Автобусите в София според чакащите на спирката

Автобусите в София според чакащите на спирката

Е-услуги скъсяват висенето на опашки пред гишетата от пет на един ден

Годишно прекарваме по 5 дни в чакане на гишета в столичната администрация, а от общината имат за цел да намаляват това време на ден, чрез предоставяне на повече електронни услуги. Това предвижда стратегията за дигитална трансформация на София представена от бъдещия зам.-кмет по дигитализация Владимир Данаилов.

Стратегията се фокусира върху четири приоритетни области – транспорт, е-управление, комунални услуги, IT система.

В момента на гишета се чака за удостоверения за дължими данъци, както и за платени налози и др.

От общината в момента предоставят 50 електронни услуги, като целта е до 2 години те да станат 150. „Увеличаването на е-услугите ще позволи да намалим времето, което сега гражданите и бизнеса прекарват по гишетата. За София средно губим по 5 дни годишно в обикаляне по институции, за да получим някаква услуга. Целта е да намалим това време до 1 ден годишно, а в бъдеще и до 0 - тоест да може софиянци да получават услуги от общината през телефона или компютъра си”, обясни Данаилов. Сред услугите, които предстои да се дигитализират той посочи удостоверение за семейно положение и строителни разрешителни.

За дигитализацията на общинските услуги от „Московска“ 33 работят с Европейската инвестиционна банка като вече има подписан договор и се очаква финансовата институция да подкрепи 14 проекта на столицата. Данаилов обясни, че сред тях са отваряне на данните, което ще позволи например в определен час сутрин общината да знае колко човека пътуват от дадена спирка и да прати достатъчен брой автобуси.

От своя страна кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че Столичната община е първата, която е изградила връзки с регистрите на КАТ и НАП, а вече тестово работи и връзка с Агенцията по вписванията. Така от 2020 г. при продажба и покупка на имот общината автоматично ще получава данните и ще спести на гражданите и бизнеса над 65 000 декларации, които годишно се подават. „Това е начинът реално да спестяваме време и усилия на гражданите и бизнеса в чакане по опашки и вадене на документи“, изтъкна градоначалникът. Тя припомни също, че от 1 януари обществените поръчки ще бъдат изцяло онлайн. Фандъкова обясни, че София е успяла да привлече все повече фирми в IT сектора, като в момента заемат 20% от местната икономика. Документът ще бъде подложен на обществени обсъждания. „Иска ми се да не делим идеите на наши и ваши, за да приемем наистина стратегически документ, който в най-голяма степен отговаря на очакванията както на гражданите, така и на бизнеса“, заяви шефът на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.