Boeing разкри новата си концепция за ултра тънки крила, предназначена да подобри производителността на трансзвуковите въздухоплавателни средства, движещи се със скорост около Мах 0.8 (980 км / ч). Най-новата версия на Transonic Truss-Braced Wing (TTBW) може да лети по-високо и по-бързо от предишните, благодарение на подобрената поддържаща опора и регулируемия ъгъл на извивката на крилете.

Отдавна се говори за възобновяването на свръхзвуковия пътнически въздушен транспорт и дори появата на хиперзвуков полет, но за момента, най-новото постижение във въздухоплавателното инженерство е трансзвуковия полет. Почти всички въздухоплавателни средства, освен военните, летят с дозвукова скорост, което означава скорост под Мах 0.8. това, в силно Но с ожесточената конкуренция при търговските превози на пътници и товари, това не е достатъчно бързо.

Областта, между Мах 0.8 и Мах 1.2 (1.470 км / ч), се нарича трансзвукова. Това означава, че за диапазонът от скорости точно преди преминаването на звуковата бариера и точно след това, е характерно увеличаване на въздушното съпротивление и появата на други фактори, които могат да бъдат пагубни за корпуса на самолета.

Инженерите биха искали да стигнат възможно най-близо до трансзвуковите скорости, без да преминават звуковата бариера, но не е никак лесно. Това е така, защото не целия самолет, преминава от дозвукова към трансзвукова скорост. Доближавайки се към точката на преход, някои части на самолета ще са преминали звуковата бариера, докато други не. Пример за това са изтребителите от края на Втората световна война, които внезапно започвали да се разклащат и разпадат, защото летели толкова бързо, че въртящите им се по-бързо перки преминавали звуковата бариера.

Според Boeing, TTBW първоначално е проектиран да работи в областта от Мах 0.70 до Мах 0.75 (от 835 до 895 км / ч), но новите подпори, извивки на крилете и интегриран дизайн позволяват по-висока скорост и височина с тънки сгъващи се криле с размах от 52 метра.

Целта е не само да се създаде по-добро крило за трансзвуков полет, а то да бъде и по-екологично. TTBW е разработено, като част от програмата Subsonic Ultra Green Aircraft Research (SUGAR) на НАСА, имаща за цел създаването на дозвукови и трансзвукови въздухоплавателни средства, които да бъдат със 71 децибела по-тихи от настоящите стандарти за шум на Федералната Авиационна Администрация (FAA) на САЩ, да отделят със 71 % по-малко въглеродни емисии и да намалят със 70 % консумацията на гориво.

По темата: Boeing TTBW НАСА NASA K
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Захранван от Слънцето електромобил

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Още през 2017, компанията Lightyear разкри плановете си за електрически автомобил захранван и със слънчева енергия, но тогава не бяха съобщени много детайли, освен твърдението, че с едно зареждане автомобила ще предоставя пробег от 800 км. Сега, компанията представи прототип, който ще има обсег от 725 км, според стандарта WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), висока цена и ще се продава от 2021 година.

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Допълнителни екрани за изпълнението на няколко задачи

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Преди около година, стартиращата компания Mobile Pixels, подкрепяна от Масачузетския технологичен институт (MIT), набираше средства за Duo, плъзгащия се, допълнителен екран за лаптопи. Компанията отново набира средства за нещо подобно, което този път добавя два екрана към лаптопа.

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

Мебели за градските номади

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

След представянето на роботизираните  мебели Rognan, IKEA продължава с разработването на гъвкави решения за съвременния начин на живот, в градовете. Шведската мебелна компания показа нова линия мебели, наречена Råvaror, която ще включва мебели за всекидневието, специално предназначени за малки пространства, които също ще могат и лесно да се разглобяват, опаковат, преместват и сглобяват отново.