Brexit без споразумение би могъл да има неприятни последици за влаковете за Великобритания, ако от 30 март граничният контрол стане много стриктен, предаде АФП. Двете страни направиха всичко възможно, за да избегнат правен вакуум.

Високоскоростните влакове Eurostar ще бъдат най-засегнат. Миналата година те са превозили близо 11 млн. души през тунела под Ламанша. Случващото се е особено важно за френската железопътна компания SNCF, която притежава 55% от Eurostar.

Железопътните оператори, които имат само британски лиценз, какъвто беше случаят преди това с Eurostar, няма да могат всъщност да се движат автоматично по европейските железопътни пътища след Brexit. По тази причина беше създадена структура, разположена в Париж - Eurostar Франция, която би могла да използва лиценза на SNCF.

Европейската туристическа асоциация прогнозира, че допълнителните проверки, които ще се изискват в случай на Brexit без споразумение, биха могли да се удължат с 90 секунди за всеки британски притежател на паспорт. Така ще са необходими над 81 000 допълнителни секунди, което е над 22 часа, за да минат 900 пътници на един пълен влак на Eurostar, ако всички те са поданици на Нейно величество.

Поверителният доклад на британското правителство, за който писа Financial times, също потвърждава прогнозите на туристическата асоциация. Според него могат да се извият опашки от 15 000 души, дълги до километър и половина гара Сен-Панкрас (в северната част на Централен Лондон, бел.ред.) и то в случай че френските служители са по-ефективни. Така Eurostar ще трябва да анулира половината си влакове.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

До 15 май пишат нов закон за ВиК услугите

Новият закон за ВиК трябва да бъде готов до средата на май месец догодина, решиха депутатите. Регионалният министър трябва да подготви и предложи на обществено обсъждане проект на закона до 15 май.

Аврамова: Не тол системата, а нелегалните превози пречат на бранша

Не въвеждането на тол системата, а нелегалните превози са сред основните проблеми на транспортния бранш, коментира пред журналисти регионалният министър Петя Аврамова протестите на автобусните превозвачи.

Автобусните превозвачи излизат на протест

От днес започват протести на автомобилните превозвачи. Причината е, че са недоволни от въвеждането на толсистемата, в която попадат и те, въпреки първоначалната заявка да бъдат изключени от нея.