Българската компания Sin Cars, основана от инженер Росен Даскалов, представи в София бъдещето на градската мобилна платформа, наречена L City. Световната премиера на L City се състоя на автомобилното изложение в Женева през март 2019 г. Електромобилите са бъдещето и затова проектът на българската компания Sin Cars се основава на концепцията за електрическо превозно средство, което е екологично, удобно за използване и лесно за производство. Компанията представи концепцията и моделната гама, както и работещи прототипи на първите бъдещи серийни електромобили.

L City e мултифункционална платформа, над която може да се надграждат различни варианти, съобразно нуждите на използване. Платформата има редица предимства, сред които ниски производствени и експлоатационни разходи, оптимизиран процес на производство и възможност за надграждане. Конструкцията позволява във всеки един момент да бъде надграждана и променяна динамично без допълнителни инвестиции, в зависимост от различните области на приложение.

Пълната автоматизация на контролните елементи ще позволява лесното усъвършенстване в самоуправляващо се превозно средство. Скоростта на движение ще бъде лесно регулируема, като не се предвижда максимална скорост по-голяма от 90 км/ч, което е напълно достатъчно за градски условия. На базата на платформата L City са изградени два нови концептуални екологични автомобила.

Изцяло електрическият модел L City Utility ще има основната функция да зарежда и обслужва магазини, заведения и институции, които се намират в центровете на големите градове. Той ще има хомологация М1/N1 и ще може да превозва максимум 8+1 пътници и ще има минимално тегло 2500 кг с товар. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВтч до 30 кВтч в зависимост от нуждите на клиента и ще има минимален автономен пробег от 100 км и максимален 300 км.

Вторият представен прототип е L City Sun, който представлява открита платформа с до 8 места и минимална полезна маса 2550 кг. Товарният вариант е с кабина със затварящи се врати и повдигната товарна платформа. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВтч до 30 кВтч в зависимост от нуждите на клиента и ще има минимален пробег 100 км и максимален 300 км. В бъдеще ще бъдат изградени още два модела – пътнически или товарен бус L-City Carrier с тегло до 3500 кг и L-City Mega - пътнически бус с максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад открита или закрита на същата база.

Всички модификации ще имат възможност за хибридна версия с бензинов или дизелов двигател, задвижващ предната ос и с електрическо задвижване на задната ос. Двете системи ще бъдат напълно автономни и едновременно с това свързани една с друга, като електрическото задвижване ще се използва за придвижване в градските центрове, а двигателят с вътрешно горене ще се използва за движение в зоните край градовете. За целта компанията Sin Cars вече има договор с европейски производител на автомобили за закупуване на двигатели, трансмисии и други компоненти.

Основно предимство пред останалите компании в тази област ще е процесът на производство, дефиниран от предвидена за изграждане матрична поточна линия. Процесът на производство, при който човешкият фактор е максимално ограничен, използващ програмируеми роботи за извършване на съответните действия по сглобяване, заваряване и изграждане на цял автомобил ще бъде контролиран от компютъризирана система. Производството на шасита, части и компоненти ще се извършва в град Русе. Планира се производството да започне в съществуващата база като едновременно с това се изгражда новият завод на новото дружество Sin Cars Industry. Финалният етап от производството, а именно асемблирането, ще се извършва в базата на компанията в Германия заради ниските транспортни разходи на основните компоненти като батерии, електромотори, трансмисии и други, произвеждани и закупувани от там.

Друга основна причина е, че продуктът е насочен основно за европейските пазари и големите градове, където в центровете вече има сериозни забрани за дизелови и бензинови автомобили, неудовлетворяващи емисионните норми Евро 6. Следващата точка за сглобяване ще бъде базата в Ковънтри, тъй като Англия вече забрани продажбата на нови автомобили, различни от електрически, след 2030 г. „Нашата цел е да направим многофункционален градски автомобил, който ще бъде използван за куриерски доставки, таксиметрови услуги и транспорт”, каза Росен Даскалов, основател и собственик на компанията Sin Cars. След създаването на суперспортния автомобил Sin R1, който вече е добре познат в Европа, българската компания Sin Cars изгражда имидж на производител на високотехнологични и спортни машини за разнообразни цели.

Процесът на производство се основава на матрична гъвкава поточна линия

Основно предимство на Sin Cars Industry пред останалите компании в ще бъде процесът на производство, основаващ се на матричната гъвкава поточна линия – ММ (matrix manufacturing). Тя съчетава много ефективен метод на работа, който се осъществява чрез затворена поточна линия, разделена на отделни клетки, обособени с от два до четири робота, на която чрез бързото препрограмиране на роботизираната система се гарантира гъвкавостта и настройката на системата за различните модели за производство. При използването на този метод на производство, човешкият фактор е ограничен, като и възможността за грешка също е минимална. С матричната гъвкава поточна линия ММ могат да бъдат произвеждани както отделни компоненти, така и сглобяването на цели автомобили.

Друго предимство е възможността за стартиране с по-малък на брой матрични производствени клетки, поетапното им увеличаване в зависимост от нуждите на пазара и търсенето. Така максималният капацитет на цялата поточна линия ще може да стигне 20 000 броя годишно, които ще бъдат насочени основно към европейския пазар. Притежавайки знанието и процеса за производство на L City, палитрата от резервни части и компоненти, произведени в базата на Sin Cars в Русе, както и гамата от резервни части закупувани от външни доставчици, компанията лесно ще може да пренесе финалното сглобяване на електрическите автомобили в различни точки на света. Компанията вече води преговори с американски и други инвеститори в тази посока. В новосъздаденото дружество Sin Cars Industry се прехвърлят всички активи, свързани с производството на спортни, състезателни и електрически автомобили до момента, както и недвижима собственост, необходима за това. Дружеството ще пусне емисии от акции, които ще предложи за продажба на пазара през Българската фондова борса.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.