Когато към изящните фрази на Оскар Уайлд добавим изящна визия, приятното театрално преживяване е почти гарантирано. Ако в съставките се смесят атрактивни млади актьори (в случая Стефания Кочева, Михаил Сървански, Полин Лалова, Мартин Христов и др.) с неколцина по-зрели и вещи майстори на комедията (Силвия Лулчева, Добрина Гецова, Симеон Гълъбов) и всичко се поръси със свежи режисьорски хрумки, рецептата за театрален деликатес е спазена.

Тези вкусни особености притежава новият спектакъл на актрисата Бойка Велкова, вече в отработеното си амплоа на режисьор – „Ветрилото на лейди Уиндърмиър“ в Сатиричния театър. Сюжетът за повечето зрители е добре познат – най-малкото от филма на Майк Баркър „Една добра жена“ с Хелън Хънт и Скарлет Йохансон, излъчван многократно по телевизията. Безпощадният познавач на нравите Оскар Уайлд има афоризъм за почти всички пороци и кривици на лондонската аристокрация и винаги е удоволствие да им се насладим още веднъж в интересна интерпретация. Двойният морал на обществото, който писателят посича с фин словесен бръснач, в спектакъла е разобличен и визуално: докато светските клюкари пазят поведение и говорят за добродетели в салона, зад стъклената му стена се вихрят в разюздани сцени.

„Добър“ и „морален“ задължително свързани категории ли са? Оказва се, че онези, които привидно са свръхморални, може да не са толкова добри, защото си имат своите не съвсем порядъчни скрити помисли, които са готови да реализират за отмъщение или при първа възможност, стига да не са пред хорските очи. Еротичните апетити на невинната Лейди Уиндърмиър (Стефания Кочева) са разкрити и в изблиците й към камериера (Красимир Куцупаров), и във фантазиите й, когато в една от най-ефектните сцени не само гостите, но даже портретите от стените оживяват и обсебват плътта й. По една случайност може би тя не успява да изневери, докато съпругът й (Михаил Сървански), когото всички коментират не с добро, под маската на развратник всъщност се опитва да купи и опази доброто й име. Нарочената за пропаднала Мисис Ърлин – загадъчната героиня на Силвия Лулчева, пък изпитва чувства, които я издигат на благороден пиедестал. И изобщо се оказва една изстрадала и добра жена...

Музиката за спектакъла е създадена от Теодосий Спасов, сценографията е на Чавдар Гюзелев, а хореографията на Татяна Соколова.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Макет на Перперикон откри проф. Овчаров в Кърджали

Уникален макет на скалния град Перперикон, над който археологът проф. Николай Овчаров и екипът на режисьора Съни Сънински – създател на експозицията миниатюри на родни забележителности „България на длан“, от година и половина работеха, бе представен официално днес в Кърджали.

Немската преса: Соня Йончева надмина Мария Калас

Бляскави реакции от страна на немската критика съпътстваха последното изпълнение на Соня Йончева в „Медея“ в Държавната опера в Берлин. В продукцията най-известното ни сопрано зад граница участва в главната роля, а журналистите са категорични, че певицата е държала като в хипноза публиката по време на всички представления.

Михаил Билалов се завръща като мафиот

След култовата си роля на мафиота Джаро в сериала „Под прикритие“ Михаил Билалов влиза в костюма на нов герой от ъндърграунда. Актьорът ще го играе ексцентричен подземен бос в първия си комедиен моноспектакъл „Бум-бум. Малка нощна музика за мафиот и оркестър“. Премиерата е на 15 май в зала 3 на НДК от 20.00 часа.