BMW X3 запазва преднината си пред конкурентите
14

BMW X3 запазва преднината си пред конкурентите

Модернизираният кросоувър изглежда по-спортно, има множество подобрения в интериора и добавя нови функции и технологии

Третото поколение на BMW X3 дебютира през 2017 г. и за последните няколко години се превърна в един от най-продаваните кросоувъри на марката в света. Освен с ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели, гамата на BMW X3 се разшири със зареждащ се хибрид и изцяло електрически автомобил iX3. Сега BMW представя обновения X3, който е подобрен във всяко отношение.

Новият модел се отличава с по-спортен дизайн на екстериора, по-богато серийно оборудване, добавени са нови функции и технологии, като същевременно запазва изискания и просторен салон, и големия практичен багажник. Обновеното BMW X3 се предлага с мощни и ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели, които са получили известна форма на електрификация, състояща се в предимно мека хибридна технология. Всеки бензинов и дизелов агрегат се захранва от 48-волтова електрическа система и стартер-генератор.

Отвън обновеното BMW X3 е разпознаваемо като Х3, но веднага прави впечатление усъвършенстваният стил на предната част, която му придава нов по-спортен вид. Както при всяко ново BMW, бъбрековидната радиаторна решетка е увеличена и свързана.

Около решетката вече има по-тънки изцяло LED фарове, а като опция се предлагат матрични и лазерни LED светлини. Новата предна броня с вертикални въздухозаборници и по-острите гънки на каросерията придават по-спортен вид на първокласния семеен кросоувър.

В задната част изпъкват новите релефни изцяло LED светлини с черна рамка, по-тясна светлинна графика, триизмерни контури и хоризонтални мигачи. В новата задна броня са интегрирани ауспуховите накрайници с трапецовидна форма. За новото BMW X3 се предлагат общо 11 цвята, като най-впечатляващо изглежда моделът на снимките в матовия вариант Frozen Deep Grey, съчетан със спортен М-пакет.

В интериора BMW X3 е получило още по-голяма модернизация, отколкото отвън. Основният дизайн на арматурното табло е наследен от настоящия модел от Серия 3. Пред погледа на водача се намира опционалният Head-Up дисплей, който показва важни данни за пътуването, като скоростта и упътването на навигацията.

На таблото е поставен 12,3-инчовият цифров инструментален панел с променлива конфигурация. На изцяло новата централна конзола е разположен новият свободно стоящ контролен дисплей със сензорна функция, който вече серийно с диагонал 10,25 инча, а като опция се предлага и с диагонал 12,3 инча.

Новата мултимедия е базирана на операционната система BMW 7 и предлага много нови функции, включително интелигентния гласов асистент, който е един от най-добрите на пазара. Безжичната интеграция на смартфон с Android Auto и Apple CarPlay, както и на Amazon Alexa, подобряват свързаността, а достъпът е много лесен.

Графиката е страхотна, сензорният екран е отзивчив, а също така можете да избирате и навигиране в менютата с въртящия се контролер на централния тунел, което улеснява използването в движение. Логичните менюта правят информационно-развлекателната система интуитивна, а възможността за актуализиране на софтуера по въздуха правят новото BMW X3 винаги най-актуалното информационно средство.

Тъй като базовата платформа на BMW X3 не се е променила, практичността не се различава от предишното поколение и все още в салона има щедро пространство за до петима пътници, много място за краката и за главите им, което го прави страхотен семеен автомобил. Обемът на багажника все още е 550 литра и достига 1600 литра със сгънати задни седалки. Капакът на багажника се отваря и затваря с електрическо задвижване със сензори.

Базовото оборудване на BMW X3 е много богато, като сега включва достъп без ключ, пълен електрически пакет, тризонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране и други. Опционално се предлага значително разширена гама от модерни асистиращи системи като професионален асистент за шофиране с функция за паркиране и с движение на заден ход.

Най-динамичния и икономичен кросоувър с мощен 6-цилиндров турбодизелов двигател

Новото BMW X3 дойде у нас най-напред с фантастичния 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател на модификацията xDrive30d с огромна мощност от 286 к.с. при 4000 об/мин. Увеличеният въртящ момент от 650 Нм, наличен в диапазона от 1500 до 2500 об/мин, гарантира много динамично и линейно ускорение.

Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва плавно при увеличаване на скоростта, но когато е необходимо да ускорите бързо, сваля до няколко предавки. Турбодизеловият 6-цилиндров двигател звучи плътно и приятно, дори при ускоряване от по-висока скорост.

Времето за ускорение от място до 100 км/ч е 5,7 секунди и това е напълно постижимо всеки път, когато стартирате с натиснат докрай педал на газта. Още по-кратко се усеща времето за ускорение при изпреварване, когато за броени секунди кросоувърът развива от 80 до 120 км/ч.

В града меката хибридна технология кара системата за стоп-старт да работи по-агресивно и в екологичен режим двигателят се включва и изключва доста бързо, за да подобри производителността, което помага да се спести гориво.

Реалният разход на гориво в града на BMW X3 xDrive30d е в рамките на 8 л/100 км. При спокойно пътуване на магистрала, моторът работи на около 2000 об/мин, а консумацията е едва 6,5 л/100 км. Икономичният дизелов двигател дава възможност с луксозния SUV да изминете над 1000 км автономен пробег с 68-литровия резервоар.

Най-голямо удоволствие доставя шофирането на BMW X3 xDrive30d в спортен режим, тъй като тогава изпъква спортната натура на този автомобил. Автоматичната трансмисия превключва скоростите при по-високи обороти, а опционалните адаптивни амортисьори силно се втвърдяват и колата вози по-стегнато по лошите и неравни пътища.

Управлението става по-прецизно и директно, а страничното наклоняване на каросерията се свежда до минимум, което отново затвърждава статута на BMW X3 като един от най-динамичните кросоувъри в своя клас.

Стандартната система за задвижване на четирите колела xDrive дава предимство на новото BMW Х3 през цялата година, не само на лед и сняг. Благодарение на бързите реакции на системата xDrive, кросоувърът може да преминава през дълбоки снежни коловози, да се катери по планините и да се спуска по стръмни наклони.

В конкуренцията на обновените модели Audi Q5 и Mercedes GLC, инженерите от Мюнхен отново са имали силна мотивация да работят за подобряване на всичко в новото BMW X3 и безспорно са успели да запазят преднината на баварския модел. Дори бъдещето да принадлежи на електрическите автомобили, обновеното BMW X3 е поредното доказателство, че днес все още най-практични и ефективни са колите със съвременните дизелови двигатели.  

Технически характеристики

BMW X3 xDrive30d M Sport

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

286 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

650 Нм въртящ момент при 1500-2500 об/мин

5,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

245 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на гориво

162 г/км емисии на СО2

112 600 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.