Българин спечели „Оскар“ за реклама с Елтън Джон

Българин спечели „Оскар“ за реклама с Елтън Джон

Камен Марков взе голямата награда на най-престижните награди за визуални ефекти в Холивуд

Българинът Камен Марков е сред големите победители на тазгодишните награди VES (Visual Effects Society Awards), прочули се със статута на „Оскар“-ите на визуалните ефекти. Сънародникът ни и екипът му бяха номинирани в две категории, като си тръгнаха от церемонията завчера с една статуетка. Тя е за голямата награда на вечерта в сферата, а именно – най-добри визуални ефекти в тв реклама (Outstanding Visual Effects in a Commercial).

Приза си той заслужи заради коледния си промоклип на британската луксозна верига Jоhn Lewis - „Момчето и пианото”, където с участие се разписва и Елтън Джон. За първи път видеото бе излъчено през месец ноември, като още след първата си поява на екрана се превърна в истински хит. Камен, чиято адресна регистрация към момента го позиционира в Лондон, работи по рекламата като главен дизайнер и технически ръкодовител на екип от около 40 специалиста, част от водещата международна VFX компания MPC.

Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога.

Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип”, коментира Камен Марков дни преди церемонията.

От техническа гледна точка „Момчето и пианото” е голямо предизвикателство. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами. Вместо това обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Марков и екипът му успяват да пресъздадат етапи от житейското битие на Елтън Джон в прецизни детайли. В категорията за най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама, където българинът бе отново номиниран, триумфира промоклипът на Apple – Welcome Home („Добре дошъл у дома“).

Световната асоциация за визуални ефекти раздава ежегодно холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX. Сред номинираните тази година бяха още филми като „Феноменалните 2”, „Изгубени в космоса”, „Бохемска рапсодия” и „Първият човек”. „Отмъстителите: Война без край” пък си тръгна с общо 4 статуетки в архива, сред които бе и тази за най-добри визуални ефекти в игрален филм. Сред анимациите бе отличена лентата „Спайдър-мен: В Спайди-вселената“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.