Българите се нареждат на трето място от страните в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) според мнението си за финансовото си положение, сочи проучване на американската информационна компания Nielsen, цитирано от Business Review. Според него за последните 5 години най-голям ръст в настроенията има в Азия, Африка, Латинска Америка, както и в Средния Изток. Цели 58% от глобалните потребители пък смятат, че сега са с много по-добро финансово положение.

Проучването разкрива какви са мненията на хората относно собствените им финансови възможности. Най-голям ръст в сравнение с предходните 5 години има в Тихоокеанска Азия (70%), следвана от Северна Америка (46%) и от Европа (37%). За региона на ЦИЕ унгарците са най-позитивни (21% ръст от 2016 г. насам), а след тях се нареждат Полша, България и Словения, всяка от които е с 14% нагоре от 2016 г.

Въпреки това обаче гражданите все още чувстват натиск при плащането на ежедневни разходи. На глобално ниво едва 15% мислят, че могат да харчат, без да се притесняват за парите. Близо една трета пък казват, че едвам успяват да си покрият разходите.

Докладът показва, че онлайн пространството става все по-предпочитана дестинация, от която да се закупят премиум продукти. За 2018 г. 45% са тези, които пазаруват онлайн, което е ръст с 6% в сравнение с 2016 г. В същото време една четвърт от хората купуват същите продукти от търговци на дребно от други страни (24%). 60% от купувачите посещават съответните магазини в страната си, а

15% пътуват специално до дадена държава, за да купят премиум стоки.

По-склонни сме да харчим повече за електроника (42%), дрехи (40%), козметика (31%), както и млечни и месни продукти (съответно 30% и 29%).

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Fitch вещае спад на пазара на нови коли в Европа

Продажбите на нови автомобили в Европа намалява и прогнозите са до края на 2020 г. тази тенденция да продължи, прогнозират от Fitch. Според рейтинговата агенция налице са типични признаци на цикличен спад в сектора.

Китай маха соята и свинското от допълнителните мита за американски стоки

Китай ще изключи някои селскостопански продукти, включително соята и свинското, от допълнителните мита за американски стоки. Това съобщи днес „Синхуа“, позовавайки се на официални източници.