Четвъртата COVID вълна ни връхлита преди първия звънец

Четвъртата COVID вълна ни връхлита преди първия звънец

500 педагози във Варна пожелали да се ваксинират след кампанията в училищата

Четвъртата COVID вълна ни връхлита преди първия звънец, стана ясно от думите на служебния образователен министър проф. Николай Денков при представянето на анализа на дистанционното обучение за миналите две години. Той заяви, че всички знаци предсказват, че вълната от Делта варианта ще дойде преди началото на новата учебна година.

Максималният присъствен процес може да се гарантира с ваксинацията на педагозите, подчерта пък зам. образователният министър Евгения Пеева-Кирова. За да се преборят антиваксърите, МОН ще се въздейства с хора с авторитет. „Те отговарят на въпросите, които вълнуват учителите. Кампанията ще остане отговорена и след мандата ще отговарят на новите въпроси“, увери проф. Денков. МОН вече започна и кампания за информиране от ползи и рискове от ваксиниране по места. Срещи с експерти са се провели в 23 региона у нас. Кампанията вече дава резултат. След срещите 500 учители от Варна са поискали да се направи специална организация, за да се ваксинират. Различни специалисти и хора от образователната сфера пък обясняват във видеа защо са се ваксинирали.

Проф. Денков допълни, че служебният кабинет ще остави на наследниците си препоръки за присъствен старт на новата учебна година и да се преминава към онлайн обучение само на местен принцип. Следващият здравен министър ще има водеща роля да дефинира ясни мерки и правила. Те ще бъдат качени в рамките на първите дни на септември, за да знаят училищата как да ги прилагат.

Образователното министерство не изключва вариант да се премине изцяло онлайн. За целта обаче системата трябва бъде изцяло подготвена. От анализа на дистанционното обучение става ясно, че към момента не достигат устройства за 43 хил. ученици. Проф. Денков обясни, че вече са договорени допълнителни средства за тях с Министерството на финансите и в най-оптимистичния вариант те ще бъдат доставени до края на септември. Според данните 34 хил. деца пък нямат достъп до интернет. Този проблем е най-висим в селата. В близо 2/3 от тях липсата на интернет се е очертала като основна спънка за учениците да се включат в онлайн уроците.

Понижената мотивация и ангажираност на учениците по време на изолацията у дома също е сред проблемите, които се акцентират в анализа на дистанционното обучение. Данните показват, че понижената ангажираност е довела и до 70% ръст на отсъствия. Всеки втори учител е посочил, че част от учениците често не са присъствали докрай в онлайн часовете. Всеки трети педагог пък е имал редовно отсъстващи ученици. Проблемът е сериозен в малките градове и в селата. Там във всяко пето училище редовно присъстват в онлайн часовете под 60% от учениците.

С оглед на анализа от служебния кабинет са на мнение, че е необходимо да се гарантира максимално дълго присъственото обучение през следващата учебна година. Към препоръките спада и качествена подкрепа за учителите. „От началото на извънредната ситуация в квалификацията на педагогическите специалисти са инвестирани близо 6.7 млн. лв., но анализът показва, че тя се прави без ясен план на ниво училище и регионално управление на образованието и без да е съобразена с потребностите на учителите в ситуацията на дистанционно обучение“, посочва в анализа си служебният екип. Те препоръчват още социалните работници и медиатори да получават възнагражденията си от бюджета, а не по проекти, тъй като те играят огромна роля по време на онлайн обучението.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.