0

BMW X5 е първият модел с повишена проходимост в историята на баварската марка. В продължение на почти две десетилетия от него са произведени над 2,2 милиона автомобила, което е доста добро за скъп и престижен всъдеход. Тази година BMW представи изцяло новото четвърто поколение на X5, което впечатлява със солиден дизайн, луксозен и технологичен интериор, в комбинация с динамично представяне на асфалтовите пътища и забележителни офроуд способности на всякакъв терен.

BMW X5 е първият модел с повишена проходимост в историята на баварската марка. В продължение на почти две десетилетия от него са произведени над 2,2 милиона автомобила, което е доста добро за скъп и престижен всъдеход. Тази година BMW представи изцяло новото четвърто поколение на X5, което впечатлява със солиден дизайн, луксозен и технологичен интериор, в комбинация с динамично представяне на асфалтовите пътища и забележителни офроуд способности на всякакъв терен.

Новият луксозен всъдеход BMW X5 е пораснал и сега достига дължина от 4922 мм, широчина 2004 мм, височина 1745 мм и междуосие 2975 мм. Четвъртото поколение на BMW X5 е базирано на новата платформа CLAR, в която активно са използвани алуминиеви сплави. От тях са направени от вратите, капакът и предните калници. Въпреки добавянето на куп нови технологии, теглото на автомобила се е запазило.

Дизайнът на новото BMW X5 може да бъде описан като еволюционен, тъй като моделът запазва познатия силует с дълъг преден капак и релефни стени. В същото време предната част изглежда свежа и модерна. Новото BMW X5 се различава от предшественика му по сериозно увеличените размери на решетката. По-големи са станали и новите въздухозаборници в бронята, а LED светлините са намалени. Като опция се предлагат и лазерни светлини. Отстрани са разширени вентилационните отвори, а задните калници сега са много по-изразителни. На покрива е монтиран спойлер, а фаровете са по-големи и по-релефни. Офроуд пакетът xLine се отличава със защитните панели и пластмасовата облицовка в долната част на каросерията.

В интериора на новото BMW X5 са комбинирани декорации от кожа и алуминий, а също и черни лакирани вложки. Предлага се LED осветление в шест различни цвята. Пред водача се намира 12,3-инчов дисплей с променлива конфигурация, на който се показват всички данни, а най-важните могат да се проектират и на предното стъкло. Показанията на мултимедийната система се изобразяват на централния 12,3-инчов сензорен екран, като все пак е запазен кръглият джойстик, а също и системата за разпознаване на жестове. Превключвателите на аудиосистемата и управлението на климатика са станали значително по-малко.

Позицията зад волана е висока, а предните седалки са оборудвани с електрическо задвижване и отопление. Седалките са меки и удобни, поддържат добре гърба на водача и имат съвсем леко изразени странични опори, а като опция се предлагат с вентилация и масаж. Във версията BMW X5 M Sport са монтирани седалки с по-изразителни странични опори. Между шофьора и пътника се издига високият тунел на трансмисията. Гнездата за чаши и бутилки в него имат функции за отопление и охлаждане на напитките, а в кутията в подлакътника разполага с безжично зареждане за смартфони.

Седалките от втория ред се регулират хоризонтално, за да позволят повече място за краката на задните пътници. Във версията с 5 места обемът на багажника е 645 литра, а при сгънати задни седалки е 1860 литра. Капакът на багажника по традиция се състои от две секции и е оборудван с електрическо задвижване.

Истински фурор на пътя предизвиква новото BMW X5 M50d, което се задвижва от 3,0-литров редови 6-цилиндров дизелов двигател с каскадно свръхпълнене с два турбокомпресора за високо налягане и два турбокомпресора за ниско налягане. Максималната мощност е цели 400 к.с., а максималният въртящ момент от 760 Нм е на разположение в диапазона от 2000 до 3000 об/мин. Динамиката е феноменална – спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 5,2 секунди. Двигателят е съчетан с модернизираната 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която работи гладко и демонстрира много бързи реакции при ускорение от всякакви скорости.

Новото BMW X5 предлага максималното сцепление, пъргавина и стабилност на пътя, благодарение на интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive. В най-новото си поколение системата още по-прецизно и бързо осигурява разпределение на мощността между предните и задните колела. За повишаване на ефективността при равномерно движение и суха настилка, мощността може да бъде подавана само към задните колела. Новото BMW X5 има възможност за заключване на задния диференциал и набор от режими на шофиране за различни видове пътна настилка. Всъдеходът е станал много по-уверен на офроуд и може да преодолява водни препятствия с дълбочина до 50 см.

Окачването е значително подобрено и това веднага се забелязва по неравни пътища с лошо покритие и изронен асфалт. Воланът е точен, информативен и дава отлична обратна връзка. Завиващите задни колела помагат на големия всъдеход да бъде много по-маневрен, а адаптивните амортисьори и активните стабилизатори против преобръщане значително са намалили нежеланото наклоняване на каросерията. Возията е еластична, но с опционалното въздушно окачване става много по-мека. Благодарение на него можете да променяте пътния просвет от 174 мм при спортно шофиране до 284 мм при тежък офроуд. Подобрената шумоизолация на салона запазва тишината в купето и при високи скорости.

Технически характеристики

BMW X5 M50d

3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с 4 турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

400 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

760 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на гориво

190 г/км емисии на СО2

179 900 лева цена на модела