Борисов разпореди: Без винетка за Северната тангента (ОБНОВЕНА)
5

Борисов разпореди: Без винетка за Северната тангента (ОБНОВЕНА)

Премиерът към общините: Поддържайте си пътищата, АПИ и Столична община правят работна група

Без винетка при движение по Скоростната тангента. Това стана ясно от думите на премиера Бойко Борисов след среща в МС по темата, на която са присъствали шефът на АПИ Светослав Глосов, регионалният министър Петя Аврамова, финансовият министър Владислав Горанов и МВР-шефът Младен Маринов.

Борисов уточни, че са имали съвещание, а той е разпоредил на всички - АПИ и МРРБ да си „преправят плановете” и нищо, което и било през миналата година да не се променя и през 2019-а да се запази старото положение. От думите му стана ясно, че държавата може да си позволи да не въвежда винетки за Северната тангента и северната дъга, заради по-високите приходи в бюджета.  Tой обясни, че миналата година приходните агеции, службите и прокуратурата са се справили много добре и имаме рекордни приходи в бюджета. 

Борисов разясни, че смисълът да се строи Северната тангента, Западна дъга и другите е да са в услуга на гражданите и те да пътуват по-безпасно и лесно. Както Южната дъга, така и Северната тангента, са в рамките на града, поясни министър-председателят. 

По думите на премиера обае общините не трябва само да искат големи пътища, които държавата е финансирала, но и да ги поддържат.

 „Сдружението на общините не само да се събира два пъти в годината за по няколко дни в Албена, но пътищата да са общински и да направят така, че да си ги поемат и поддържат.

Държавата е вложила над 200-300 млн. лева в тези тангенти. Подарява ги на общините, те да си ги поддържат”,

аргументира се премиерът. 

„Защото сега кметовете, за съжаление все от ГЕРБ, им е много лесно да казват - държавата. Хубаво. Държавата ги построи, плати кофинансирането от европейските фондове. Поддръжката сега пак държавата да прави. Да де, ама държавата е на всички граждани”, каза Борисов. 

"Като искате 12 ленти в градовете, ето подаряваме ви ги и да си ги поддържат, каза премиерът.  Той поясни още, че ако е било лесно изграждането на пътищата, то БСП и комунистите да е правило дъги и тангенти. Според него е едно да чистиш път от две платна, а другото е да се поддържа 12 платна. 

Борисов уточни, че през 2019г. започва продължението на Южната дъга от Младост до магистрала „Тракия”.

Междувременно темата коментира и столичният кимет Йорданка Фандъкова. В пост в профила си във Фейсбук, тя пише, че Северната скоростна тангента ще бъде изключена от списъка на пътищата, за които е нужна винетка. Тя благодари на премиера Бойко Борисов, който приел аргументите на общината. 

Тангента пресича територията на Столична община и се използва от жителите на 5 столични района като път, който им осигурява достъп до другите райони на София,

пише още Фандъкова и добавя, че отсечката извежда голяма част от трафика, който преминава през центъра и е изключително важна както за намаляване на задръстванията, така и за подобряването на въздуха.

"Разбираме аргументите на АПИ, че Северна тангента е връзката между магистралните пътища и е задължително всички коли, които пътуват по тях да имат винетен стикер. В същото време, хората, които живеят в София и се движат само в рамките на общината, е логично да я ползват за своите градски пътувания без винетка, защото те не я ползват като част от Републиканската пътна мрежа", смята кметицата. 

Наред с това тя благодари на АПИ затова, че инвестират в изграждане на Околовръстния път на София и очаква да започне и строителството на продължението на Южната дъга от „Младост“ до автомагистрала „Тракия“.  По думите й главният архитект на София е изработил регулационен план и идеен проект за трасето на околовръстното от бул. „България“ до магистрала „Люлин“. В края на декември пък изтекла процедурата за обявяване на регулационния план в Държавен вестник и предстояло разглеждане на възраженията и препоръките от експертен съвет.

Малко по-късно през деня пък стана ясно, че

АПИ и Столична община са се договорили да създадат работна група. 

Те имат срок до 25 януари да дадат решение как АПИ да не губи от приходите си за поддръжка и изграждане на пътна инфраструктура, а общината да защити интереса на гражданите и и те да се придвижват по Северната тангента.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.