0

Ч етвъртото поколение на Ford Focus е най-новата семейна кола в изключително конкурентния компактен сегмент. Въпреки че моделът беше представен в Европа през миналата година, точно 20 години след премиерата на първото поколение на Focus, у нас официалният дебют се състоя през тази година, а първите тестове бяха неотдавна. Всичко в новия Ford Focus е съвсем ново - от платформата до дизайна, двигателите, скоростната кутия и електрониката.

Четвъртото поколение на Ford Focus е най-новата семейна кола в изключително конкурентния компактен сегмент. Въпреки че моделът беше представен в Европа през миналата година, точно 20 години след премиерата на първото поколение на Focus, у нас официалният дебют се състоя през тази година, а първите тестове бяха неотдавна. Всичко в новия Ford Focus е съвсем ново - от платформата до дизайна, двигателите, скоростната кутия и електрониката.

Основните конкуренти на новия Ford Focus както и преди са Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane. За да се пребори с такива сериозни съперници, от Ford решиха да направят новия Focus от нулата. Само по този начин беше възможно да се обединят в едно цяло всички задачи и изисквания, които потенциалните клиенти поставиха пред новия модел. Зад волана на новия Ford Focus стана ясно как всичко това е подобрило управлението, динамиката и удоволствието от шофирането.

Новият Ford Focus привлича вниманието още на пръв поглед. Още като го видях веднага ми се прииска бързо да седна зад волана. Новата дизайнерска концепция съчетава емоционален външен стил с отлична аеродинамика. Аеродинамичният коефициент за хечбека Focus с 5 врати е едва 0,27. Теглото е намалено в зависимост от модела и конфигурацията с до 88 кг. Наред с новите двигатели и скоростни кутии, това позволява да пести 10% от горивото в сравнение с предишното поколение.

В новия Ford Focus има емоции, динамика и премиум характеристики. Името на модела е изписано на задния капак под логото със синия овал. Новият Focus е със спортен силует, постигнат главно чрез изтегляне на А-колоните по-назад, което им позволява да се насочат към центъра на предните колела. Атлетичните извивки на С-колоните са разположени точно над задните колела. По-издълженият преден капак и обтекаемата предна броня, в комбинация с изразеното редуциране на ръбовете на средната линия, са едновременно мощни и елегантни, подобрявайки първокласния и спортен характер на автомобила.

Четвъртото поколение на Focus е първият модел на Ford, построен на новата платформа C2. Благодарение на нея междуосието на Focus е нараснало с 53 мм до 2700 мм, в сравнение с третото поколение. Това логично е довело до значително увеличение на пространството в салона. В допълнение към увеличеното междуосие, инженерите на Ford са изтеглили арматурното табло възможно най-напред. Така че сега има повече място за пътниците отпред и повече пространство за коленете и раменете на тези отзад.

Пътниците на предните седалки са получили още място за раменете от 1421 мм. За пасажерите на задните седалки, освен удълженото междуосие, допълнително пространство придава и плоския под. Мястото за коленете е увеличено с повече от 50 мм в сравнение с предишния Focus до 81 мм, което сега е най-доброто в своя клас с. Пространството за раменете е нараснало с почти 60 мм. Новият Focus разполага с щедро багажно пространство от 375 литра, а при сгъване на задните седалки с едно дръпване на лост вместимостта достига до 1354 литра.

Интериорът на новия Focus е типичен за съвременните модели на Ford. Пластмасата на первазите на вратите е мека, тапицерията на седалките е добра, подлакътниците на вратите са с еластични подложки, качеството на изработката е високо. Във високите версии на оборудване има тъмна тапицерия и червени шевове на седалките. Пред погледа на водача се намира проекционен дисплей, който показва скоростта на движение, навигационните указания, пътните знаци, предупрежденията за системата за безопасност и всички най-важни данни за пътуването. Като цяло дори можете да не поглеждате таблото, за да не отклонявате вниманието си от пътя. Във високите версии на оборудване седалката на водача има 18 електрически настройки, а кормилната колона се регулира в дълбочина и във височина. Благодарение на широките интервали, зад волана на новия Focus може да седне удобно както едър мъж с височина до 2 метра, така и фина дама с нисък ръст.

Новият Ford Focus се предлага с богата гама от нови и усъвършенствани бензинови турбодвигатели EcoBoost и турбодизелови мотори EcoBlue, които осигуряват оптимизирана мощност и отговарят на най-новите изисквания на стандарта за емисиите Euro 6d TEMP. Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система Старт-Стоп за намалени разходи за поддръжка и се комбинират стандартно със 6-степенна механична скоростна кутия и новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките за безметежно шофиране на автопилот.

