Четвърти пореден успешен ход на корейците
10

Четвърти пореден успешен ход на корейците

Новата KIA XCeed комбинира практичността на компактен кросоувър с усещането за хечбек

Третото поколение на KIA Ceed дебютира през 2018 г. на автосалона в Женева. Новият модел отвори нова глава в развитието на корейската марка, като стана още по-привлекателен, практичен и технологичен. Логично семейството на новата KIA Ceed бързо се разрасна и хечбекът беше последван от комбито Ceed SW и елегантния Shooting Brake с името ProCeed. През миналата година KIA направи още един смел ход и представи четвъртия модел от гамата, наречен XCeed, който се отличава с увеличен просвет и защитни панели, като по този начин комбинира практичността на компактен кросоувър с пътното поведение и динамично управление на спортен хечбек от С-сегмента.

Новият XCeed е по-голям от хечбека с пет врати Ceed, като дължината му е нараснала до 4395 мм, широчината е увеличена до 1826 мм, височината е 1490 мм, а междуосието от 2650 мм е останало същото. Моделът се предлага с алуминиеви джанти с размер от 16 до 18 инча с гуми с размер съответно 205/60 R16 и 235/45 R18.

Безспорно това е най-красивият модел от семейството на KIA Ceed и не случайно преди броени дни беше отличен с престижната награда за дизайн Red Dot 2020. Новият XCeed изглежда много ярко, благодарение на заоблените профилни стени, раздутите арки на колелата и по-силно наклонените стойки на покрива. Фирмената радиаторна решетка е съчетана със скосени фарове, опънати над калниците. Всички светлини са LED вече в базовата версия. На покрива са монтирани сребристи рейки за багажник и доста голям спойлер, а продълговатите задни светлини подчертават широчината на колата. Пътният просвет на XCeed е 174 мм при 16-инчови джанти и цели 184 мм при 18-инчови джанти, което е с 42 мм повече спрямо хечбека Ceed. Хромираните лайсни на праговете и интегрираният в задната броня дифузьор подчертават динамичната визия и яркото излъчване на модела. Новият XCeed се предлага в 12 цвята, като най-интересните нюанси са Quantum Yellow и Blue Flame (на снимките).

Влизайки в интериора на новата KIA XCeed приятно съм изненадан, че салонът е изработен от висококачествени и меки на допир материали, с покритие на таблото от сатениран хром, което създава усещане за изискана луксозна атмосфера. Седалките в най-високото ниво са тапицирани с естествена перфорирана кожа с контрастиращи бели шевове и бели кантове, а централният тунел е покрит с комбинация от черен гланц и хромирани акценти. Прави впечатление, че традиционните циферблати пред погледа на водача са заменени с 12,3-инчов цифров инструментален панел. На централната конзола е разположен голям 10,25-инчов дисплей на мултимедийната система.

Арматурното табло е обърнато към водача. Мултимедийната система и климатроникът се управляват лесно и интуитивно чрез набор от чувствителни на допир уреди и бутони за настройка на силата на звука, отоплението и вентилацията. Интериорът на новата KIA XCeed предлага щедро вътрешно пространство на своите пътници отпред и отзад, и осигурява достатъчно място за багаж. Позицията на седене на водача е с 42 мм по-висока, отколкото при стандартния хечбек. Предните седалки са удобни, а страничните им опори са доста добри. В подвижния подлакътник се крие голяма кутия за предмети.

На втория ред седалки в KIA XCeed има обширно място за краката на пътниците, а над главите има достатъчно пространство за да седнат хора с ръст до 1,90 метра. Панорамният покрив осигурява повече светлина и усещане за простор. Обемът на багажника е нараснал и достига 426 литра. Задните седалки се делят и сгъват в съотношение 40:20:40, като тогава капацитетът на багажника нараства до 1378 литра. Подът в багажното отделение е на две нива, а задният капак в най-високата версия е получил електрическо задвижване.

