Борисов: Освен в нови самолети, инвестираме и в нови локомотиви (ОБНОВЕНА+ВИДЕО)
7

Борисов: Освен в нови самолети, инвестираме и в нови локомотиви (ОБНОВЕНА+ВИДЕО)

Премиерът Бойко Борисов, заедно с транспортния министър Росен Желязков, инспектира новите локомотиви на БДЖ, като уточни, че вече разполагаме с изключително мощни, бързи, икономични и най-добрите в света машини.

"Когато имаш сигурни и бързи локомотиви с до 200 км в час, до Бургас имаме 4 спирки", каза Борисов. Изтъкна,че така влаковете щели да са топли и чисти, с интернет, а хората вместо с автомобилите си, щели да пътуват с влак до Варна и Бургас. "Разликата е като Москвич и Мерцедес", пошегува се премиерът. Напомни, че са изплатили близо 1 млрд. лв. дългове на БДЖ за 10 години. "Ако не бяхме стабилизирали дружеството, тези мащабни инвестиции днес нямаше да са възможни", каза той.

"Да видят хората, че освен самолети, танкове и кораби, имаме и нови влакове и вагони", каза още премиерът  и поясни, че инвестират и в нови локомотиви. 

По-късно от МС уточниха, че у нас вече са пристигнали 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 млн. лева, като останалите се очакват в страната ни до края на месец май.В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива Smartron за 27 млн. лв, като доставката на първия локомотив се очаква през юни 2021 г., а всички останали - до края на годината.

Министърът пък заяви, че тази година ще влязат в движение основно 15 локомотиви, предимно в дългите маршрути - София-Бургас и София-Варна. Поясни още, че следващият приоритет е жп инфраструктурата на Северна България - Видин, пътя към София, Русе - Велико Търново, връзката при Карнобат, връзката между Южна и Северна България. По думите му капиталовите инвестиции за следващите години ще стигнат над 1 млрд. лв, а обновление в БДЖ като това не е имало от 1986 година. Именно сега започвало реалното обновление на тяговия състав. Напомни, че са осигурили и еврофинансиране от 220 млн.лева за нови влакове.

Наред с това ще има и 100 вагона, които са ремонтирани, напомни Борисов. Желязков пък поясни, че ще се купят и нови вагони - 40 броя.

Премиерът бе качен в локомотива и седна до машиниста. Той на свой ред му демонстрира как работи локомотива и какво се случва при инцидент с машиниста и той не може да управлява влака. Служител на БДЖ поясни, че машините са два пъти по-мощни като двигатели и шест пъти по-енергийно ефективни. След това Борисов видя и самата машина от вътре, а самите локомотиви с двойни кабини.

На Борисов му бяха показани и новите вагони, които са стари, но реновирани. До края на годината ще са 100, а 15 са в движение. Желязков поясни, че рециклирането е три пъти по-евтино. Това става в два завода, един от които е в Септември. От БДЖ пък добавиха, че стъклопъкетът е нов и докато един стар вагон се затоплял за 40 минути, сега това щяло да става за 12 минути. Тоалетните са обезопасени срещу замръзване. Гарантираният живот на тези вагони бил 30 години. От БДЖ пък са доволни, че можели да работят с БГ фирми и така да контролират качеството. Изтъкнаха, че без държавната помощ, е нямало да осъществят всичко това.

Борисов на свой ред напомни за времето, когато е бил кмет на София, когато най-младият тролей е бил на 40 години. "Много се радвам, че сега след като изплатихме дълговете на БДЖ вече се вижда ефекта и се обновява всичко", допълни премиерът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.