Над 700 български и румънски превозвачи ще протестират пред Европарламента в Страсбург, когато в сряда евродепутатигте трябва да гласуват поправките в Пакет “Мобилност“. „Имаме разрешение да използваме и камион, който ще бъде използван за трибуна“, съобщи за „Монитор“ председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. По думите му протестът ще бъде подобен на проведения на 10 януари в Брюксел.

Пакетът „Мобилност”


има вече над 2000 поправки.


Предложението за гласуването му беше прието „на косъм“ с 156 срещу 154 гласа в понеделник при трима отсъстващи от зала български евродепутати - Неджми Али, Светослав Малинов и Николай Бареков.

„Полетът София - Франкфурт закъсня с 1 час”, обясни Светослав Малинов във вторник отсъствието си от залата. „Оставих този пакет да мине, за да видят българските транспортни босове, че не може техните работници в 21-и век да живеят 90 дни в кабината и да ползват тоалетните на бензиностанциите”, заяви Николай Бареков.

„Всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза в ефира на „Здравей, България” министърът на транспорта Росен Желязков.

„Ако пакетът "Мобилност" 1 не мине в Европейския парламент, това ще е неговият крах.


Лобираме масирано, за да не мине пакетът,


обяви по-късно той на специална пресконференция по темата. "Прецедент, какъвто има с пакета "Мобилност" 1, не е имало в ЕП. Прецедентът се изразява в това, че пакетът разделя държавите членки на ЕС. Реално става въпрос за законодателен пакет, който не е получил веднъж приемане от страна на ЕП, който в 2/3 е отхвърлен от Транспортна комисия и на предпоследно заседание на ЕП в този мандат е включен за разглеждане. Никога, водени от принципа, че

държавите-членки трябва да са единни в многообразието,


не се е стигало до такова разделение. То се видя много ясно вчера при гласуването на дневния ред. Гласуването бе 50 на 50 почти. Такова разделение ще се види и при следващото гласуване на текстовете, ако след поредното гласуване на дневния ред бъде приет за разглеждане пакетът", допълни Желязков.

"В момента тече много интензивна кампания от страна на нашите членове в ЕП сред техните колеги, за да не мине пакетът. Изпратил съм писма до колегите си в Португалия, Испания, Ирландия, Гърция, Словения, Словакия и Хърватска, които принципно ни подкрепят, за да бъдем единни в гласуването", каза още министърът.

Относно протеста срещу пакета "Мобилност" 1, който е плануван в сряда пред Европейския парламент, Желязков заяви, че той "обединява превозвачите от страните на единомислещите и показва реалното отношение към последиците от прилагането му".

"Надявам се, че със съдействието на българските представители в ЕП, част от


представителите на протестиращите утре ще бъдат допуснати в залата

в Страсбург, за да присъстват. Напълно подкрепяме тази форма на изява, защото тя отива отвъд нашия национален демонстративен подход. Тя обединява превозвачите от страните на единомислещите, което показва всъщност реалното отношение към последиците от прилагането на пакета", каза още той. И допълни: "Разчитаме изключително много на позицията на председателя Таяни. Знаете какво значение отдава г-н Таяни на ролята на премиера Борисов. Така че той се съобразява с нашата национална позиция. Това ми дава повод да отбележа, че останалите държави, които са от групата на едономислещите разчитат много на България, която показа и по време на българското председателство, че е съществен фактор не само във формирането на тази позиция, а и като естествен лидер на Балканите.".

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Влакът със 160 км в час до Бургас през 2023 г.

До четири години по линията София-Бургас ще се пътува със скорост от 160 км/час. В голямата си част новото трасе София-Бургас е готово, като остава да се довърши отсечката Елин Пелин-Костенец. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел при Пловдив, обяви транспортният министър Росен Желязков.

Търговската война намали трафика на китайски стоки през Панамския канал

Търговската война между Китай и САЩ е довела до намаляване на превоза на китайски стоки през Панамския канал за последните 12 месеца, съобщи в петък ръководителят на трансокеанския канал Хорхе Кихано, цитиран от АФП.