Boeing започва изграждане на свръхзвукови пътнически самолети от следващо поколение, сключвайки ново партньорство с Aerion. Въпреки, малкото известни подробности, новото споразумение включва сериозни инвестиции от Boeing, като авиокосмическия гигант ще осигури инженерни, производствени и полетни изпитателни съоръжения за разработването на свръхзвуковия бизнес самолет AS2 на Aerion.

Развитието в авиоиндустрията се върна назад, когато свръхзвуковият самолет Concorde бе спрян от експлоатация през 2003 г. Оттогава досега не е създаден самолет, който да го замени, но от създаването на Concorde, технологиите са постигнали десетилетия от създаването на имаше значителен напредък. Също така, отношението към свръхзвуковия полет се е променило, като обещава нова ера на по-бърз от звука пътнически полет, който ще бъде по-екологичен и евтин.


Сред компаниите, надпреварващи се за създаването на първия наследник на Concorde е базираната в Невада компания Aerion, която разработва 12-местен пътнически бизнес самолет, който може да лети с 1.4 М (1671 км / ч), използвайки двигател GE Affinity, но със значително намалено съпротивление при преминаване на звуковата бариера благодарение на усъвършенствания дизайн на фюзелажа.

 

Ако графика бъде спазен, AS2 може да полети до 2023 г. и да влезе в експлоатация през 2025 г., като ще бъде първият пътнически, свръхзвуков бизнес самолет в света.


Aerion беше в партньор с Lockheed Martin, които също осигуряваха техническа подкрепа, но това партньорство бе прекратено по неясни причини.

 

„Boeing започва трансформация на мобилността, която ефективно ще свързва света, безопасно и по-бързо от всякога.”, казва Стив Нордлунд (Steve Nordlund), вицепрезидент и главен мениджър на Boeing NeXt. „Това е стратегическа и обмислена, водеща инвестиция в по-нататъшното развитие на свръхзвуковата технология. Чрез това партньорство, което съчетава познанията на Aerion за свръхзвуковия полет с глобалния индустриален мащаб и опита в пътническата авиация на Boeing, ние имаме правилния екип за изграждане бъдещето на устойчив свръхзвуков полет.”

По темата: Boeing Aerion AS2 Concorde K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Qiantu K50 обединява Китай и САЩ

Електрически спортен автомобил от среден клас

Qiantu K50 обединява Китай и САЩ

Творение на китайско-американско партньорство, електрическият спортен автомобил Qiantu K50 бе представен на международното автомобилно изложение в Ню Йорк (New York International Auto Show). С мощност от 430 к.с. (320 кВт), задвижване на четирите колела (AWD) и слънчев панел отгоре, Qiantu прилича на комбинация от Porsche и Audi R8.

Система подпомага управлението

Велосипед за възрастни помага за равновесието

Система подпомага управлението

Възрастните хора е важно да бъдат активни, но поради отслабналото чувство за равновесие карането на велосипед увеличава риска от злополука. Холандският технологичен университет в Делфт (TU Delft) е възможно да е намерил решение с електрически велосипед, оборудван с асистенция на управлението.

Дрона ще помага в спасителните операции на Rega

Дрон търси и открива изчезнали хора

Дрона ще помага в спасителните операции на Rega

Дроновете могат да извършват много дейности, от пръскане на насаждения до изучаването на дивата природа. Швейцарската организация за спасяване от въздуха Rega представи дрон, който е способен автономно да търси и открива изчезнали хора.