Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Второто поколение на BMW X1 направи силно впечатление с неподражаемия си дизайн още при дебюта си. След модернизацията, компактният кросоувър изглежда още по-атрактивно. Новата визия на BMW X1 се забелязва още на пръв поглед. Освеженият външен вид на BMW X1 придоби характеристиките на новата фирмена идентичност и следва визията на по-големите модели X3 и X5. Моделът запази познатия силует и релефните стени, но новата предна част изглежда особено мощна и внушителна. Бъбрековидната радиаторна решетка е по-голяма и съединена в средата, фаровете са по-скосени с прецизна светлинна графика и вече в базовата версия са светодиодни. В новата предна броня са интегрирани LED фарове за мъгла и по-големи въздухозаборници.

В задната част на обновеното BMW X1 се виждат новите светлини, както и новата вложка на бронята в цвета на каросерията. Изпускателните тръби също са станали по-големи. Всички варианти на модела xLine, Sport Line и M Sport са получили индивидуална визия. Особено атлетично изглежда моделът BMW X1 M Sport, оборудван с аеродинамичен пакет на каросерията, 19-инчови лети джанти и спортно окачване с понижаване на просвета. Друг акцент е разположен във външното огледало от страната на водача, което при отключване проектира двуцветно LED изображение Х1. Тази новост облекчава качването и слизането от автомобила. Атрактивният дизайн допълват четирите нови модела джанти, както и трите нови лакови покрития на каросерията - бежов металик Jucaro, син металик Misano и особено ексклузивния за M Sport сив металик „Бурен залив”.

В интериора на обновеното BMW X1 промените не са толкова големи. Материалите в салона са подобрени и има много сребърни вложки и черни лакирани повърхности. Нов е и селекторът на автоматичната трансмисия. Новият модел комбинира обширно пространство с модерни технологии, както и множество функционални решения. Новите контрастни шевове на арматурното табло в горната част са черни, а в долната част са съгласувани с цвета на тапицериите в интериора. Контрастните шевове се предлагат за моделните линии xLine, Sport Line и M Sport. Освен това за BMW X1 се предлагат три нови тапицерии. Акцент в интериора на новия модел е контролният дисплей. Серийното оборудване включва централно разположен 6,5-инчов дисплей. При навигационна система BMW X1 получава 8,8-инчов дисплей, а най-големият възможен вариант е 10,25-инчов контролен сензорен дисплей, който се управлява от въртящия се контролер iDrive, както и с гласови команди и с докосване. Последните версии на дигиталните услуги на системата Connected Drive се предлагат като опция.

Интериорът на обновеното BMW X1 е адаптиран към индивидуалните нужди на потребителите. В салона има множество отделения за малки предмети. Освен в жабката, в корите на вратите има джобове за бутилки и чаши, в подлакътника има ниша за дребни вещи, а под предните седалки се крият чекмеджета за папки или лаптоп. Седалките на първия ред са удобни и имат регулируеми странични опори. Високата позиция на седене подобрява видимостта напред и настрани. Вторият ред седалки е поставен малко по-високо от първия. Пространството за краката и над главата е достатъчно отзад да пътуват комфортно хора с ръст до 1,90 метра, както и двама възрастни с дете. За повече гъвкавост като опция се предлага сгъваема облегалка на предната седалка до водача. По желание задните седалки могат да се плъзгат напред или назад в рамките на 13 см. Обемът на багажника стандартно е 505 литра. Задните седалки серийно се сгъват на три части в съотношение 40:20:40 и тогава товарното пространство се увеличава до 1550 литра. Задният капак може да се оборудва с автоматично задвижване и комфортен достъп, които в комбинация позволяват безконтактното му отваряне и затваряне.

Динамичен и икономичен на пътя с модерен и екологично чист турбодизелов двигател

За обновеното BMW X1 вече се предлагат цели 16 комбинации между бензинови и дизелови двигатели, и механични и автоматични трансмисии, което осигурява богати възможности за избор на клиентите. Особено спортно се представя най-големият дизелов модел BMW X1 xDrive25d в комбинация с 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic. Ефективният и екологичен 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател отговаря на строгите норми за вредни емисии Euro6d и разполага с мощност 231 к.с. За отличното представяне на пътя допринася и двойното задвижване xDrive. Двигателят развива голям максимален въртящ момент от 450 Нм, а 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic превключва предавките пъргаво и адекватно. Още при 1500 об/мин моторът получава допинг и ускорява светкавично бързо, като спринтът от 0 до 100 км/ч се осъществява само за 6,6 секунди. Въпреки отличната динамика, с този двигател BMW X1 е истински спестовник по отношение на разхода на гориво. При спокойно темпо кросоувърът харчи не повече от 5,2 л/100 км, в града разходът е между 5,9 и 6,5 л/100 км, в зависимост от трафика и сезона, а при спортно шофиране консумацията достига 8 л/100 км, което е отличен показател за кола с толкова голяма мощност и тяга.

Окачването на BMW X1 осигурява жизнена пъргавина и допринася и за прецизната управляемост, като гарантира висока динамика на управлението и стабилно пътно поведение в завоите. За разпределението на въртящия момент между колелата се грижи електрониката, която работи в синхрон със стандартната система за динамичен контрол. Интелигентното задвижване на четирите колела xDrive винаги адаптира разпределението на мощността между предната и задната ос в зависимост от ситуацията на пътя и условията. Системата xDrive осигурява постоянно сцепление, като при необходимост променя съотношението на подаване на тягата. За чисто удоволствие намесата на електрониката може да бъде ограничена. Резултатът е комбинация между уверено сцепление, висока стабилност на пътя и динамика, които са на разположение при шофиране по всякакви терени и метеорологични условия.

Технически характеристики:

BMW X1 xDrive25d

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

6,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на гориво

132 г/км емисии на СО2

84 100 лева базова цена на модела

По темата: BMW BMW X1 кросоувър
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият Volkswagen Golf погледна със светодиодни очи и смайва с дигитален интериор

Осмо поколение на „Кръстника”

Новият Volkswagen Golf погледна със светодиодни очи и смайва с дигитален интериор

Volkswagen Golf е един от най-успешните модели в съвременната автомобилна индустрия. От дебюта на първото поколение през 1974 г. са произведени повече от 35 милиона автомобила в седем успешни поколения. Не напразно Golf се смята за основател на модерния компактен сегмент и е дал името си на цял клас автомобили. В края на миналата година Volkswagen показа изцяло новия Golf, който дойде точно 45 години след появата на първото поколение. Предшественикът се произвеждаше цели 7 години, като през 2016 г. претърпя фейслифт и сега отстъпва място на осмата генерация на модела.

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Новото BMW X6 идва с още по-голяма самоувереност

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за „Камион на годината 2020”

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros стана „Камион на годината” за пети път. Журналистите от специализираните издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Автомобилният гигант Ford спечели наградите в двете най-престижни международни надпревари за лекотоварни превозни средства. Най-напред хибридът Ford Transit Custom беше обявен за „Международен ван на 2020 година”, а след това пикапът Ford Ranger беше удостоен с „Международната награда за пикап” на 2020 година.