0

С лед Холивуд, и издателският свят обърна гръб на Уди Алън. Четири големи американски издателства са отхвърлили ръкописа на първата автобиография на именития режисьор. „Това би било прекалено рискована операция във времето на #MeToo“, коментира Ню Йорк Таймс, където наскоро бе публикувано дълго разследване върху неговото житие-битие.

След Холивуд, и издателският свят обърна гръб на Уди Алън. Четири големи американски издателства са отхвърлили ръкописа на първата автобиография на именития режисьор. „Това би било прекалено рискована операция във времето на #MeToo“, коментира Ню Йорк Таймс, където наскоро бе публикувано дълго разследване върху неговото житие-битие.

Той вече няма бъдеще като една от най-показателните „жертви“ на революцията в съзнанието на американците по отношение на сексуалните посегателства, твърди Тим Грей, вицепрезидент на Variety.

Дилън Фароу, осиновена дъщеря на Алън и актрисата Миа Фароу, обвини осиновителя си в сексуална злоупотреба с нея от 1992 г., когато е била едва на 7 години, обяснявайки, че я докосвал по недопустим начин. Майка й я защити, а брат й взе страната на Уди. Разследването не установи злоупотреба, но целият случай в разгара на #MeToo събуди стари подозрения и накара много актьори, продуценти, а сега и издатели да се дистанцират от Уди Алън.

Най-жестокият удар дойде от Amazon на Джеф Безос, който анулира договор с режисьора за 4 филма, сред които „Дъждовен ден в Ню Йорк“. Алън заведе дело с искане за обезщетение от 68 милиона долара, но така или иначе продукцията бе спряна, а доста известни актьори изказаха съжаление, че са се снимали в негови филми. На Бродуей пък бе свалена театрална версия по негов филм.

Сега издателствата отхвърлят автобиографията на интелектуалеца, тъй като вероятно се боят от евентуален бойкот на книгата. Ако тя все пак излезе, със сигурност няма да има нито литературни премии, нито интервюта, свързани с промотирането й... Не е изключено авторът на „Полунощ в Париж“, „Син жасмин“ и още десетки култови ленти да се свърже с по-малки или чуждестранни издателски къщи, но междувременно със сигурност ще плати цената на това поредно унижение. Изплащането й ще продължи дълго: за него не се провиждат професионални възможности поне за близките няколко години. Въпреки че в по-далечно бъдеще махалото може да се върне в неговата половина. „Холивуд обича завръщанията на легендарни персонажи след дълги отсъствия заради унижения, претърпени в личния живот“, коментира Тим Грей, посочвайки примери с Чарли Чаплин, Ингрид Бергман и Елизабет Тейлър.