0

Т ретото поколение на KIA Ceed дебютира през 2018 г. на автосалона в Женева. Новият модел отвори нова глава в развитието на корейската марка, като стана още по-привлекателен, практичен и технологичен. Логично семейството на новата KIA Ceed бързо се разрасна и хечбекът беше последван от комбито Ceed SW и елегантния Shooting Brake с името ProCeed. През миналата година KIA направи още един смел ход и представи четвъртия модел от гамата, наречен XCeed, който се отличава с увеличен просвет и защитни панели, като по този начин комбинира практичността на компактен кросоувър с пътното поведение и динамично управление на спортен хечбек от С-сегмента.

Третото поколение на KIA Ceed дебютира през 2018 г. на автосалона в Женева. Новият модел отвори нова глава в развитието на корейската марка, като стана още по-привлекателен, практичен и технологичен. Логично семейството на новата KIA Ceed бързо се разрасна и хечбекът беше последван от комбито Ceed SW и елегантния Shooting Brake с името ProCeed. През миналата година KIA направи още един смел ход и представи четвъртия модел от гамата, наречен XCeed, който се отличава с увеличен просвет и защитни панели, като по този начин комбинира практичността на компактен кросоувър с пътното поведение и динамично управление на спортен хечбек от С-сегмента.

Новият XCeed е по-голям от хечбека с пет врати Ceed, като дължината му е нараснала до 4395 мм, широчината е увеличена до 1826 мм, височината е 1490 мм, а междуосието от 2650 мм е останало същото. Моделът се предлага с алуминиеви джанти с размер от 16 до 18 инча с гуми с размер съответно 205/60 R16 и 235/45 R18.

Безспорно това е най-красивият модел от семейството на KIA Ceed и не случайно преди броени дни беше отличен с престижната награда за дизайн Red Dot 2020. Новият XCeed изглежда много ярко, благодарение на заоблените профилни стени, раздутите арки на колелата и по-силно наклонените стойки на покрива. Фирмената радиаторна решетка е съчетана със скосени фарове, опънати над калниците. Всички светлини са LED вече в базовата версия. На покрива са монтирани сребристи рейки за багажник и доста голям спойлер, а продълговатите задни светлини подчертават широчината на колата. Пътният просвет на XCeed е 174 мм при 16-инчови джанти и цели 184 мм при 18-инчови джанти, което е с 42 мм повече спрямо хечбека Ceed. Хромираните лайсни на праговете и интегрираният в задната броня дифузьор подчертават динамичната визия и яркото излъчване на модела. Новият XCeed се предлага в 12 цвята, като най-интересните нюанси са Quantum Yellow и Blue Flame (на снимките).

Влизайки в интериора на новата KIA XCeed приятно съм изненадан, че салонът е изработен от висококачествени и меки на допир материали, с покритие на таблото от сатениран хром, което създава усещане за изискана луксозна атмосфера. Седалките в най-високото ниво са тапицирани с естествена перфорирана кожа с контрастиращи бели шевове и бели кантове, а централният тунел е покрит с комбинация от черен гланц и хромирани акценти. Прави впечатление, че традиционните циферблати пред погледа на водача са заменени с 12,3-инчов цифров инструментален панел. На централната конзола е разположен голям 10,25-инчов дисплей на мултимедийната система.

Арматурното табло е обърнато към водача. Мултимедийната система и климатроникът се управляват лесно и интуитивно чрез набор от чувствителни на допир уреди и бутони за настройка на силата на звука, отоплението и вентилацията. Интериорът на новата KIA XCeed предлага щедро вътрешно пространство на своите пътници отпред и отзад, и осигурява достатъчно място за багаж. Позицията на седене на водача е с 42 мм по-висока, отколкото при стандартния хечбек. Предните седалки са удобни, а страничните им опори са доста добри. В подвижния подлакътник се крие голяма кутия за предмети.

На втория ред седалки в KIA XCeed има обширно място за краката на пътниците, а над главите има достатъчно пространство за да седнат хора с ръст до 1,90 метра. Панорамният покрив осигурява повече светлина и усещане за простор. Обемът на багажника е нараснал и достига 426 литра. Задните седалки се делят и сгъват в съотношение 40:20:40, като тогава капацитетът на багажника нараства до 1378 литра. Подът в багажното отделение е на две нива, а задният капак в най-високата версия е получил електрическо задвижване.

