0

П ървото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Второто поколение на BMW X1 направи силно впечатление с неподражаемия си дизайн още при дебюта си. След модернизацията, компактният кросоувър изглежда още по-атрактивно. Новата визия на BMW X1 се забелязва още на пръв поглед. Освеженият външен вид на BMW X1 придоби характеристиките на новата фирмена идентичност и следва визията на по-големите модели X3 и X5. Моделът запази познатия силует и релефните стени, но новата предна част изглежда особено мощна и внушителна. Бъбрековидната радиаторна решетка е по-голяма и съединена в средата, фаровете са по-скосени с прецизна светлинна графика и вече в базовата версия са светодиодни. В новата предна броня са интегрирани LED фарове за мъгла и по-големи въздухозаборници.

В задната част на обновеното BMW X1 се виждат новите светлини, както и новата вложка на бронята в цвета на каросерията. Изпускателните тръби също са станали по-големи. Всички варианти на модела xLine, Sport Line и M Sport са получили индивидуална визия. Особено атлетично изглежда моделът BMW X1 M Sport, оборудван с аеродинамичен пакет на каросерията, 19-инчови лети джанти и спортно окачване с понижаване на просвета. Друг акцент е разположен във външното огледало от страната на водача, което при отключване проектира двуцветно LED изображение Х1. Тази новост облекчава качването и слизането от автомобила. Атрактивният дизайн допълват четирите нови модела джанти, както и трите нови лакови покрития на каросерията - бежов металик Jucaro, син металик Misano и особено ексклузивния за M Sport сив металик „Бурен залив”.

В интериора на обновеното BMW X1 промените не са толкова големи. Материалите в салона са подобрени и има много сребърни вложки и черни лакирани повърхности. Нов е и селекторът на автоматичната трансмисия. Новият модел комбинира обширно пространство с модерни технологии, както и множество функционални решения. Новите контрастни шевове на арматурното табло в горната част са черни, а в долната част са съгласувани с цвета на тапицериите в интериора. Контрастните шевове се предлагат за моделните линии xLine, Sport Line и M Sport. Освен това за BMW X1 се предлагат три нови тапицерии. Акцент в интериора на новия модел е контролният дисплей. Серийното оборудване включва централно разположен 6,5-инчов дисплей. При навигационна система BMW X1 получава 8,8-инчов дисплей, а най-големият възможен вариант е 10,25-инчов контролен сензорен дисплей, който се управлява от въртящия се контролер iDrive, както и с гласови команди и с докосване. Последните версии на дигиталните услуги на системата Connected Drive се предлагат като опция.

Интериорът на обновеното BMW X1 е адаптиран към индивидуалните нужди на потребителите. В салона има множество отделения за малки предмети. Освен в жабката, в корите на вратите има джобове за бутилки и чаши, в подлакътника има ниша за дребни вещи, а под предните седалки се крият чекмеджета за папки или лаптоп. Седалките на първия ред са удобни и имат регулируеми странични опори. Високата позиция на седене подобрява видимостта напред и настрани. Вторият ред седалки е поставен малко по-високо от първия. Пространството за краката и над главата е достатъчно отзад да пътуват комфортно хора с ръст до 1,90 метра, както и двама възрастни с дете. За повече гъвкавост като опция се предлага сгъваема облегалка на предната седалка до водача. По желание задните седалки могат да се плъзгат напред или назад в рамките на 13 см. Обемът на багажника стандартно е 505 литра. Задните седалки серийно се сгъват на три части в съотношение 40:20:40 и тогава товарното пространство се увеличава до 1550 литра. Задният капак може да се оборудва с автоматично задвижване и комфортен достъп, които в комбинация позволяват безконтактното му отваряне и затваряне.

Динамичен и икономичен на пътя с модерен и екологично чист турбодизелов двигател

За обновеното BMW X1 вече се предлагат цели 16 комбинации между бензинови и дизелови двигатели, и механични и автоматични трансмисии, което осигурява богати възможности за избор на клиентите. Особено спортно се представя най-големият дизелов модел BMW X1 xDrive25d в комбинация с 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic. Ефективният и екологичен 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател отговаря на строгите норми за вредни емисии Euro6d и разполага с мощност 231 к.с. За отличното представяне на пътя допринася и двойното задвижване xDrive. Двигателят развива голям максимален въртящ момент от 450 Нм, а 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic превключва предавките пъргаво и адекватно. Още при 1500 об/мин моторът получава допинг и ускорява светкавично бързо, като спринтът от 0 до 100 км/ч се осъществява само за 6,6 секунди. Въпреки отличната динамика, с този двигател BMW X1 е истински спестовник по отношение на разхода на гориво. При спокойно темпо кросоувърът харчи не повече от 5,2 л/100 км, в града разходът е между 5,9 и 6,5 л/100 км, в зависимост от трафика и сезона, а при спортно шофиране консумацията достига 8 л/100 км, което е отличен показател за кола с толкова голяма мощност и тяга.

Окачването на BMW X1 осигурява жизнена пъргавина и допринася и за прецизната управляемост, като гарантира висока динамика на управлението и стабилно пътно поведение в завоите. За разпределението на въртящия момент между колелата се грижи електрониката, която работи в синхрон със стандартната система за динамичен контрол. Интелигентното задвижване на четирите колела xDrive винаги адаптира разпределението на мощността между предната и задната ос в зависимост от ситуацията на пътя и условията. Системата xDrive осигурява постоянно сцепление, като при необходимост променя съотношението на подаване на тягата. За чисто удоволствие намесата на електрониката може да бъде ограничена. Резултатът е комбинация между уверено сцепление, висока стабилност на пътя и динамика, които са на разположение при шофиране по всякакви терени и метеорологични условия.

Технически характеристики:

BMW X1 xDrive25d

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

450 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

6,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на гориво

132 г/км емисии на СО2

84 100 лева базова цена на модела