0

Porsche 911 Turbo от 1975 година е първият европейски модел в автомобилната индустрия, който въвежда използването на турбокомпресор за увеличаване на мощността на двигателя. Сега, 45 години по-късно, турбомотори се внедряват дори в компактни и достъпни градски автомобили и практически почти всички версии на Porsche 911 вече са оборудвани с турбокомпресор. Но Porsche 911 Turbo все още е флагман в гамата и сега марката от Щутгарт представи неговото ново поколение.

Porsche 911 Turbo от 1975 година е първият европейски модел в автомобилната индустрия, който въвежда използването на турбокомпресор за увеличаване на мощността на двигателя. Сега, 45 години по-късно, турбомотори се внедряват дори в компактни и достъпни градски автомобили и практически почти всички версии на Porsche 911 вече са оборудвани с турбокомпресор. Но Porsche 911 Turbo все още е флагман в гамата и сега марката от Щутгарт представи неговото ново поколение.

Новото поколение на Porsche 911 Turbo S дебютира на автомобилната сцена с ненадминати мощност, динамика на задвижване и комфорт. Новият върхов модел в гамата на 911 излиза на пазара във версия купе и кабриолет. И двете версии се задвижват от 3,8-литров боксерен двигател с два турбокомпресора, който предоставя чудовищна мощност от 650 к.с., което е със 70 к.с. повече от своя предшественик. Максималният въртящ момент е вече 800 Нм, което е увеличение с 50 Нм спрямо предходния модел.

Благодарение на светкавичното превключване на 8-степенната роботизирана трансмисия с двоен съединител PDK, новото Porsche 911 Turbo S скъсява спринта от 0 до 100 км/ч до феноменалните 2,7 секунди или с 0,2 секунди по-бързо отпреди, докато максималната скорост от 330 км/ч остава непроменена. Скокът в показателите на новото поколение 911 Turbo S е особено забележим в ускорението от 0 до 200 км/ч с резултат от 8,9 секунди, което е с цяла секунда по-бързо от своя предшественик.

Напълно новият двигател на Porsche 911 Turbo S е базиран на поколението агрегати от 911 Carrera. Той разполага с изцяло обновена охлаждаща система с нагнетяване на въздуха, по-големи симетрично разположени турбокомпресори с електрически регулируеми ребра на изпускателните клапани, както и внедряване на пиезоинжектори, които значително подобряват характеристиките на автомобила по отношение на бързината на реакциите, мощността, въртящия момент, емисиите и способността за бързо увеличаване на оборотите. Новият 6-цилиндров двигател се пълни атмосферно от нова всмукателна система, при която част от обработения въздух сега преминава през характерните за Turbo всмукателни въздушни отвори в задните странични секции.

Пред въздушните филтри, сега разположени в задните калници, са интегрирани също два други въздушни потоци през решетката на задния капак. Това означава, че новото Porsche 911 Turbo S има четири отвора за входящ въздух с по-голямо общо напречно сечение и по-малко съпротивление, което спомага за подобрената ефективност на двигателя. Двата симетрични турбокомпресора с променлива геометрия на турбината и по-големи размери заместват предишните идентични части, като колелата на компресора и турбината вече се въртят в противоположни посоки. Диаметърът на колелата на турбината е увеличен с 5 мм до 55 мм, а 61-милиметровото колело на компресора сега е с 3 мм по-голямо. Ребрата на изпускателните клапани се контролират електронно чрез стъпков мотор.

Размерите на новото Porsche 911 Turbo S са нараснали значително в съответствие с подобрената динамика на задвижване. Каросерията е вече по-широка с 45 мм над предната ос и достига 1840 мм, а общата широчина над задната ос е увеличена с 20 мм и вече е 1900 мм. Усъвършенстваната аеродинамика и новите гуми с различен размер на предната и задната ос допринасят за пъргавината и спортния характер. Адаптивната аеродинамика вече включва контролирани ребра за охлаждащия въздух отпред, докато по-голямото задно крило е предназначено за още повече притискаща сила. За първи път Porsche 911 Turbo S пренася своята мощност на пътя със смесени гуми с различни размери. Моделът има 20-инчови гуми с уникални размери 255/35 R20 отпред и 21-инчови гуми с размер 315/30 R21 отзад.

Благодарение на усъвършенстваната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management, раздатъчната кутия може да разпределя значително повече въртящ момент, като до 500 Нм се прехвърлят към предните колела. Моделът е снабден с по-бързи и по-прецизно контролирани амортисьори, които осигуряват значителни предимства на динамиката на задвижване по отношение на стабилността на каросерията, пътното поведение, кормилното управление и скоростта в завой. Сред опциите се предлагат сниженото с 10 мм спортно шаси на Porsche с активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management и спортната изпускателна система с регулируеми ребра, която гарантира характерен гърлен звук.

Версията купе на Porsche 911 Turbo S ще се предлага в Германия на цена 216 396 евро, включително специфичното за страната оборудване и ДДС. Версията кабриолет на Porsche 911 Turbo S ще бъде на цена 229 962 евро. Хармоничният дизайн на модела е в перфектен баланс с динамиката и спортния характер, които превръщат новото Porsche 911 Turbo S в идеално пригоден автомобил за удоволствие от шофирането както при ежедневна употреба, така и на състезателната писта.

Технически характеристики

Porsche 911 Turbo S

3,8-литров 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител PDK

650 к.с. максимална мощност при 6750 об/мин

800 Нм максимален въртящ момент при 2250-4000 об/мин

2,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

330 км/ч максимална скорост

11,1 л/100 км среден разход на бензин

254 г/км емисии на СО2

216 396 евро цена на модела в Германия