KIA XCeed е динамична и вълнуваща на пътя с мощен двигател с 204 конски сили

Новата KIA XCeed се предлага с избор от четири турбодвигателя. Базовият е 1,0-литров 3-цилиндров турбомотор 1.0 T-GDi с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент от 172 Нм. След него е 1,4-литровият 4-цилиндров двигател със 140 к.с. и максимален въртящ момент от 242 Нм при 1500 об/мин, който има достатъчно тяга още при ниски обороти. Топверсията е заредена с 1,6-литров турбодвигател 1.6 T-GDi с мощност 204 к.с. Агрегатът е съчетан стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а срещу 4000 лева може да се оборудва със 7-степенна автоматична роботизирана трансмисия с два съединителя, която е много удобна за шофиране в града, а на пътя се отличава с плавно и неусетно превключване и адекватни и бързо реакции при необходимост от рязко ускорение. Тандемът от мощния бензинов турбомотор и съвременния автоматик осигурява на XCeed пъргав характер и се представя отлично както на старта от място, така и при ускорение за изпреварване.

Максималният въртящ момент от 265 Нм въртящ момент е наличен в широкия интервал от 1500 до 4500 об/мин. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,5 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч става за 5,1 секунди. Максималната скорост е 220 км/ч. Моторът е изненадващо тих дори при високи скорости. Комбинираният разход на гориво с този двигател е 6,5 л/100 км, като в града XCeed изразходва 7,6 л/100 км, а на междуселищен път - 5,8 л/100 км. При новия кросоувър XCeed има избор от два режима на шофиране - Normal и Sport, чрез които водачът адаптира кормилното управление и динамичните характеристики на автомобила за различни условия на шофиране. При активирането на режим Sport пред водача приоритетно се появяват скоростта и оборотите на двигателя. За новия XCeed се предлага и 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател в две версии с мощност 115 и 136 к.с.

На пътя новата KIA XCeed вози по-комфортно от стандартния хечбек и не само защото окачването на модела има по-дълъг ход. Предните и задни пружини са по-меки и са поставени специални хидравлични ограничители за по-малък отскок. Благодарение на тях дори с 18-инчови колела повечето неравности и дупки се поглъщат плавно. Поради по-високия център на тежестта, каросерията се наклонява малко повече в завоите. Удобството при пътуване е подобрено и чрез въвеждането на нови адаптивни амортисьори отзад, които намаляват шума и вибрациите. Управлението е прецизно, воланът е директен, а при високи скорости понякога се усеща недозавиване, въпреки че функцията за векторно разпределение на тягата в стабилизиращата система помага да се намали отклонението от траекторията. На магистрала със скорост 130-140 км/ч в салона е тихо, има отлична шумоизолация.

Новата KIA XCeed разполага с богат набор от асистиращи системи за водача и технологии за безопасност, които включват интелигентен автопилот с функция Stop & Go, електронна стабилизираща система, системата за следене на мъртвите зони, предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци, интелигентен асистент за ограничение на скоростта, автопилот за паркиране, автоматично управление на дългите светлини, асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение, следене на бдителността на водача. На борда има система за предупреждение при неволно напускане на пътната лента, която разпознава маркировка и поддържа траекторията на XCeed в пътното платно, контролира ускорението, спирането и управлението в зависимост от колоната превозни средства пред колата. Системата използва външни сензори, за да поддържа безопасна дистанция спрямо превозното средство отпред и оперира автономно в скоростния интервал от 0 до 180 км/ч.

Новата KIA XCeed вече се продава у нас, а цената започва от 36 990 лева. Моделът с най-мощния бензинов двигател и автоматик струва от 47 600 лева. Оборудването на KIA XCeed е доста богато за стандартите на C-сегмента. Още в базовата версия LX на хечбека има система за достъп без ключ, електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема, Bluetooth, камера за обратно виждане, круиз контрол. В най-високата версия TX салонът е обшит с кожа, има електрически седалки за водача и пътника, отопляеми седалки и волан, вентилация на предните седалки, двузонов климатроник, сензори за светлина и дъжд, безжично зареждане за смартфони и система за наблюдение на слепите зони, автопилот за паркиране, системи за разпознаване на пътни знаци и проследяване на умората на водача.

Технически характеристики

KIA XCeed 1.6 T-GDi 7AT-DCT

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

204 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

265 Нм максимален въртящ момент при 1500-4500 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

6,5 л/100 км среден разход на бензин

148 г/км емисии на СО2

47 600 лева цена на модела

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.