България предлага на „Фолксваген Груп” повече пари за нов завод. Държавната помощ е съгласувана с Европейската комисия. В същото време Турция е надхвърлила позволеното от ЕС при сделката за инвестицията на германския автомобилен гигант. В играта се намесва и Румъния.

На фона на офанзивата на турската армия срещу кюрдите в Сирия става все по-вероятно „Фолксваген” да се откаже от инвестицията в Турция и да потърси друго място за новия си завод. Официалната позиция на германския концерн е, че плановете са замразени, защото турската офанзива в Сирия е довела до „преоценка на ситуацията” от Управителния съвет на компанията.

Като най-вероятен избор се очертава София

България е готова да удвои субсидията за новия завод на „Фолксваген Груп” до 260 млн. евро. Така, заедно с терена и прилежащата инфраструктура, които българското правителство ще предостави на германския концерн, стойността на държавната помощ може да достигне около 800 млн. евро.

Сумата е била договорена с Европейската комисия

Стойността на държавната помощ е сериозна, макар и по-малка от предложената от Турция в нарушение на европейските правила. На финалните преговори с „Фолксваген“ България е останала с два терена (в Пловдив и София) за построяването на завод, а Турция с един. Разликата в офертите е, че съседите ни са обещали и цялата необходима инфраструктура като ток, жп линии, пътища, връзки с магистрали и др. Увеличаването на сумата от страна на България става възможно по следния начин:

теренът с площ около 8 квадратни километра ще бъде прехвърлен

към съседната община Елин Пелин. А там, заради по-слабата икономика, са позволени двойно по-високи субсидии, отколкото в столицата.

Очакваната първоначална сума на вложението за изграждане на новия завод на „Фолксваген” е около 1,1 милиардa евро. В играта за привличане на инвестицията на производителя на автомобили обаче влезе и Румъния.

„Започнахме нови разговори с „Фолксваген Груп”, съобщи „Зиарул финанчиар”, цитирайки румънския министър на търговията Стефан Раду Опреа. Румъния предлага „много добри” индустриални условия и за разлика от България там няма проблем с наемането на квалифицирани работници. В страната вече се произвежда „Дачия”, марка на френския производител на автомобили „Рено”.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бизнесът иска без отпуск за дните в болничен и майчинство

Отмяна на правото на платен годишен отпуск за периоди, в които не се полага труд, предлагат работодателите. Това означава, че ползващите дълго време болничен отпуск и майките няма да могат да трупат дни за отдих, стана ясно по време на пресконференция, на която Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) представи своите приоритети за 2020 г.

Над 650 БГ проекта получават 114 млн. евро по “Хоризонт Европа”

Над 650 български проекта са получили 114 млн. евро по програма “Хоризонт Европа”. Това каза еврокомисарят по иновациите, проучванията, културата, образованието и младежта Мария Габриел по време на 20-годишния юбилей на Евроклуба към Българска търговско-промишлена палата (БТПП).

През 2019 г.: пенсионери хвърлили 1 млрд. лева за талончета

Бюджетната комисия прие промените в Закона за хазарта

През 2019 г.: пенсионери хвърлили 1 млрд. лева за талончета

Комисията по бюджет и финанси прие на първо четене промените в Закона за хазарта днес. Предложенията бяха подкрепени с 11 гласа „За“ и 6 "въздържали се".