Нова методика ще определя минималния размер на концесионното възнаграждение за морските плажове. С нея държавата цели да привлече повече инвеститори към по-слабо посещаемите досега плажове, разположени далече от населени места или курорти, като в последствие те да бъдат възложени на концесия, съобщиха от пресслужбата на кабинета.

Министерският съвет одобри днес проект на постановление за приемане на методиката. При определяне на минималната цена за възлагане на концесия ще се отчита местоположението на плажа, степен на ползване, вид на туристически поток и др.

Целта на приемането на новата методика е от една страна да се синхронизира цялостно специалната уредба на концесиите за морските плажове и от друга, да се създаде възможност за оптимизиране началната база за формиране на минималното годишно концесионно възнаграждение в процеса на организиране на откритите процедури за възлагане на концесии на морски плажове, коментират от пресслужбата.

Съобразени са основните изисквания и условия при експлоатацията на морските плажове, определящи възможностите за реализиране на приходи от морския плаж, като в същото време се предоставя възможност за балансиран подход при възлагането на концесии за морски плажове.

Чрез приемането й се цели усъвършенстване на критериите за определяне на концесионното възнаграждение за морските плажове, отговарящ в максимална степен на особеностите при управлението им и гарантиращ законосъобразното им отдаване на концесия и ползване, и защита на обществените интереси.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С нов механизъм докарваме още 200 000-300 000 чужди туристи

Допълнително 200-300 хиляди чуждестранни туристи от четири основни за България пазара се очаква да пристигнат в страна в периода между първи май и 31 октомври чрез прилагането на механизма за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови и рекламни кампании на целеви за България входящи пазари. Той беше представен днес пред журналисти от министър Николина Ангелкова.

Ангелкова откри българския щанд на 40-ото издание на FITUR в Мадрид

България се представя все по-успешно в Испания, в Европа и по света като целогодишна туристическа дестинация. Присъствието в Мадрид на български туристически фирми и региони дава отлична възможност да се разкрие потенциалът на страната ни като конкурентна целогодишна дестинация за летен, зимен и разнообразни форми специализиран туризъм. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на българския щанд на 40-ото международно туристическо изложение FITUR в Мадрид, което продължава до 26 януари.