Бързото хранене и куриерите най-печеливши през декември в Гърция

Бързото хранене и куриерите най-печеливши през декември в Гърция

Фурните и зоомагазините с 50% ръст на е-плащанията

Заведенията за бързо хранене, предлагащи най-вече топли сандвичи, дюнери и други продукти за консумация „на крак“ и изпълняващи и поръчки за вкъщи, а също и куриерските фирми са отчели най-голям ръст на електронните плащания през декември в Гърция. Това става ясно от публикация в „Катимерини“.

При бързото хранене ръстът е с цели 90 на сто на годишна база, а при куриерите - с 69%. на трето място по нарастване на електронните плащания с 60% са ремонтите на компютри и друга електроника. Най-вече заради Коледа фурните и зоомагазините отчитат ръст от съответно 50% и 51%, сочи статистиката за последния месец на миналата година. Приключването на финансовата година пък е донесло на счетоводителите 405 повече плащания по електронен път. При хранителните магазини и супермаркетите ръстът продажбите платени с банкова карта и през интернет са се увеличили спрямо декември 2019-та с 35%, а конкретно при търговията с ядки - с над една четвърт (26%). През миналия месец гръцките зъболекари са получили с 21% повече електронни плащания от декември по-миналата година.

Големите губещи са кината, които бяха затворени заради пандемията и при тях спадът на електронните плащания е 100%. При театрите понижението е с 97%. Сривът в туризма донесе по 87% по-малко е-плащания на хотелите и агенциите за пътувания, 82% - на безмитните магазини по летищата и пристанищата на страната. При продажбите на облекла спадът на е-плащанията е с 81%, а на обувки - с 60%. Ресторантите и баровете са отчели 70% по-малко транзакции по електронен път на годишна база, а спа и спортните центрове съответно 65% и 61%. С 40% е бил по-нисък електронният оборот за поръчки на обяви и реклами. С 51% са по-малко е-плащанията в търговията с аксесоари.

В сравнение с ноември се наблюдава увеличение на е-плащанията при покупка на аксесоари, козметиката, в аптеки, при медицинските услуги и телекомуникациите. Най-висок със 76% е нарастването на показателя в книжарниците.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.