В гамата на високопроходимите модели на BMW неотдавна се появи първото X2, което е построено на същата платформа като второто поколение на BMW X1 и минивана BMW Серия 2 Active Tourer. При новия спортен кросоувър BMW X2 основното задвижване е на предните колела, а двигателят е разположен напречно. Въпреки, че това не са характерните за марката субстанции, новото BMW Х2 доставя истинска радост от шофирането, съпроводена с много скромен разход на гориво.

Новото BMW X2 прави приятно впечатление и със сигурност не прилича на нито един от настоящите модели. Благодарение на ярките цветове, най-новият модел на баварската компания изглежда атрактивно на всякакъв фон и е в състояние да съживи и най-депресиращия пейзаж на изоставена и порутена сграда. Външният вид на BMW X2 умело прикрива истинския размер на кросоувъра. На дължина той дори надвишава BMW X1. Благодарение на свежия и оригинален дизайн, новият баварски модел не прилича на нито един друг конкурент на пазара. Емблемата на задната колона прави препратка към класическите спортни купета като 2000 CS и 3.0 CSL. Новото BMW X2 може да бъде със спортен акцент с пакета M Sport, но нашата кола е с изцяло новия пакет M Sport X, който го превръща в кросоувър със спортни гени.

За разлика от външния вид, интериорът на BMW X2 много прилича на второто поколение на X1 и затова вече не е изненада. Салонът разполага с тапицерия от алкантара, по-спортен и елегантен волан и модерен селектор на автоматичната трансмисия. В базовата версия централният екран е 6,5-инчов, а 8,8-инчовият е опция, както и навигационната система Plus. Позицията зад волана е естествена и удобна, седалката е разположена малко по-високо, отколкото в леките автомобили и по-ниско, отколкото в по-големите кросоувъри. Седалките са удобни за дълъг път и придържат тялото в бързите завои. Първото BMW X2 е ориентирано основно към водача, но на задния ред седалки могат да седнат комфортно двама пътници с ръст до 1,85 метра, които трябва да са благодарни, че имат задни врати за качване и слизане.

За да се движите със спортния дух, характерен за BMW, препоръчително е да изберете най-динамичния двигател, който се предлага в модела X2 xDrive25d. Моторът е 2,0-литров турбодизел, разполага с мощност 231 к.с. и ще ви плени със завидната си динамика и скромния разход на гориво. За отличното представяне на пътя допринася и двойното задвижване xDrive. Двигателят се радва на голям прилив на тяга от 450 Нм още от 1500 об/мин, а 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия Steptronic превключва предавките адекватно и плавно. При около 2000 об/мин моторът получава турбо допинг, след което ускорява още по-пъргаво.

Въпреки отличната динамика, с този 2,0-литров двигател BMW X2 е истински спестовник по отношение на разхода на гориво. При спокойно темпо кросоувърът харчи не повече от 5 л/100 км, в града разходът е 6,5 л/100 км, а при спортно шофиране консумацията достига 8 л/100 км, което е отличен показател за кола с толкова голяма мощност и огромен максимален въртящ момент.

В различните режими на системата Driving Experience Control двигателят променя работата си. В икономичния режим Eco Pro ще се наслаждавате на меките и тихи реакции на агрегата и на управлението, а на арматурното табло се изписват километрите бонус. В режим Comfort колата се държи напълно предсказуемо и предвидимо. Обичайните настройки на агрегата са достатъчни, за да ускорят лесно за аванс и изпреварване, без да прибягвате до ръчно превключване на предавките. Особено пъргаво реагира колата при натискането на газта в режим Sport. В него ще получите не само най-отзивчиви реакции на мотора, но и максимално директен волан и плътно окачване.

На пътя BMW X2 доставя истинска радост от шофирането. Кросоувърът се втурва в завоите като спортно купе - без колебание и практически без осезаеми наклонявания. Воланът е остър и чувствителен, а стегнатото окачване перфектно държи Х2 в завоите. Колелата с 19-инчови алуминиеви джанти, снабдени с опционални гуми Runflat, предават на пътниците големите дупки и фуги на пътя, но тласъците от изпъкналите неравности не са груби и дори в режим Sport няма да усетите твърди удари. За разпределението на въртящия момент между колелата се грижи електрониката, която работи в синхрон със стандартната система за динамичен контрол на тягата. Двойното задвижване xDrive работи според условията и осигурява постоянно сцепление, като при необходимост променя съотношението на подаване на тягата. За чисто удоволствие намесата на електрониката може да бъде ограничена. 

Технически характеристики

BMW X2 xDrive25d M Sport X

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

6,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

237 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на гориво

133 г/км емисии на СО2

84 100 лева базова цена на модела

116 114 лева цена на тествания модел

По темата: BMW BMW X2
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Новият Land Rover Defender е още по-здрав и надежден

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Британската марка Land Rover избра автосалона във Франкфурт за световната премиера на новия Defender. Емблематичният всъдеход е специално проектиран за предизвикателствата и потребностите на XXI век. Той е интелигентен, готов за всякакви приключения и осигуряващ безопасност за водача и пътниците. Новият Land Rover Defender е проектиран да служи на авантюристите, на любопитните натури и най-вече на хората, които ценят обществото и се стремят към велики дела.

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.