Честото безконтактно плащане само с ПИН код

Честото безконтактно плащане само с ПИН код

Въведоха нови мерки за сигурност при пластиките при транзакции до 50 лева

При безконтактни плащания с карти вече е необходимо да се въвежда ПИН по-често освен при единична безконтактна трансакция над 50,00 лв., но дори и при пет последователни безконтактни плащания, всяко от които не надвишава стойността на банкнотата с лика на Пенчо Каравелов.

През септември 2019 г. картовите издатели въведоха нови мерки за сигурност, които са в съответствие с европейските изисквания (PSD 2), приети в Европейската икономическа зона. Новите правила

се прилагат за платежните карти на всички издатели


и имат за цел да подобрят сигурността на средствата на картодържателите.

Какво е новото? Ако шестата поредна трансакция е безконтактна и не надвишава сумата от 50 лв., то ПОС терминалът може да поиска да въведете ПИН кода на пластиката. В случай, че версията на софтуера на ПОС терминала не е обновена, то плащането може да бъде отказано. За да може да се извърши безконтактна транзакция, ще е необходимо първо да се извърши контактно плащане с картата с нейния чип и ПИН. Така ще се нулира брояча на безконтактните плащания.

При плащане над 50 лв. ще е необходимо да въведете ПИН кода на карта. По този начин

броячът на безконтактните плащания отново се нулира.


Новите мерки за сигурност не се прилагат за безконтактните плащания, направени с телефон, тъй като при тях не се изисква въвеждането на ПИН код.

Тазгодишният доклад Masterindex показва, че почти всеки българин в страната притежава дебитна карта (98%), докато делът на хората ползващи кредитна е 40 на сто. Проучването сочи още, че 58% от потребителите се чувстват комфортно, когато плащат безконтактно без въвеждане на ПИН код за суми до 50 лв.

Картодържателите откриват удобство от използването на дебитна карта за разплащане в хранителни магазини (65%), онлайн пазаруване и резервации (43%) и за плащане на сметки и пазаруване на дрехи (33%). Кредитните карти са предпочитани на първо място, когато става въпрос за онлайн пазаруване и правене на резервации (за 50% от проучените), последвани от пазаруване на храна и дрехи, съответно с 47% и 42%.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.