Thyssenkrupp обмисля продажба на бизнеса си с асансьори

Германският Thyssenkrupp обмисля да продаде бизнеса си с асансьори, който е най-печелившият в концерна, като ще приеме окончателното решение по въпроса до края на март. Това съобщава бизнес изданието Kauppalehti.

Износът ни през ноември надхвърли 5 млрд. лв.

През ноември 2019 г. общият износ на стоки възлиза на 5,05 млрд. лв. и намалява с 0.5 на сто спрямо същия месец на предходната година, показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ).