Още от появата си през 1953 година, Chevrolet Corvette е класически спортен модел с предно разположен двигател. За 66 години са произведени над един и половина милиона автомобила и това е рекорд за спортен модел. Сега дойде време за осмото поколение на Corvette и новият модел предизвика истинска революция, тъй като за първи път е със средно разположен двигател. Новият Chevrolet Corvette носи името C8 Stingray и има съвсем различно оформление на дизайна.

В новия Chevrolet Corvette C8 Stingray пътническият салон е преместен напред с 42 см, а в профилните стени са се появили въздухозаборници за охлаждане на двигателя. Въпреки, че новият дизайн на Chevrolet Corvette наподобява на моделите на Ferrari, той е подчертано спортен и емоционален. Във външния вид все още преобладават острите линии, а наклонените LED фарове и продълговатите светлини са изпълнени в духа на модела от предишното поколение. Както и преди, твърдият покрив е сгъваем. Спортният автомобил е със значително подобрена аеродинамика, като спойлерите са увеличили притискащата сила със 180 кг.

В интериора на Chevrolet Corvette C8 Stingray са съчетани кожа и карбон, както и вложки от алкантара. Воланът изглежда необичайно, тъй като е скосен отгоре и отдолу. Данните на инструментите се показват на 12-инчов дисплей, а централният сензорен екран е обърнат към водача. Седалките са разделени от висок централен тунел. Вместо скоростен лост на трансмисията са предвидени бутони, има и планки за превключване зад волана. Седалките се задвижват електрически с памет и още в базовата версия са оборудвани с отопление. Воланът също е отопляем. Стандартно Chevrolet Corvette C8 Stingray е оборудван с безжично зареждане за смартфони и аудиосистема Bose с 10 високоговорителя. Като опция се предлагат спортни седалки. В колата вече има две багажни отделения - отпред и отзад, с общ обем 357 литра.

Под прозрачния заден капак се вижда модифицираният 6,2-литров V8-цилиндров бензинов двигател с мощност 490 к.с., като с опционалната спортна изпускателна система мощността е 495 к.с. Максималният въртящ момент е 637 Нм. С новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с две съединителя и технологията за помощ при стартиране Launch control, ускорението от място до 100 км/ч отнема малко под 3 секунди, а максималната скорост надвишава 300 км/ч. Според инженерите новото разположение на двигателя значително е подобрило управлението на Corvette.

За стабилното пътно поведение помага и новият електронен заден диференциал. Сред опциите се предлагат адаптивни амортисьори и спортен пакет Z51, който включва пренастроено окачване, увеличени спирачни дискове Brembo и подобрена система за охлаждане. Пътният просвет вече се регулира и може да бъде увеличен, например при преминаване на легнали полицаи и неравности.

Новият Chevrolet Corvette C8 Stingray ще влезе в продажба в САЩ от началото на 2020 година. Вече е известно, че базовото купе ще струва около 60 000 долара, т.е. Corvette ще запази основното си предимство – достъпната цена. По-късно гамата ще се разшири с по-мощни версии, като не се изключва дори и хибриден Corvette.

По темата: Chevrolet Corvette C8 Stingray Ferrari
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.