Boeing започва изграждане на свръхзвукови пътнически самолети от следващо поколение, сключвайки ново партньорство с Aerion. Въпреки, малкото известни подробности, новото споразумение включва сериозни инвестиции от Boeing, като авиокосмическия гигант ще осигури инженерни, производствени и полетни изпитателни съоръжения за разработването на свръхзвуковия бизнес самолет AS2 на Aerion.

Развитието в авиоиндустрията се върна назад, когато свръхзвуковият самолет Concorde бе спрян от експлоатация през 2003 г. Оттогава досега не е създаден самолет, който да го замени, но от създаването на Concorde, технологиите са постигнали десетилетия от създаването на имаше значителен напредък. Също така, отношението към свръхзвуковия полет се е променило, като обещава нова ера на по-бърз от звука пътнически полет, който ще бъде по-екологичен и евтин.


Сред компаниите, надпреварващи се за създаването на първия наследник на Concorde е базираната в Невада компания Aerion, която разработва 12-местен пътнически бизнес самолет, който може да лети с 1.4 М (1671 км / ч), използвайки двигател GE Affinity, но със значително намалено съпротивление при преминаване на звуковата бариера благодарение на усъвършенствания дизайн на фюзелажа.

 

Ако графика бъде спазен, AS2 може да полети до 2023 г. и да влезе в експлоатация през 2025 г., като ще бъде първият пътнически, свръхзвуков бизнес самолет в света.


Aerion беше в партньор с Lockheed Martin, които също осигуряваха техническа подкрепа, но това партньорство бе прекратено по неясни причини.

 

„Boeing започва трансформация на мобилността, която ефективно ще свързва света, безопасно и по-бързо от всякога.”, казва Стив Нордлунд (Steve Nordlund), вицепрезидент и главен мениджър на Boeing NeXt. „Това е стратегическа и обмислена, водеща инвестиция в по-нататъшното развитие на свръхзвуковата технология. Чрез това партньорство, което съчетава познанията на Aerion за свръхзвуковия полет с глобалния индустриален мащаб и опита в пътническата авиация на Boeing, ние имаме правилния екип за изграждане бъдещето на устойчив свръхзвуков полет.”

По темата: Boeing Aerion AS2 Concorde K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Как Фейсбук подслушва потребителите

Facebook е наемал трети страни като подизпълнители за преглед и преписване на аудиоклипове на своите потребители, съобщи "Блумбърг". Facebook твърди, че е спрял да използва човешки работници за преглед на аудиоклипове "преди повече от седмица", отбелязвайки, че преди това изпълнителите са били наети да проверяват дали анонимните разговори са правилно преписани в приложението Messenger.

Шлем за виртуална реалност става алтернативно обезболяващо при раждане

Специалисти от университетската болница на Уелс предлагат по време на раждане да се използват шлемове за виртуарна реалност. Според медиците напредналата технология може да помогне на родилките по-лесно да се справят с болката, съобщава Би Би Си.

Уокменът стана на 40 г.

Аудио устройството уокмен, разработено от "Сони", съществува и днес, макар че е с неузнаваем външен вид в сравнение с първите му образци - напомня смартфон с тактилен екран, памет и безжична връзка, предаде Франс прес.