KIA XCeed е динамична и вълнуваща на пътя с мощен двигател с 204 конски сили

Новата KIA XCeed се предлага с избор от четири турбодвигателя. Базовият е 1,0-литров 3-цилиндров турбомотор 1.0 T-GDi с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент от 172 Нм. След него е 1,4-литровият 4-цилиндров двигател със 140 к.с. и максимален въртящ момент от 242 Нм при 1500 об/мин, който има достатъчно тяга още при ниски обороти. Топверсията е заредена с 1,6-литров турбодвигател 1.6 T-GDi с мощност 204 к.с. Агрегатът е съчетан стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а срещу 4000 лева може да се оборудва със 7-степенна автоматична роботизирана трансмисия с два съединителя, която е много удобна за шофиране в града, а на пътя се отличава с плавно и неусетно превключване и адекватни и бързо реакции при необходимост от рязко ускорение. Тандемът от мощния бензинов турбомотор и съвременния автоматик осигурява на XCeed пъргав характер и се представя отлично както на старта от място, така и при ускорение за изпреварване.

Максималният въртящ момент от 265 Нм въртящ момент е наличен в широкия интервал от 1500 до 4500 об/мин. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,5 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч става за 5,1 секунди. Максималната скорост е 220 км/ч. Моторът е изненадващо тих дори при високи скорости. Комбинираният разход на гориво с този двигател е 6,5 л/100 км, като в града XCeed изразходва 7,6 л/100 км, а на междуселищен път - 5,8 л/100 км. При новия кросоувър XCeed има избор от два режима на шофиране - Normal и Sport, чрез които водачът адаптира кормилното управление и динамичните характеристики на автомобила за различни условия на шофиране. При активирането на режим Sport пред водача приоритетно се появяват скоростта и оборотите на двигателя. За новия XCeed се предлага и 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател в две версии с мощност 115 и 136 к.с.

На пътя новата KIA XCeed вози по-комфортно от стандартния хечбек и не само защото окачването на модела има по-дълъг ход. Предните и задни пружини са по-меки и са поставени специални хидравлични ограничители за по-малък отскок. Благодарение на тях дори с 18-инчови колела повечето неравности и дупки се поглъщат плавно. Поради по-високия център на тежестта, каросерията се наклонява малко повече в завоите. Удобството при пътуване е подобрено и чрез въвеждането на нови адаптивни амортисьори отзад, които намаляват шума и вибрациите. Управлението е прецизно, воланът е директен, а при високи скорости понякога се усеща недозавиване, въпреки че функцията за векторно разпределение на тягата в стабилизиращата система помага да се намали отклонението от траекторията. На магистрала със скорост 130-140 км/ч в салона е тихо, има отлична шумоизолация.

Новата KIA XCeed разполага с богат набор от асистиращи системи за водача и технологии за безопасност, които включват интелигентен автопилот с функция Stop & Go, електронна стабилизираща система, системата за следене на мъртвите зони, предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци, интелигентен асистент за ограничение на скоростта, автопилот за паркиране, автоматично управление на дългите светлини, асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение, следене на бдителността на водача. На борда има система за предупреждение при неволно напускане на пътната лента, която разпознава маркировка и поддържа траекторията на XCeed в пътното платно, контролира ускорението, спирането и управлението в зависимост от колоната превозни средства пред колата. Системата използва външни сензори, за да поддържа безопасна дистанция спрямо превозното средство отпред и оперира автономно в скоростния интервал от 0 до 180 км/ч.

Новата KIA XCeed вече се продава у нас, а цената започва от 36 990 лева. Моделът с най-мощния бензинов двигател и автоматик струва от 47 600 лева. Оборудването на KIA XCeed е доста богато за стандартите на C-сегмента. Още в базовата версия LX на хечбека има система за достъп без ключ, електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема, Bluetooth, камера за обратно виждане, круиз контрол. В най-високата версия TX салонът е обшит с кожа, има електрически седалки за водача и пътника, отопляеми седалки и волан, вентилация на предните седалки, двузонов климатроник, сензори за светлина и дъжд, безжично зареждане за смартфони и система за наблюдение на слепите зони, автопилот за паркиране, системи за разпознаване на пътни знаци и проследяване на умората на водача.

Технически характеристики

KIA XCeed 1.6 T-GDi 7AT-DCT

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

204 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

265 Нм максимален въртящ момент при 1500-4500 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

6,5 л/100 км среден разход на бензин

148 г/км емисии на СО2

47 600 лева цена на модела