Българите се нареждат на трето място от страните в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) според мнението си за финансовото си положение, сочи проучване на американската информационна компания Nielsen, цитирано от Business Review. Според него за последните 5 години най-голям ръст в настроенията има в Азия, Африка, Латинска Америка, както и в Средния Изток. Цели 58% от глобалните потребители пък смятат, че сега са с много по-добро финансово положение.

Проучването разкрива какви са мненията на хората относно собствените им финансови възможности. Най-голям ръст в сравнение с предходните 5 години има в Тихоокеанска Азия (70%), следвана от Северна Америка (46%) и от Европа (37%). За региона на ЦИЕ унгарците са най-позитивни (21% ръст от 2016 г. насам), а след тях се нареждат Полша, България и Словения, всяка от които е с 14% нагоре от 2016 г.

Въпреки това обаче гражданите все още чувстват натиск при плащането на ежедневни разходи. На глобално ниво едва 15% мислят, че могат да харчат, без да се притесняват за парите. Близо една трета пък казват, че едвам успяват да си покрият разходите.

Докладът показва, че онлайн пространството става все по-предпочитана дестинация, от която да се закупят премиум продукти. За 2018 г. 45% са тези, които пазаруват онлайн, което е ръст с 6% в сравнение с 2016 г. В същото време една четвърт от хората купуват същите продукти от търговци на дребно от други страни (24%). 60% от купувачите посещават съответните магазини в страната си, а

15% пътуват специално до дадена държава, за да купят премиум стоки.

По-склонни сме да харчим повече за електроника (42%), дрехи (40%), козметика (31%), както и млечни и месни продукти (съответно 30% и 29%).

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Ресторантьори и хотелиери облякоха жълти жилетки в знак на протест

В над 36 града на страната собственици и служители в ресторанти, кафенета, заведения за хранене, хотели работят облечени в жълти жилетки. Символичният протест е заради наредба, която задължава собствениците на обекти да добавят специален модул в софтуерите си.

Бизнесът иска без отпуск за дните в болничен и майчинство

Отмяна на правото на платен годишен отпуск за периоди, в които не се полага труд, предлагат работодателите. Това означава, че ползващите дълго време болничен отпуск и майките няма да могат да трупат дни за отдих, стана ясно по време на пресконференция, на която Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) представи своите приоритети за 2020 г.