Още от появата си през 1953 година, Chevrolet Corvette е класически спортен модел с предно разположен двигател. За 66 години са произведени над един и половина милиона автомобила и това е рекорд за спортен модел. Сега дойде време за осмото поколение на Corvette и новият модел предизвика истинска революция, тъй като за първи път е със средно разположен двигател. Новият Chevrolet Corvette носи името C8 Stingray и има съвсем различно оформление на дизайна.

В новия Chevrolet Corvette C8 Stingray пътническият салон е преместен напред с 42 см, а в профилните стени са се появили въздухозаборници за охлаждане на двигателя. Въпреки, че новият дизайн на Chevrolet Corvette наподобява на моделите на Ferrari, той е подчертано спортен и емоционален. Във външния вид все още преобладават острите линии, а наклонените LED фарове и продълговатите светлини са изпълнени в духа на модела от предишното поколение. Както и преди, твърдият покрив е сгъваем. Спортният автомобил е със значително подобрена аеродинамика, като спойлерите са увеличили притискащата сила със 180 кг.

В интериора на Chevrolet Corvette C8 Stingray са съчетани кожа и карбон, както и вложки от алкантара. Воланът изглежда необичайно, тъй като е скосен отгоре и отдолу. Данните на инструментите се показват на 12-инчов дисплей, а централният сензорен екран е обърнат към водача. Седалките са разделени от висок централен тунел. Вместо скоростен лост на трансмисията са предвидени бутони, има и планки за превключване зад волана. Седалките се задвижват електрически с памет и още в базовата версия са оборудвани с отопление. Воланът също е отопляем. Стандартно Chevrolet Corvette C8 Stingray е оборудван с безжично зареждане за смартфони и аудиосистема Bose с 10 високоговорителя. Като опция се предлагат спортни седалки. В колата вече има две багажни отделения - отпред и отзад, с общ обем 357 литра.

Под прозрачния заден капак се вижда модифицираният 6,2-литров V8-цилиндров бензинов двигател с мощност 490 к.с., като с опционалната спортна изпускателна система мощността е 495 к.с. Максималният въртящ момент е 637 Нм. С новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с две съединителя и технологията за помощ при стартиране Launch control, ускорението от място до 100 км/ч отнема малко под 3 секунди, а максималната скорост надвишава 300 км/ч. Според инженерите новото разположение на двигателя значително е подобрило управлението на Corvette.

За стабилното пътно поведение помага и новият електронен заден диференциал. Сред опциите се предлагат адаптивни амортисьори и спортен пакет Z51, който включва пренастроено окачване, увеличени спирачни дискове Brembo и подобрена система за охлаждане. Пътният просвет вече се регулира и може да бъде увеличен, например при преминаване на легнали полицаи и неравности.

Новият Chevrolet Corvette C8 Stingray ще влезе в продажба в САЩ от началото на 2020 година. Вече е известно, че базовото купе ще струва около 60 000 долара, т.е. Corvette ще запази основното си предимство – достъпната цена. По-късно гамата ще се разшири с по-мощни версии, като не се изключва дори и хибриден Corvette.

По темата: Chevrolet Corvette C8 Stingray Ferrari
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 предизвиква германските седани

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Mercedes-Benz отвори бутик в столичен мол

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Първият шоурум на Mercedes-Benz с уникална за пазара концепция, комбинираща луксозни автомобили и богата колекция от аксесоари на едно място, отвори врати в столичния търговски център „София Ринг Мол”. Проектът на официалния вносител на марката у нас - „Силвър Стар”, се отличава с модерен дизайн и изискан стил, като цели да предостави различно изживяване за любителите на германската премиум марка близо до тяхното ежедневие. В новия шоурум компанията предлага селекция от над 200 вида аксесоари, сред които дрехи, шапки, куфари, парфюми, часовници и велосипеди. Любителите на премиум марката могат да изберат и поръчат допълнително от над 1000 артикула в каталога на Mercedes-Benz.