Спечелилият множество награди 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford е оптимизиран и се предлага с мощности 100 и 125 к.с., а новият 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор EcoBoost е наличен в два варианта с мощност 150 и 182 к.с. Разходът на гориво и емисиите на CO2 и при двата бензинови двигателя са намалени с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди без компромиси.

Еднолитровият EcoBoost със 125 конски сили тегли бодро и харчи умерено

На първо време тествам новия Focus с 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с мощност 125 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Трансмисиите на Ford са добри с това, че предавките се превключват ясно и лесно, а съединителят зацепва от върха, без да се налага да се натиска педала до пода. Така че дори и с ръчна скоростна кутия шофирането на новия Focus е почти толкова удобно, колкото и с автоматик. Тягата от 170 Нм е напълно достатъчна, но при изкачване на стръмни наклони с обратни завои все още трябва да се премине към втора предавка, за да не губят темпото и ентусиазма. Така можете да влезете в завой с пищящи гуми, усещайки задната опора на седалките. В същото време комбинираният разход на гориво е в рамките на 4,8 до 5,1 л/100 км.

Шумоизолацията на салона изолира рева на двигателя, стига да не се развие над 3000 об/мин. След това се оказва, че трите цилиндъра могат да звучат доста добре и да осигурят прилична динамика с ускорение от място до 100 км/ч за 10 секунди. Ако спрете музиката, окачването ще ви предаде, че шофирате по груб планински асфалт.

Новите дизелови двигатели EcoBlue на Ford с турбокомпресори са проектирани да предоставят по-висока мощност, по-голям въртящ момент при ниски обороти в минута и подобрена икономия на гориво и рафинирана работа за водачи, които шофират на по-дълги разстояния. Новият 1,5-литров турбодизел се предлага с мощност от 95 и 120 к.с., като и в двата варианта въртящият момент е 300 Нм. Големият 2,0-литров турбодизел е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент 370 Нм.

За двигателите 1.0 EcoBoost със 125 к.с., 1.5 EcoBoost със 150 к.с., 1.5 EcoBlue със 120 к.с. и 2.0 EcoBlue със 150 к.с., се предлага новата интелигентна 8-степенна автоматична трансмисия на Ford, която се контролира от стилен и ергономичен въртящ се селектор. Автоматичната трансмисия адаптира смяната на предавките спрямо стила на шофиране и позволява бърза смяна на скоростите, като допълнително оптимизира икономичността и осигурява повече динамика.

Технологични асистенти помагат на водача да шофира лесно и безопасно

Новият Ford Focus въвежда широка гама усъвършенствани функции и технологии, които подобряват защитата, сигурността, управлението и паркирането, и са проектирани да направят шофирането по-комфортно, по-лесно и по-безопасно. Функциите адаптивен круиз контрол със система „Спри и тръгни”, камерата за разпознаване на пътните знаци за скорост и придържането в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа комфортна дистанция до превозните средства отпред, спомагат за намаляване на стреса по време на дълги пътувания и могат да регулират скоростта в рамките на законовото ограничение, като следят за знаци за ограничение на скоростта и използват също навигационната система на автомобила.

Активният асистент за паркиране улеснява още повече паркирането, предоставяйки напълно автоматизирани маневри за успоредно или перпендикулярно паркиране само с едно натискане на бутон. Системата идентифицира подходящи паркоместа и водачът може да контролира движенията на колата, като избере неутрална предавка и задържи натиснат бутон на централната конзола. Асистентът за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци и велосипедисти на Ford може да засича хора на или близо до пътя, или които може евентуално да пресекат траекторията на автомобила. Системата автоматично прилага спирачките, ако засече потенциален сблъсък и водачът не реагира на предупрежденията, като вече може да засича и велосипедисти и функционира в тъмното, като използва светлината от фаровете. Новият Ford Focus постигна 5-звезден рейтинг за безопасност на независимата организация Euro NCAP, което го превръща в една от най-сигурните коли на пазара.

Новият Ford Focus идва у нас с три варианта на каросерии - хечбек с 5 врати, седан и комби. Има четири основни нива на оборудване – базовото е Trend, следва Titanium, спортното ST-Line и луксозното Vignale. Палитрата с 13 цвята включва новото синьо Desert Island Blue и ексклузивния Dark Mulberry Vignale. Друга новост в гамата на новия Ford Focus е повдигнатия с 30 мм кросоувър Focus Active, който се предлага във варианти хечбек и комби. В резултат на всички тези промени, от Ford смело твърдят, че новият Focus е най-добрият семеен автомобил от компактния сегмент. И имат всички основания за това.

Технически характеристики

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 1400-4500 об/мин

200 км/ч максимална скорост

10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

4,8 л/100 км среден разход на бензин

108 г/км емисии на СО2

41 100 лева цена на модела