Борисов от тунел
14

Борисов от тунел "Железница": Пускаме едното платно през септември (ОБНОВЕНА+СНИМКИ+ВИДЕО)

  • Заръча да се обновят всички тунели в страната и да се изградят аварийни изходи
  • Премиерът: Комунистите се дразнят, ние ще продължим да работим и да строим

През септември ще бъде пуснато за движение едното платно на тунел "Железница". Това стана ясно от думите на премиера Бойко Борисов, който отново бе на обиколка из страната. Този път провери как върви изграждането на новия тунел "Железница" на магистрала "Струма", а заедно с него бяха зам.-регионалният министър Николай Нанков и финансовият Кирил Ананиев.

Премиерът остана много доволен от видяното. Напомни, че този проект е трябвало да бъде готов за олимпиадата в Гърция през 2004 г. От думите на министрите и Борисов стана ясно, че едното платно ще бъде готово през септември. От МС пък уточниха, че заедно с тунела "Железница", ще бъде

пуснат и целият участък на магистрала „Струма“ от Благоевград до Симитли.

Иначе Нанков уточни, че тунелът е изключително съоръжение и се строи по австрийски метод. На денонощие се прокопавали по 2 метра. Имало аварийни паркинги, вентилация, лед осветление, както и хеликоптерна площадка. Нанков поясни, че активно се работи по проекта от края на 2019 г.

Борисов на свой ред заяви, че от май започват и участъка на магистрала "Струма" от Симитли нагоре, за което са отпуснали около 4 млн. лева, като ще изпълним всички екопрепоръки. "Абсолютно всичко - тунелчета, вратички, за да не пострада никое животно", каза министър-председателят. Първо ще направят едното платно, след това ще уширят старото трасе за Кресна. Нанков пък уточни, че средствата са от еврофинансиране и добави, че това е 9 транспортен коридор. Борисов от своя страна напомни, че това е и коридора юг- север - от топлите пристанища в Гърция през България до Румъния, като се излиза направо на Дунав мост 2. Именно затова бил важен и пътя от Ботевград - Мездра до Видин. По думите му

така се свързва на практика Солун с Дунав.

Премиерът изтъкна, че тунелите на "Железница" са направени с най-голяма точност, а разминаването между тръбите бил само 1 см. Скалите били меки и сложни за обработка. "Чест и слава на българските строители, изключително сложно съоръжение", каза още премиерът. По думите му тунелът се прави при най-модерна технология, а при пожар или инцидент, хората ще могат да преминават в другата тръба, тъй като има аварийни изходи между тръбите. Поясни, че трябва да заделят пари, за да направят и другите тунели в България, така че и те да бъдат въведени в ред. Нанков обясни, че това са последните европейски изисквания за свързване на ръкавите на тунелите.

"Работа, работа, работа", каза Борисов, като поръча на работниците да се пазят. Един от тях пък дори си поиска пари за ремонт на път и църквата в едно от родопските села. Борисов пък му поръча кметът да се обади на Ананиев, като напомни, че са дали много средства за населените места в региона.

След това му показаха и самата връзка между тръбите, като навсякъде в тунелите имало и добър интернет. "Огромно съоръжение",  възкликна Борисов и поясни, че са свалили милиони тонове скала. Тунел "Железница" ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и други. Разполага с множество електронни системи, като се строят предпортални площадки на северния и на южния му портал. Върху тях ще бъдат разположени част от отводнителната, водоснабдителната, дренажната система, електрическа разпределителна станция.

Премиерът заръча на ръководителя на обекта да дадат премия на работниците за 3 март. "Ей така обичам. Това беше планината. Сега гледаш тунелите и мостовете", каза Борисов. Според него българите трябва да са горди с това, което се прави. С тунелите щели да се намалят и ПТП-та. Напредвала и работата по виадукта, който е преди „Железница“ по посока Кулата. Той се изграждал по технологията „потактово избутване“ на горното строене с хидравлични крикове.

"Да станат и да покажат последните 30 години кой какво е направил. Тогава може да спорим. Ние показваме какво сме направили", заключи министър-председателят. Малко по-късно написа във Фейсбук: "Комунистите се дразнят на всичко, което правим. Дори може някой протест да организират срещу изграждането на тунел „Железница“. Ние ще продължим да работим, да строим, да обновяваме инфраструктурата и да помагаме на всяко едно населено място в България".

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.