Общинските съвети да вземат решения кои шосета от републиканската пътна мрежа, минаващи през тяхна територия искат да бъдат без винетка и да поемат ангажимент да си ги поддържат. Това каза днес премиерът Бойко Борисов по време на срещата си в министерския съвет с представители на Националното сдружение на общините (НСОРБ).

Той посочи за пример пътищата между Варна и курорта Златни пясъци, Варна-Аксаково и Пловдив-Асеновград. „Мисля, че е справедливо и правилно. Има разделение на власите и трябва да ни уведомите за решението ви”, допълни Борисов.

По отношение на неразбориите с електронните винетки от началото на годината премиерът

изрази надежда до десетина

дни системата да се адаптира,

да заработи нормално и да може и през банкоматите да се плащат пътните такси. „С голямо извинение за трудностите мога да кажа, че когато се минава от хартиен на електронен носител, винаги има такива сътресения. След това ще е много по-лесно за всички”, допълни Борисов. Във връзка с банкоматите, шефът на АПИ инж. Светослав Глосов обясни след срещата, че се разработва софтуер, който да дава възможност електронните винетки да се плащат и през банкоматите, като това ще стане до няколко дни.

Регионалният министър Петя Аврамова припомни, че по закон движението по републиканската пътна мрежа става само с платена винетка и средствата отиват за строеж, ремонт и поддръжка на шосетата. „По искане на общините Агенция „Пътна инфраструктура” ще прехвърли съответния участък за поддръжка от общината и по него няма да се плаща винетна такса”, добави тя.

Кметът на Велико Търново Даниел Панов, който е председател на НСОРБ припомни, че и досега проблемът е можело да се реши по този начин. По думите му

десетки са общините след 2007 г.,

които са използвали тази възможност.

„Ще направим проучване и до няколко седмици ще уведомим премиера”, добави той. Кметът на Варна Иван Портних поясни пред репортери, че ще предложи на Общинския съвет да се разгледа вариантът отсечките от републиканските пътища в града да минат към общината. „Имаме финансова готовност да се справим, но решенето ще се вземе от Общинския съвет, което предстои да разгледаме”, добави той.

Строителният министър Петя Аврамова поясни, че исканията на общините засега са само за освобождаване от винетна такса,

но не и за прехвърляне за

поддръжка от самата община.

В отговор на въпрос за статута на Северната скоростна тангента (ССТ), обявявана някога се вещаеше да стане като бул. „Цариградско шосе”, Аврамова обясни, че отсечката винаги е била проектирана като транзитен път, свързваща магистралите „Люлин”, „Тракия” и „Хемус” и пътя София-Калотина. Според нея логично е тя е включена в платената пътна мрежа. „При желание от Столична община нямаме нищо против тази отсечка да премине за поддръжка към общината”, добави тя.

Министърът коментира и вчерашното изявление на шефа на тол управлението на АПИ инж. Антон Антонов от четвъртък, че до 15 януари ще може да се пътува без винетки. Тя поясни, че

тол инспекторите няма да глобяват,

а ще учат как да си платим

Шефът на пътната агенция инж. Светослав Глосов, потвърди, че става дума за толерантност от страна на проверяващите. По думите му, от това че ще има неполучени приходи от АПИ, въпреки, че, според него, 90% от автомобилите се движат с винетки с валидност до края на месеца. „Системата е нова и наистина има някои затруднения”, призна инж. Глосов и добави, че проблемите се отстраняват и вече на 100% е осигурено купуването на винетка онлайн. „От понеделник ще се увеличи и броят на търговските обекти, където ще може да се купуват електронните винетки. В населените места, където няма бензиностанции, нито специални пунктове, закупуването ще става през пощата, както и досега. Има закъснение по монтажа на автоматите за самотаксуване по някои от граничните пунктове. От изпълнителя имаме уверения, че до края на седмицата ще бъдат монтирани”, добави той.

Относно поддръжката на Северната скоростна тангента, за която Столична община иска да няма винетки, шефът на пътното ведомство обясни, че изхарчените средства от агенцията са малко, защото съоръжението е в гаранция. За този срок са били сменени дилатационните фуги. „Засега АПИ подменя за своя сметка само са щетите от катастрофи и повредените пътните знаци“, поясни и Глосов припомни, че след 6-8 години ще трябва да се подменя асфалтът на тангентата.

Шефът на пътното ведомство потвърди и възможността за санкциониране на виновните за отговорните по неуредиците с въвеждането на електронните винетки.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Борисов: Нищо не може да ни опази повече от дисциплината

Заради коронавируса: Граничари с термометри на всеки пункт (ОБНОВЕНА)

Борисов: Нищо не може да ни опази повече от дисциплината

Кабинетът създава Кризисен щаб заради коронавируса, обяви на извънредно заседание на Съвета по сигурността, свикано заради заразата, премиерът Бойко Борисов.

МВР шефът: Трябва да се вземат бързи мерки за борбата с коронавируса

Трябва да се вземе общо европейско решение, както и да се изготвят национални мерки за сигурност за справянето със ситуацията с коронавируса. Това заяви в брифинг министърът на вътрешните работи Младен Маринов след среща с баварския си колега Йоахим Херман.

Младен Маринов: България е една от най-сигурните външни граници в Европа

България е една от най-сигурните външни граници в Европа. Това доказват статистиките на ФРОНТЕКС и европейските агенции, заяви министърът на вътрешните работи Младен Маринов след среща с държавния министър на вътрешните работи на германската федерална провинция Свободна държава Бавария Йоахим Херман.