Вече има спасително превозно средство, което не само може да отведе спасителния екипа до зоната на бедствие, а буквално да крачи през препятствия и развалини в засегнатия район, достигайки точно там, където е необходима помощ. Това е новото концептуално превозно средство Elevate на Hyundai, което има сгъващи се крака с колела, които му позволяват да изкачва вертикални стени, да прескача цепнатини, да пълзи като влечуго и тихо да се движи по магистралата.

Разработено от инкубатора за иновации на Hyundai, CRADLE съвместно със студиото за иновации от Детройт, Sundberg-Ferar, Elevate комбинира роботика и автомобилен дизайн, превръщащи го в Ultimate Mobility Vehicle (UMV). Концепцията е разработвана повече от две години, специално за спешните спасителни действия.

 

„Когато има цунами или земетресение, насоящите спасителни превозни средства могат да докарат спасителните екипи само до периферията на района с отломки”, обяснява Джон Сух (John Suh), вицепрезидент на Hyundai. „Те трябва да изминат останалата част от пътя пеша. Elevate може да ги отведе до точното място, преминавайки направо през отломките от наводнения или натрошен бетон.”


За да бъде постигнато това ниво на мобилна автономия, Elevate не използва познатите носачи и окачване, а ги заменя с индивидуално задвижвани колела, монтирани на роботизирани крака. Всеки крак разполага с пет степени на движение чрез интегрирани вертикални и хоризонтални стави, колянна става, глезенна става и ротационен кормилен шарнир, който завърта колелото на 360 градуса около вертикална ос. Двигатели в главините на колелата осигуряват двигателна сила.


При нормалното шофиране по магистрала, краката се прибират навътре към тялото, позволявайки на Elevate да се движи, като обикновен електрически автомобил. В този режим, пасивна система на окачването поема неравностите и захранването на задвижващите механизми на краката бива намалено, за да се подобри обсега и ефективността.


Когато терена стане неравен, с големи камъни или чакъл, Elevate използва височината и силата на краката си, които му позволяват да се вдигне високо над големи препятствия, да пълзи като влечуго, да се катери по стени с височина до 1.5 метра, прескачайки цепнатини широки до 1.5 метра или разпростирайки дирите си до цели 4.6 метра. По този начин, водачът може да преминава през терени, които са непроходим за всеки друг автомобил, преодолявайки препятствия, като големи скали, дълбок сняг и стръмни хълмове, докато тялото на превозното средство остава напълно хоризонтално.


Elevate прави превозните средства, като Jeep Gladiator и Action Mobil Pure Zetros, да не изглеждат толкова способни да „отидат навсякъде”, както се твърди.

Задвижващите двигатели и електрическите задвижващи механизми на Elevate, са свързани към акумулаторна батерия с 66 kWh. Инженерите на проекта са избрали този размера на батерията, след като с провели симулации на пътеката Рубикон (Rubicon Trail) и са определили капацитета на батерията за захранване на задвижването на краката и моторите, необходима за преминаването на цялата 35-километрова камениста пътека.


Основната цел на дизайна е реагирането при аварийни ситуации, но според Hyundai и Sundberg-Ferar това не е единственото приложение на превозното средство. Elevate използва модулен дизайн, като към четирикракото електрическо шаси може да се прикрепят различни видове купета, според задачата, която трябва да се извършва. „Хората с увреждания по целия свят, които нямат достъп до рампа, биха могли да използват автономния Hyundai Elevate, който може да се стъпи пред входната врата и да се вдигне, позволявайки на инвалидната количка направо да се качи”, казва Сух.

Днес Hyundai представи концепцията Elevate на CES 2019.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

Мебели за градските номади

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

След представянето на роботизираните  мебели Rognan, IKEA продължава с разработването на гъвкави решения за съвременния начин на живот, в градовете. Шведската мебелна компания показа нова линия мебели, наречена Råvaror, която ще включва мебели за всекидневието, специално предназначени за малки пространства, които също ще могат и лесно да се разглобяват, опаковат, преместват и сглобяват отново.

Ebörd акумулира енергия и от изкуствена светлина

Маса зарежда безжично устройства от Слънцето

Ebörd акумулира енергия и от изкуствена светлина

Все повече телефони и мобилни устройства могат да бъдат зареждани безжично, но обикновено, все още е необходима подложка за всяко устройство, която използва захранващ кабел.

Китай води по брой, САЩ с най-мощния

Кои и колко са суперкомпютрите по света?

Китай води по брой, САЩ с най-мощния

Броят на суперкомпютрите по света непрекъснато нараства, както и мощността им. По последни данни, от световната класация за суперкомпютри TOP500, САЩ води в класацията за най-мощен суперкомпютър, заемайки първите два места, докато по брой е на второ място със 116 супермашини, увеличавайки броя им от 109 през ноември 2018 година.