BMW X5 е първият модел с повишена проходимост в историята на баварската марка. В продължение на почти две десетилетия от него са произведени над 2,2 милиона автомобила, което е доста добро за скъп и престижен всъдеход. Тази година BMW представи изцяло новото четвърто поколение на X5, което впечатлява със солиден дизайн, луксозен и технологичен интериор, в комбинация с динамично представяне на асфалтовите пътища и забележителни офроуд способности на всякакъв терен.

Новият луксозен всъдеход BMW X5 е пораснал и сега достига дължина от 4922 мм, широчина 2004 мм, височина 1745 мм и междуосие 2975 мм. Четвъртото поколение на BMW X5 е базирано на новата платформа CLAR, в която активно са използвани алуминиеви сплави. От тях са направени от вратите, капакът и предните калници. Въпреки добавянето на куп нови технологии, теглото на автомобила се е запазило.

Дизайнът на новото BMW X5 може да бъде описан като еволюционен, тъй като моделът запазва познатия силует с дълъг преден капак и релефни стени. В същото време предната част изглежда свежа и модерна. Новото BMW X5 се различава от предшественика му по сериозно увеличените размери на решетката. По-големи са станали и новите въздухозаборници в бронята, а LED светлините са намалени. Като опция се предлагат и лазерни светлини. Отстрани са разширени вентилационните отвори, а задните калници сега са много по-изразителни. На покрива е монтиран спойлер, а фаровете са по-големи и по-релефни. Офроуд пакетът xLine се отличава със защитните панели и пластмасовата облицовка в долната част на каросерията.

В интериора на новото BMW X5 са комбинирани декорации от кожа и алуминий, а също и черни лакирани вложки. Предлага се LED осветление в шест различни цвята. Пред водача се намира 12,3-инчов дисплей с променлива конфигурация, на който се показват всички данни, а най-важните могат да се проектират и на предното стъкло. Показанията на мултимедийната система се изобразяват на централния 12,3-инчов сензорен екран, като все пак е запазен кръглият джойстик, а също и системата за разпознаване на жестове. Превключвателите на аудиосистемата и управлението на климатика са станали значително по-малко.

Позицията зад волана е висока, а предните седалки са оборудвани с електрическо задвижване и отопление. Седалките са меки и удобни, поддържат добре гърба на водача и имат съвсем леко изразени странични опори, а като опция се предлагат с вентилация и масаж. Във версията BMW X5 M Sport са монтирани седалки с по-изразителни странични опори. Между шофьора и пътника се издига високият тунел на трансмисията. Гнездата за чаши и бутилки в него имат функции за отопление и охлаждане на напитките, а в кутията в подлакътника разполага с безжично зареждане за смартфони.

Седалките от втория ред се регулират хоризонтално, за да позволят повече място за краката на задните пътници. Във версията с 5 места обемът на багажника е 645 литра, а при сгънати задни седалки е 1860 литра. Капакът на багажника по традиция се състои от две секции и е оборудван с електрическо задвижване.

Истински фурор на пътя предизвиква новото BMW X5 M50d, което се задвижва от 3,0-литров редови 6-цилиндров дизелов двигател с каскадно свръхпълнене с два турбокомпресора за високо налягане и два турбокомпресора за ниско налягане. Максималната мощност е цели 400 к.с., а максималният въртящ момент от 760 Нм е на разположение в диапазона от 2000 до 3000 об/мин. Динамиката е феноменална – спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,2 секунди. Двигателят е съчетан с модернизираната 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която работи гладко и демонстрира много бързи реакции при ускорение от всякакви скорости.

Новото BMW X5 предлага максималното сцепление, пъргавина и стабилност на пътя, благодарение на интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive. В най-новото си поколение системата още по-прецизно и бързо осигурява разпределение на мощността между предните и задните колела. За повишаване на ефективността при равномерно движение и суха настилка, мощността може да бъде подавана само към задните колела. Новото BMW X5 има възможност за заключване на задния диференциал и набор от режими на шофиране за различни видове пътна настилка. Всъдеходът е станал много по-уверен на офроуд и може да преодолява водни препятствия с дълбочина до 50 см.

Окачването е значително подобрено и това веднага се забелязва по неравни пътища с лошо покритие и изронен асфалт. Воланът е точен, информативен и дава отлична обратна връзка. Завиващите задни колела помагат на големия всъдеход да бъде много по-маневрен, а адаптивните амортисьори и активните стабилизатори против преобръщане значително са намалили нежеланото наклоняване на каросерията. Возията е еластична, но с опционалното въздушно окачване става много по-мека. Благодарение на него можете да променяте пътния просвет от 174 мм при спортно шофиране до 284 мм при тежък офроуд. Подобрената шумоизолация на салона запазва тишината в купето и при високи скорости.

Технически характеристики

BMW X5 M50d

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

400 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

760 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на гориво

190 г/км емисии на СО2

179 900 лева цена на модела

По темата: BMW BMW X5
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia Duster се сдоби с 3-цилиндров турбодвигател

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.