Доставките на бира от Япония за Южна Корея са се сринали до нула през октомври заради продължаващото бойкотиране на японските продукти от южнкорейците на фона на влошените двустранни отношения. Това сочат публикувани днес официални данни, цитирани от „Киодо“.

Износът на японска бира за южнокорейския пазар е нулев за първи път от юни 1999 г., след като през септември потъна с 99,9%, а през август - с 92,2 на сто на годишна основа.

През октомври миналата година Япония е доставила на съседката си пиво за 800,34 млн. йени (7,3 млн. долара), сочат данните на финансовото министерство.

Южна Корея е водеща експортна дестинация за японската бира, покривайки в стойностно изражение около 60 процента от общите доставки за чужбина през 2018 година.

Връзките между Токио и Сеул се сринаха до най-ниското ниво от години заради спор за обезщетения за принудителен труд по време на Втората световна война. Спорът прерасна в двустранен търговски конфликт, а бойкотът доведе до силно намаляване на южнокорейските туристи към Япония.

Кампанията по бойкотиране на японските марки - от дрехи до автомобили, обхвана масово южнокорейските потребители, след като през юли японското правителство затегна експортните правила за ключови материали, използвани от южнокорейските производители на чипове, припомня Киодо.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Великобритания отчита 44% спад в регистрациите на нови коли

Броят на регистрациите на нови коли във Великобритания през месец март спада с 44% в сравнение със същия период през миналата година, сочат данни на Дружеството на автомобилните производители и търговци (SMMT).

По-лесен достъп до европари за бизнеса в кризата, обеща Караниколов

Икономическият министър Емил Караниколов обеща по-опростени процедури с ясни критерии за кандидатстване по оперативната програма за конкурентноспособност и иновации. В кризата фирмите ще могат да получат безвъзмедно ликвидни пари в по-кратък период, обясни министърът в ефира на БНТ.